Cinste lor, cinste lor, cinste campionilor!


Cine să fie campioana? Viitorul? Nu vrem, Hagi-patronul-antrenorul nu-i jucătorul Hagi, n-are caracter, se manifestă urât în timpul partidelor, e agramat, racolează jucători etc. FCSB? Nu vrem, Jiji e cioban, arogant, incult, MM etc. Dinamo? Nu vrem, Miliţia, vecinii din vale, arbitrii etc.

Dacă prin absurd, Hagi-patronul ar avea imaginea de sfânt a Maicii Tereza, Gigi ar fi discipolul lui Mircea Eliade, iar Dinamo ar fi fost echipa mereu persecutată a voluntarilor Crucii Roşii, s-ar schimba ceva? Răspunsul este acelaşi: nu vrem Viitorul campioană, nu vrem FCSB campioană, nu vrem Dinamo campioană!

Şi atunci, ce naiba să facem? O campioană tot trebuie să avem, nu?

Yesss, desfaceţi şampaniile, poa’ să înceapă focul de artificii:(foto: clujmanifest.ro)

Sâmbătă, 13 mai 2017, începând cu ora 20.00, în cadrul ultimei etape, a 10-a, din Liga 1 Orange/play-off, Stadionul „Central” din Complexul Academiei Hagi, Ovidiu: Viitorul Constanţa – CFR Cluj

Viitorul: Rîmniceanu – Benzar, Țîru, Boli, Mladen – Morar, Roșu, Casap – Chițu, Țucudean, Fl. Coman. Rezerve: Buzbuchi, Băluță, Cicâldău, Ciobanu, Iancu, Accidentaţi: Hodorogea, Nedelcu, Rădoi, Purece. Incert: Ganea. Suspendat: Vână.

CFR Cluj: Vâtcă – Rus, Larie, Horj, Peteleu – Deac, Nascimento – Sorsa, Păun, Nouvier – Omrani. Rezerve: Marc – A. Mureşan, Sârbu, Csiki, Antal, Roman. Accidentaţi: Mincă, Camora, Gomelt, Juan Carlos, Bud, Chiriţă, Neagu. Suspendat: Tiago Lopes.

„Suntem mândri de ce am reuşit până acum. Trebuie să gestionăm corect lucrurile şi cu CFR Cluj, fiindcă nu arătăm prea bine fizic. E final de campionat şi s-a acumulat foarte multă oboseală. Cu toate acestea, vom face tot posibilul să câştigăm meciul de acasă şi să câştigăm titlul. Am fost campioni şi în sezonul regulat şi vrem să păstrăm această linie” – Gheorghe Hagi

„Viitorul are cea mai mare şansă la titlu, doar că joacă împotriva noastră şi nu o să le fie uşor. Echipa noastră joacă mai bine în deplasare. Noi nu jucăm cu presiune, sper ca asta să ne ajute. Presiunea va fi mare pe Viitorul, clar” – Iuliu Mureşan

Pe mine nu mă interesează cine câștigă campionatul, noi jucăm doar pentru echipa noastră și pentru suporteri. Pentru declarațiile care au fost săptămâna asta din partea patronului de la Steaua mi s-au atacat și jucătorii inclusiv și nu e frumos. Și eu aș putea face asta. Nu trebuie să ne spună dânsul cu cine să joc, Deac și Omrani au jucat la fiecare meci, va juca și Rus, Păun, Larie, voi băga cea mai bună echipă. Mergem să câștigăm la Viitorul. Dacă ne bate Viitorul o să spună că am stat capră, dacă batem Viitorul o să se spună că Miriuță e dinamovist și a tras pentru Dinamo. Deci sunt niște supoziții, noi mergem să câștigăm.”  – Vasile Miriuţă

HAI CFR!!! Hai băieţii! Atacaţi în valuri din minutul 1 până la ultimul, dacă tot veţi juca pe malul mării! Vrem victoria! Cine ştie, poate vor aplica şi LPF+FRF metoda lui kiruj de la notarea jucătorilor şi vor elimina extremele din clasamentul final, ocupantele primelor şi ultimelor trei locuri (play-off+play-out), pentru a avea un rezultat cât mai apropiat de adevăr. Şi ar fi păcat să ne fure oltenii titlul la potou.

