Puțin despre foarte puțin


⚽ N-am să vă plictisesc foarte mult acum, după înfrângerea asta dureroasă pentru orice ceferist. S-a văzut clar că FCSB a fost mai bună în acest campionat și că merită să-l câștige. Le-a venit și lor apa la moară după atâtea și atâtea eșecuri caraghioase, căci doar așa poți numi felul în care și-au tot dat cu stângul în dreptul în alte sezoane. Acum pregătiți-vă însă lămâi, căci Becali și ai lui numai decent nu vor ști să sărbătorească. Le va cânta presa bucureșteană în slăvi victoria de parcă ar fi câștigat cel puțin Cupa Mondială și Olimpiada deodată. Știm lipsa de educație, știm fanfaronada, nu va fi nimic nou. Nu fiți descurajați, dragi ceferiști, există un remediu simplu: un concediu de la fotbalul autohton. Ne mai uităm la câte meciuri au mai rămas CFR-ului, sperăm ca printr-o minune să prindem cumva locul 2 ori măcar 3 și cam atât.
⚽ Pentru acum, în Gruia, s-a văzut pe unde stăm. Fotbal poticnit, fără posibilitatea accelerărilor decisive, cu găuri în formula de bază și, mai ales, fără rezerve. Asta este acum CFR-ul cu buget echilibrat. Practic, nu am avut noutăți mari azi, iar cei care au crezut că după meciul cu Rapidul devenim brusc altă echipă s-au înșelat. Atunci când nu marcăm noi primii și când avem în față un adversar bunicel, ne este greu spre imposibil să revenim.
⚽ În afară de Otele nu poate nimeni rupe ritmul de la noi, Deac e maestru doar pentru faze fixe, iar Muhar și Keita sunt două frâne în construcție, nicidecum niște pistoane. Practic, noi atacăm cu 4 oameni, iar atunci când suntem conduși e cu neputință ca astfel să desfacem apărări. Jucăm cu mingi mai lungi, încercăm la faze fixe, dar dacă nu iese nici așa – deși azi am avut vreo 4 ocazii mărișoare după faze fixe – atunci ne resemnăm cu înfrângerea.
⚽ Nu zic că ai noștri n-au vrut mai mult azi, nu zic că ar fi fost indolenți. Atât se poate acum, cu acest lot care pare că abia ce s-a reunit prima dată. FCSB-ul are omogenitatea atâtor sezoane în care au tot construit echipa actuală. Avem timp să construim și noi o nouă generație. Doar să avem cu ce și cu cine, căci Dan Petrescu îmi pare rămas în fotbalul din anii 2010-2015.
⚽ Ce pot să imput pentru meciul de azi? Greșeli majore tactice nu am sesizat și nici nu știu dacă se puteau face lucruri mai bune de pe bancă. Poate era bun un pic mai mult curaj, schimbările ce s-au făcut pe final să fi fost operate imediat după pauză. Am arătat ca o echipă lentă, una care ține la schema sa de scoatere mereu și mereu a mingilor către flanc, dar fără să știm să facem superiorități masive acolo, fără depășiri în viteză sau o logică clară pentru cum și ce vrem să facem. Cu mijloc lent, cu oameni de flanc încetiniți sau cu gânduri de plecare de la echipă, cu Bîrligea neinspirat și Avounou aproape nejucat, chiar nu se putea mai mult. Jocul nu a fost foarte dezechilibrat, dar țineți cont că noi trebuia să învingem cu orice preț. FCSB se mulțumea oricum și cu un 1-1 dacă era să fie.
⚽ Am părut că încercăm să jucăm ceva în maniera Dan Petrescu însă fără să avem mijlocași la închidere competenți – Muhar e îngrozitor când pasează – și, mai ales, fără să avem un vârf adevărat de careu, unul care să domine aerian și să dea vreo două goluri din trei sferturi de ocazie. Un Janga, un Debeljuh, genul acesta de atacant la care Mandorlini a renunțat și pe care Mutu nu l-a mai căutat. Ca atare, am făcut și noi cât spectacol am putut, a driblat Otele de câteva ori dar tot pe la mijlocul terenului, ne-am convins că El Kaddouri e o umbră a renumelui său și ne-am împleticit de câteva ori în careu în faze ce nu vor apărea pe rezumatele meciului, dar care, cu siguranță, puteau aduce goluri.
⚽ Momentan generația 2024 a CFR-ului atâta poate, și-a pierdut încrederea în sine și se chinuie să înoate până la mal. Sper ca orgoliul patronului să-l facă să investească din nou mai mult și mai inteligent pentru ediția următoare. Asta o va face, probabil, dar doar dacă prindem cupele europene. Așadar, vedeți, mai avem pentru ce juca încă 6 etape.