HAI CFR!!!

243 de comentarii

  1. Caneto, dorind cu orice pret victoria/egalul, e clar ca titlul merge la wcsb ( deci dorind rezultat favorabil, indirect doresti ca wc-ul sa ia titlul ) . Uite, franar mare de peste 50 de ani, din care multi ani locuiti pe Masinistilor, la un meci fara nici o importanta pt noi, tinand cont de trecut dar si de viitor ( le-am mentionat in postarea precedenta ), am dorit sa castige Viitorul si ma bucur enorm ca asa s-a intamplat . Si tot asa Andrei, daca era un meci de miza pt noi, scriam ca penaltiul s-a dat foarte usor,dar nici atunci n-as fi zis ca arbitrul nu era acoperit regulamentar . Si revenind la Caneto, e cam mult ( sa nu zic astfel ) sa ceri normalitate si corectitudine intr-un fotbal total anormal si incorect . Iar dupa mine este anormal si incorect ca dupa evolutiii penibile, cu lipsa de determinare, sa-ti dai viata pe teren pt cauza puscariasilor fecali si mimitza, ajutandu-i astfel sa ajunga la sume cu care sa te domine clar in anii urmatori . Altfel spus, chiar si din interes, trebuia sa avem o alta abordare , dar chiar cer prea mult, in conditiile in care felcerul declara la tranferul lui Larie, ca merita sa evolueze la o echipa superioara ?!

    Apreciază

  2. Cu toata satisfactia jocului bun practicat de baietii nostri,am ramas si eu f.surprins(placut)si nedumerit cum de jucam cu atata tragere de inima,cu atata patos si determinare dupa 2-3 meciuri catastrofale,cand si atunci ca si acuma nu aveam nicio miza?,sau poate era vreuna,doar ca nu o stim noi?;o fi fost vreo intelegere nocturna intre fecali si nea iulica?;pot sa cred si asa ceva dupa relatarile presedintelui;oricum,bine ca s-a incheiat acest cosmar in care noi am ramas victime;in ce ritm alert pleaca baietii,sper ca pana la vara sa nu ramanem a juca,doar cu juniorii!

    Apreciază

    • Jocul trebuia să fie bunicel…să avem ocazii, iar ei penalty-uri, cum s-a mai întâmplat și alte dăți. Păi la câte lovituri am primit cadou la mare, ce mai conta încă una. În final trebuie sa-mi spun play-offul, cred că sistemul ăsta a fost cea mai mare greșeală a lui Arpi. Nu altele, Asta. Este soclul de marmură pe care a fost înălțat tot fotbalul ăsta hidos și jegos.

      Apreciază

    • Chiar, e adevărat ca intial jucatorii au fost cazati la Iaki i-ar apoi au fost mutati la alt hotel? Daca da, de ce tocmai Iaki? Si dacă e adevarat ca intial s-a stat la Iaki, de ce s-au mutat tinand cont ca IM spunea ca oricum nu are legatura cu meciul?

      Apreciază

  3. Ma amuz cum aproape toata lumea da in stanga si da in dreapta incercand sa il discrediteze pe Hagi si echipa lui…
    Uitam insa ca si noi la randul nostru nu suntem niste sfintisori…L-am avut(il avem stie naiba) pe PAZ, am avut un Beto la Sibiu,un Fabbiani la Bistrita,un Traore care dadea ue la toti ceferistii,un Cartu care facea praf o banca de rezerve, L-am avut pe Bastos si viata lui…un Trica care le dadea ue la toti,acum recent il avem pe bud si niste cretini din galerie care au dat ue echipei adverse in timpul unui moment de reculegere si exemple as mai avea dar astea mi-au venit asa pe repede inainte in cap.
    Dar repet continui sa ma amuz cum cei care se cred fara de pacat ridica piatra….

    Apreciază

  4. Eu nu întorc restul obrajilor (am mai multe fețe, no, ce să-i fac?!) celor care atacă CFR-ul cu spume la gură. Din această cauză mi-ar fi fost scârbă să-l văd pe Dan Petrescu antrenor în Gruia, de exemplu. Și Hagi e unul dintre spumegoși, și mi se fâl-fâl de el. În schimb, respect Viitorul și pe copiii ăia care de câteva sezoane se chinuie ba să nu retrogradeze, ba să termine înaintea Stânei ne de Vale. Și acum gata! Înapoi la echipa noastră (mai degrabă a lui Miriuță) din sezonul 2016-17. O clasare onorabilă în al 110-lea an de existență, chiar dacă la un moment dat ni se părea că-i urcăm pe toți pe garduri și scoatem chiar și mai mult. Asta e. Sunt TOTAL de acord cu hakana: play-off-ul e o mizerie și, din păcate, n-o să mai scăpăm în veci de el. Pe scurt, despre cum am văzut eu evoluția CFR-ului în acest sezon. Ca o lumânare. S-a aprins greu, apoi a ars frumos, de ne-am tot minunat belind ochii la flacără, iar la final s-a stins. Din păcate, lumânările arse (sau dacă vreți artificiile pe băț, ălea simple, de Crăciun) nu mai pot fi regenerate, pentru că s-au consumat. Cred că pentru sezonul următor avem pur și simplu nevoie de o altă lumânare. Pe asta veche deja o cunoștea orice adversar (de aici eternele încercări de reaprindere a flăcării după pauză). În final n-a mai ars pe nimeni, doar s-a consumat rapid. În ciuda faptului că a carbonizat oile la București, nu cred că lui Miriuță i se vor mai da pe mână chibriturile. Aștept cu nerăbdare venirea următorilor jucători liberi de contract, de care n-a auzit probabil decât Iuliu Mureșan, și să văd dacă voi ghici care dintre ei vor fi petarde și care ceară (material de lumânări). Baftă nouă!

    Apreciat de 4 persoane

  5. Vad ca,circula zvonul prin piata „Schumi antrenor la CFR”.Nu stiu ce sa spun,dar,parca nu-mi doresc circ inainte si dupa fiecare meci al nostru.O fi el antrenor campeon cu Hastra ,dar cu,comportamentul sta si el cam prost.
    Sa vedeti daca ajunge la noi,ce ne da Dantesc peste scafarlie ,daca iese Schumi cu declaratii a la hadji,si noi nu-l criticam. 🙂 🙂 🙂 🙂

    Apreciază

  6. Libertatea.ro anunţă că Gigi Becali a ajuns la un acord cu Răzvan Horj, iar fotbalistul în vârstă de 21 de ani va face echipă cu fostul său coechipier de la CFR Cluj, Ionuţ Larie

    Apreciază

    • Mi-e milă de Dantesc. 😦 Nu ştiu cum va reuşi să treacă emoţional peste acest transfer. 🙂
      Totuşi, cred că ştirea e doar o speculaţie a celor de la Libertatea, o ştire fabricată după declaraţiile mai vechi ale lui Gigi. Să poată spune că ei au fost primii, în caz că se va realiza transferul (care nu este nici pe departe exclus).

      Apreciat de 1 persoană

    • „doamna Larie si domnisoara Horj „… Orice echipa incepe cu „APARAREA ” EX.; Juventus Torino(care va lua C.L. anu’ asta!)… Cu tot respectul pentru Larie , dar, io , ca si antrenor ( da , am mai multe Licente decat reghe…bla, bla..si alti mari antrenori -chiar daca ignora unii de pe acest „site”, dar n-o luti ca si o lauda, ca m-am saturat de ipocrizie!!).. Larie , de cand a plecat Ionut Rada (care, dupa ce aplecat Piccolo) s-a crezut „inventatorul apararii si a jucat cum o vrut el”…Va rog nu ma blamati pentru ce spun , ca mai stiu si io fotbal..! Iar Horj … radea ca proasta-n targ (voba lui Nea Chisu). Prieteni ! Io-s CFR-ist si nimic altceva ! Dar, ca sa ai o echipa puternica ( si, asta o discutam cu ALBUSIBIU acum cativa ani) , incepe cu portarul si cu apararea… apoi vine Deac… Eh… !! Mi-i greata sa mai scriu ca io nu am „notiunile vladimiriste ” de cum se manevreaza banii ori legea, ca … Da ‘ vad ca va place (la multi ) vladimirismele si dantescuismele , mai mult !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Apreciat de 1 persoană