502 comentarii

  1. Când ambii atacanți au dat-o-n bară, ne-a salvat Muhar. El Kaddouri a fost cel mai vizibil câștig ofensiv, intrat de pe bancă, urmat de Otele, de la care aveam așteptări mai mari, totuși. Avounou și Bîrligea, dezamăgitori. Taxi, eu am zis-o și am curaj s-o repet, a jucat slab azi, probabil a băut în weekend, da` asta nu-i o scuză. Oamenii meciului: MUHAR, Mogoș, peste linie CIPRI și El Kaddouri, în rest fiii ploii.

    Apreciat de 1 persoană

    • Birligea a jucat 30 de minute venind dupa accidentare, ce vroiai sa faca?

      Taxi nu a jucat slab, dupa umila mea parere a fost cel mai bun. Trebuie sa revezi meciul.

      Ce ati vazut la El Kaddouri?! In afara de pasa de la gol absolut fiecare faza judecata gresit, jocul intarziat, incercari aiurea de dribling inapoi cand nu trebuia. O schema are si numai pe aia o face.

      Avounou a intrat mai slab, e adevarat, Deac inexistent pe crearea de faze in repriza a doua, doar cu fazele fixe.

      Apreciază

      • de remarcat în prima repriza toate cornerele bătute f bine.

        cu toată impotenta echipei eu zic ca am făcut un joc bun cu multe faze și ocazii și pina la prima lor eliminare. Pina la urma punctele contează…

        Apreciat de 1 persoană

        • Cu 2 oameni în plus azi era de turnat asfalt 🙂,dar in loc să-i asfaltăm,ne-am faultat singuri printr-o lipsă de idei,de decizie si de pragmatism in fața porții.Noroc că ne-am salvat la ultima fază că altfel era jenant.

          Dar e bine că incă suntem in cărti si poate că imprecizia și ghinionul de azi se va schimba in noroc la partida următoare.Asta dacă privim partea plină a paharului🙂…Dacă o privim pe aia goală,suntem la ani lumină de cum ar trebui sa arătăm pt a ajunge in grupele europene.

          Apreciază

  2. Iarasi am avut peste 10 ocazii mari de gol, noroc cu Muhar, cel mai bun de pe teren azi.

    Imi aminteste de golul marcat contra Sibiului de indianul nostru pe atunci, imi scapa numele. Atunci am iesit campioni, acum vom fi vice.

    Apreciat de 1 persoană

  3. El Kaddouri mi se pare, păstrând proporțiile, în genul lui Jack Grealish, ai tu impresia că nu face mare lucru, dar marocanul NU PIERDE MINGEA, nu o lălăie și fiecare fază în care intră el este periculoasă. La El Kaddouri n-am văzut încă (e drept că a și jucat extrem de puțin, încă are timp) să strice faze…

    …Taxi o mai comite – e drept că grecul și luminează jocul ades și de-asta îl iertăm. După rateurile Konoplyanka și probabil și Falco, mi-ar plăcea să reușim să-l resuscităm și să-l păstrăm măcar pe marocan, să vină ca o compensare a sezonului dezamăgitor!

    Apreciat de 2 persoane

        • eu cred ca nu….

          DP vrea disciplina iar cei din club cred ca i-au cam explicat ce fac în timpul liber și cati alții ii cară cu ei…

          Apreciază

          • Degeaba ai disciplină dacă propui doar jucători rudimentari…Ii poți disciplina,ii poți face să te asculte,dar niciodată nu vor deveni jucători inventivi.Si când am încercat sa creem cu Bordeianu si Cvek,am văzut ce a ieșit…,moartea pasiunii 🙂.

            Apreciază

      • Andrei, iti dai seama ca jucatori de calitatea lor fara vicii si accidentari nu pot ajunge la CFR. Acuma, accidentarile ca accidentarile, dar Tachtsidis e la varsta la care in mod normal barbatii se desteapta, deci daca ramane la CFR sa speram ca intelege sa se maturizeze, daca are, cum zici tu, probleme cu alcoolul.

        Apreciază

    • L-ai citit foarte bine. Eu spun ca daca nu se reaccidenteaza pana la finalul campionatului, si daca va mai prinde minute in care sa arate ce poate, Petrescu il va tine in lot din vara incolo. E un fel de Culio, dar mai rapid, si mult mai inteligent tactic. Acuma depinde si de pretentiile lui salariale. Vedem.

      Apreciat de 1 persoană

      • aici intervine și mofturile lui Dp. El și prima oara când a venit a adus 19 jucatori. Da, știu, nu mai sunt acei bani, dar decât sa aduci iar 7-8 jucatori și nu știi cati din ei confirma, mai bine peteceste ce ai și fa-i sa arate mereu bine nu doar din când în când.