      • Achilles,problema la CFR in momentul de fata este ca,nu stim pe ce resurse se va baza echipa in sezonul viitor (ce cuvant napa 🙂 ).Si in aceste conditii Larie,Horj,Muresan etc ar fi solutii decente.De ce spun asta ,fiindca se poate intampla ca,din lipsa de banet,sa vina jucatori ,cu mult mai limitati.In rest sunt de acord cu tine.Multi s-au crezut mari fotbalisti jucand la CFR,si si-au dorit schimbarea.Na,dupa schimbare s-a vazut ca nu ei au facut CFR-ul mare ,ci invers.Au ajuns ei sa fie fotbalisti si nu fotbaliatori datorita CFR-ului.Exemplul cel mai elocvent fiind Felge.Un portar decent ,declarat cel mai bun in grupele „sampion ligue”,a ajuns un nonem ,dupa plecarea de la CFR.Nu vreau sa-l desconsider pe Felge,chiar mi-a placut ,cat a fost la noi.Multi din cei ce-si doresc astazi sa plece,no sa mai pupe in veci nivelul de la CFR.Hai CFR!!!!!!!!
        PS Sa nu-ti faci sange rau pentru Dantesc sau Vlad,ei au parerile lor,noi pe ale noastre,atata timp cat le exprimam civilizat ,no problemo.Mai ales ca,Dantesc,chiar asa „acru” cum este din cand in cand,chiar sufera pentru CFR.Problema la el este ca,cauta intodeauna vinovati,Vald in schimb se distreaza enervandu-ne pe noi. 🙂 🙂 🙂

        Apreciază

      • Mie-mi place ce scrii, Achilles, desi o faci foarte rar. Cand imi scriu parerile despre latura financiara, singurul gand e ingrijorarea fata de existenta in viitor a Cfr-ului, pe care o sper din tot sufletul. Nu prea putem sa luam inca aparatori de fier, pana nu se reuseste iesirea din insolventa. Si eu cred ca Juve va lua Liga Camoionilor anul acesta, desi tin cu Realul. La modul cum au strans aparatorii liniile in urma liniei de mijloc la atacurile Barcei, la o distanta imposibila de dat pasa filtranta de Buffon care strangea si el in urma aparatorilor, la modul letal de a contraataca pana si pe Barca care faulteaza instant sa opreasca orice contra, si eu o vad favorita in finala si cred ca va castiga trofeul.

        Apreciază

  7. Conform digisport:
    „CFR Cluj a început deja întăririle pentru sezonul viitor. Primul transfer al grupării din Gruia este muntenegreanul Sasa Balic (27 de ani). Fotbalistul, care poate evolua atât ca fundaş central, cât şi ca fundaş stânga, a semat cu formaţia antrenată de Vasile Miriuţă şi este prima achiziţie a acestei perioade de mercato”.
    „Pleacă sigur Lopes, Bud, Juan Carlos și încă 3-4 jucători care sunt sub contract. Echipa se va construi în jurul lui Deac și Camora, vom face o echipă puternică. În proporție de 80-90%, vom lua jucători de afară, e foarte greu să aduci un jucător precum Budescu. Am și vorbit despre unii jucători. Așteptăm acum să ieșim din insolvență”, a declarat Vasile Miriuţă, la Digi Sport Matinal
    „Eu încă sper la Budescu şi Deac mi-a promis că, dacă pe 26 mai clubul nu iese din insolvenţă, vine la mine”, a spus Gigi Becali, luni.”

    Apreciază

  8. S-a încheiat şi ultima notare a sezonului… Doar 14 tribunişti au avut „puterea” să acorde note, echipa a primit 6.0, Miri a luat 6.2. Deac a fost fruntaşul (6.9), Păun şi Roman au primit doar 4.9. HAI CFR!!!

    Apreciază

  9. Balici,Spehar,Gomelt,Sorsa ,mai vine Susici,il repatriem pe Ivanovschi si Jazvici si iaca am facut o echipa balcanica.Batem pe toti. 🙂 🙂

    Apreciază

  10. De ex eu nu am notat pentru ca am dorit sa castige omenosii in dauna oilor. Cum sa vin eu acum sa-i linsez ca au tras in portar, pe langa minge de la 3 m sau pe langa poarta in situatii singur cu portarul… Asa se face cand trebuie sa NU CUMVA sa dai gol, parerea mea.

    Apreciază

    • Oare ce sperante de mai bine sa avem cand pleaca 10jucatori, aproape toti titulari? Muresan a anuntat ca o paete.vin in vara, iar o parte doar in iarna.

      Apreciază

    • Bela,iti spun cu mana pe inima,fara „doftor” era vai si amar de paula noastra.Poate nu-i o persoana prea abila in comunicare,face greseli (ca si noi toti),dar este devotat.Multe nu au depins de el.Eu sincer il RESPECT,chiar daca unii se vor supara pe mine din aceasta cauza.Omul este CFR-ist

      Apreciat de 1 persoană

  11. „Sursele Gazetei au dezvăluit că oficialii din Gruia au trimis o solicitare de împrumut pentru Mihai Dobre, atacantul de 18 ani de la Bournemouth … In trecut a fost convocat frecvent la loturile naționale ale României. Fundașul a fost prezent inclusiv la Campionatul European U17 din sezonul 2014-2015.” – gsp.
    Acum, ori e atacant, ori e fundaş, ori e polivalent. 🙂