        Apreciat de 1 persoană

  4. O scurtă comparație între Omar și Taxi, cu recunoașterea faptului că grecul a jucat mai mult, totuși – și numai cine nu muncește nu greșește:

    • Omar accelerează jocul CFR-ului, în timp ce grecul, chiar și când dă pase bune, lasă (cel puțin mie unuia, fără licență) senzația că-l linștește;
    • El Kaddouri a ajuns la un vârf de cotă de 5 milioane la Napoli, și s-a menținut acolo sus o vreme, înainte să scadă la 4, apoi 3.5 și abia din pandemie a coborât la 2.5 mil, iar la noi a ajuns sub 1 milion, adică după o scădere bruscă;
    • Tachtsidis n-a urcat mai sus de 3.5 milioane iar la noi a ajuns după o perioadă lungă în care se scălda în mediocritate, adică la o cotă de sub 1 milion; meritul său este că, deși a venit nepregătit și a început greoi, s-a adaptat și a început să ducă o repriză, apoi aproape un meci întreg;
    • dacă lui Taxi i s-a acordat credit și a fost lăsat în teren tot mai multe minute, iar el i-a răsplătit încrederea lui Mando, Omar încă n-a primit (sau n-a meritat?) destule minute de joc; când a intrat însă, a lăsat impresie bună, e fotbalist.

    Deși Taxi pare o certitudine, iar Omar (încă) doar o speranță, dacă ar fi să trebuiască să alegem între cei doi, din cauza salariului mare, eu aș merge pe mâna marocanului, mi se pare un pariu mai bun. Grecul a fost un plus sezonul ăsta, marocanul poate fi un plus acum pe final de play-off și pt sezonul următor, dacă se pliază pe ce vrea DP.

    Apreciază

      • Ok, să zicem c-am văzut alt meci, dar statistica te contrazice. Omar a dat pasă de gol, Taxi n-a dat nimic. Toată echipa a jucat prost aseară, exceptându-i pe Muhar și parțial Cipri, pentru ca n-au avut curaj sa dea la poartă. Taxi a tras mereu în blocaj sau a dat pasa la Niczuly.

        Apreciază

        • Pasa pentru Mogos cand a ramas singur cu portarul ai vazut-o?! Inclusiv la gol, dar la absolut toate fazele create, Tachtsidis a fost cel care a ‘rupt’ barajul cu pasa. El Kaddouri a dat-o mai departe unde era normal.

          Apreciază

          • Ok, o fi cel mai bun pasangiu din MămăLiga, dar aseară asta n-a ajutat-o deloc pe CFR. Omar i-a pus-o parcă cu mâna lui Muhar, de a dat-o croatul cu șiretul, apoi a reușit s-o ia tot el din carambol și s-o înțepe cu șpițul. Oricât ne-am certa noi care din ei e mai bun, ambii-s pe final de carieră și n-o să mai vedem prea curând așa jucători la Cluj, sau o să curgă multă apă pe Someș pân-atunci…

            Apreciază

            • Tot ce am vazut la Omar a fost ca a incercat driblingul ala al lui in fiecare faza, de il stiau toti de acum. O facea catre poarta proprie cu dreptul. Mi s-a parut ca nu are inteligenta in joc. La experienta lui nu avea voie bici sa o rateze pe aia singur cu portarul. La Tachtsidis m-am uitat cu atentie. In afara de o angajare aiurea pentru Birligea toate pasele au fost geniale.

              Apreciază

  5. Tachtsidis a plecat la vestiare imediat după fluierul final. Nu a rămas cu echipa pentru salutul galeriei. Nu ştiu ce înseambă asta. Voi ce credeți?

    Apreciază

    • Luis,eu am înțeles că afaceriștii n-au scrupule 🙂,da tu esti afacerist de-ăsta cu jumătate de normă 🙂,de weekend…In rest esti fruntașul clasei muncitoare 😁,deci ar trebui sa te gândești si la sănătatea fratilor tăi de suferință si bucurii 🙂…Am înțeles că esti Pupi si fan boy Bursucea 😁,dar dacă ne împuținăm,si afacerea ta va avea de suferit.

      Apreciat de 2 persoane

  6. lamuriti-ma … daca noi terminam pe 3, otelul ia cupa(nu vad sa aiba corvinul forta fizica sa-i bata) si nuliversitatea cluj termina in primele 4 din play out(ca petrolul nu au cum sa-i mai intreaca, deci vor termina pe minim 4), jucam meci de baraj cu ei la noi acasa ? deci musai sa facem cumva sa terminam pe 2, ca altfel parca vad iar nebunia pe pamant cu un meci de asta …

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.