    Apreciază

  12. A mai trecut un campionat si CFR-ul nostru s-a prezentat onorabil, spun eu ! Desigur,au fost si multe sincope, multe probleme, care au fost rezolvate intr-o oarecare masura; profesional sau mai putin, asta dupa cum considerati fiecare in parte. Eu sunt mandru de Clubul CFR CLUJ 1907! Sunt mandru ca stiu ce faima a adus acest Club orasului nostru drag; CLUJ. In 2013, am fost invitat la un Simpozion pe teme de „Fotbal Amator „(nu FIFA, care inseamna Association). La acest Simpozion au conferentiat nume mari ale fotbalului mondial , printre care si Dl. Manuel Luis Pellegrini Ripamonti,Manager la Manchester City la acea vreme. Intr-o pauza,respectuos si timid, l-am intrebat,printre altele, despre fotbalul romanesc si , bineinteles, despre CFR CLUJ.. Dl. Pellegrini,fiind o persoana deosebit de manierata si civilizata,ne-a raspuns tuturor,iar mie mi-a spus: „Da, cunosc CFR Cluj , ati invins United anul trecut in C.L. !”… Ce se poate spune mai mult ? Personal,am avut contact destul de mare cu fotbalul Sud-American si am ramas uimit cand, doi „jugadores” de-ai mei (peruani), m-au intrebat : „De ce CFR-ul n-are jucatori in Nationala Romaniei ??” Ce sa le fi raspuns ? Sa le fi spus povesti cu bacaligeni si cu nu stiu ce reji salvatori ai fobalului romanesc ? Ce-ar fi inteles ?..Ei aveau cunostinte destul de mari despre fotbalul european. De aceea, prieteni, ceea ce a realizat CFR-ul , trebuie admirat ! Si asta n-ar fi fost posibil fara Paszkany, fara Muresan, Gadola si altii din patronajul CFR-ului. Eu nu le fac apologia, eu doar le aduc aprecierile mele. CFR-ul nu este „cauza” acestor realizari. CFR-ul este „ocazia”, doar. Ca, putea fi alt club . Nu ? Cine ar mai fi stiut de CFR ,de Cluj(in lumea fotbalistica, ma refer)? Cum ar mai fi aparut acest distins „site”, in care, ne putem „refula frustrarile” fiecare, dupa cum consideram ca este adevarat ? Cine ar mai fi stiut de Caneto, Albusibiu, 07, Kiruj, Saul, Nea Silica, Brightside, Luis,Hackana,CFR-istul, Racheta, Gica10, Dantesc, Vass Bela…de mine ??? Si altii…Trebuie sa intelegem „eforturile” facute de acest grup, de „lupta subterana” necesara cu „sistemul”.. Altfel, mai puteam lua noi vre-un Campionat ? Eu cred ca nu.! In 2012 , toamna, am avut cel mai complet lot de la infiintare (parerea mea).. Dar , la meciul cu Pandurii(2-2) ni s-a demonstrat cine-i „stapan in tzara asta si pentru cine ii prieten raul si ramul !). Atunci s-a produs „Marea Schisma”, s-a luat o alta directie. Conducerea intelegand ca nu au sansa obiectiva la castigarea campionatului si au inceput „parjolirea”.. Voi, ce-ati fi facut ?Voi,daca erau banii vostri in joc ?? Eu as fi facut la fel cu banii mei !!!!! Cine investeste fara sa aiba profit ? Se tot spune ca vin investitori in fotbalul romanesc .. Dar , asta nu-i ivestitie ,ci, cheltuire de bani !!! Cine are bani de cheltuit doar de placere ? Daca investesti, sa ti se dea , cel putin , sanse obiective de catigarea campionatului.. Dar, in Romania, totul este cu capul in jos… Acum se poate „regrupa”, ce sanse avem; nu stiu!?!. Stiu; sunt multe acuze, multe ne-ntelesuri care , se transforma in ne-ntelesuri si mai mari . Dar, Napoleon spunea o data: ” Despre omenii mari se vorbesc multe, despre oamnii mici nu se vorbeste nimic !!!” Anul acesta a fost un an greu si marea realizare ar fi sa iesim din „insolventa”. Un deosebit aport si-a adus antrenorul nostru; Vasile Miriuta, un baiat cu suflet mare, dar,care, ar trebui sa aibe grije si de „cariera lui”. De ce spun asta ? Pentru ca am observat o evolutie „paradoxala”( de la grecescul -para=langa si grecescul doxos=lege), adica, o evolutie langa cea normala(legica) a jocului echipei. Asta m-a durut si cred ca pentru asta , Miriuta v-a avea de suferit in cariera . Tot Pellegrini ne spunea: ” Pentru un antrenor , rezultatul actual conteaza, cele vechi sunt doar pentru C.V. ! ” Miriuta a inceput cu o echipa armonizata pentru un joc elaborat, estetic. A avut si rezultate, pentru care a fost gratulat ,iar echipa a fost considerata cea mai buna din campionat. A infruntat,apoi, Gazul, care avea un antrenor versat si cu un joc sahistic. L-a infrant prin „mutari de sah-mat”. Mi-am spus atunci ca , Miriuta este un antrenor „inteligent, flexibil”… Dar , nu stiu ce s-a intamplat apoi..Se spune ca ; „echipa castigatoare nu se schimba!” Ce prostie ! Daca echipa pierde; ce faci ? Schimbi toata echipa ? A inceput sa aiba „fixatii” , atrecut la un joc necaracteritic lotului si a sufocat jocul, jucatorii. a dat vina pe jucatori, pe probleme.. Am crezut ca-si v-a reveni , dar a persistat in acelasi stil (bombardistic-vorba lui Racheta). Avea alti jucatori la dispozitie, care au confirmat. De ce nu i-a folosit ? Apoi, a fost prea „obedient la sentimentalisme”: prieten cu reghe, fost dinamovist, situatia insolventei… Nu, nu trebuia sa se lase coplesit ! Trebuia sa faca echipa sa „joace fotbal „, mai ales in play-off.. Sa castige , sa se vad un „joc personal, CFR-ist „..Si atunci era „absolvit” , chiar si la infrangeri (ex. meciul cu Viitorul). Nu stiu cum va fi, dar CFR-ul nostru drag, sigur isi va continua existenta in Lumea Fobalistica , iar noi, vom avea multe de „combatut” aici, pe TRIBUNA CFR. Va doresc vacanta placuta tuturor !

    Apreciat de 9 persoane

      • Oh, Luis !!! De 20 de ani…..Oh ! Mi-e dor de TRANSILVANIA mea draga, de CLUJUL nostru… Bunicii, neamul meu este inmormantat in Cimitirul Crisan … De cate ori vad Stadionul la TV, ma uit pe langa Tribuna II , peste Masinistilor…poate,poate vad si Cimitirul….

        Apreciază

          • Fain stadion, pacat ca se joaca pe el un joc pe care eu nu pricep de ce-l iubesc atatia peste Apa Mare, printre care si tu, prietene Achilles.

            Apreciază

            • Prietene CFR-ist ! Noul stadion este „multi functional ” datorita celor mai moderne solutii tehnice. Se poate juca si practica orice sport pe el, prin ” interschimbabilitatea ” (daca pot spune asa) suprafetelor de joc… Fotbal American, Soccer, Baschet, Concerte….Este o minunatie a „mintii umane” ! Casa mea este la 15-20 de minute de el…De ce sunt atras de Fotbalul American ? De zecile de ani, de cand „umbra mea,dupa multa haladuire, s-a asezat aici”, am in sange „The red land of …Tara” (dupa cum spunea Scarlett O’Harra in minunatul roman al Margaretei Mitchell; Gone with The Wind) Aici mi-au crescut copiii , aici s-au educat, aici s-au casatorit , aici mi s-au nascut nepotii… Ca si o „deviatie”, Sambata 3 iunie , am nunta la baiatul cel mare la care am peste trei sute de invitati… Cum sa nu iubesc aceasta tara, pamantul ei, obiceiuril, oamenii ??? Sa stii ca americanii sunt perceputi foarte gresit din cauza filmelor, a presei si a … „dusmanilor” . Americanii de rand, sunt oameni simpli, directi , onesti !!!!!!!! Pe cand imi erau copiii cei mari in Liceu, m-au dus si pe mine la Fotbal American . Nu pot sa-ti explic ce baze sportive au toate Liceele, Colegiile , Uaiversitatile pentru toate sporturile… Si asa am invatat regulile jocului , care sunt simple . Cu existenta echipei in NFL, am devenit fan infocat al acestui sport. Este o minunatie de spectacol; majoretele, publicul civilizat, atmosfera, familiile reunite . Si , mai mult decat atat, SUPERBII ATLETI inclestati intr-o lupta cu foarte mult fair-play…..Un aruncator de balon se numeste Quarter-Back si este „creierul” . Apoi sunt doua linii: atacul, care joaca atunci cand ai posesia si apararea care incearca sa opreasca inaintarea spre linia de but; TOUCH-DOWN ….Este fascinant sa vezi „exemplare umane” cu bratele ca si trunchiurile de stejar. sa vezi inclestarea intre uriasi de 200-250 de kg…Quarter-Back-ul nostru; Matt Ryan , un om de o inteligenta deosebit, deosebit de educat cu aruncari ca din tun .. Sa-l vezi pe Julio Jones (favoritul meu-Atletul Perfect) „receiver-primitor” cu o alergare mai mult prin aer, parca zboara.. Muhammad Sanu, Devonta Freeman (Pinionul de Otzel), Gabriel, Tualolo, Dean Jones…Sa vezi, sa simti „spiritul de echipa”…. APOI , PUBLICUL !!!! Si MAJORETELE ..Ohoho !! Nu exista sectoare separate pentru galerii , sporterii sunt amestecati, dar nu vezi bataii , injuriii… Asa este si la Soccer .. Acum avem 55-56 de mii de suporteri , regulat. Patronul ambelor echipe este miliardarul Arthur Blanck, prorietar al lantului de magazine de materiale de costructie:HOMEDEPOT. Un om deosebit, simplu, pe care l-am cunoscut personal, fiind invitat (ca si prorietar de Academie de Soccer) la infiintarea Atlanta United … A costruit o super baza sportiva pentru soccer , cheltuind peste 60 milioane de dolari..Este deosebit de atent si cu cei mai putin bogati.. Eh ! Dar , m-am luat cu vorba si poate plictisesc

              Apreciază

            • Dacă ai avea răbdare sa te uiți la câteva meciuri de fotbal american, sunt convins ca ai ajunge sa-l iubești. Mai ales tu care ești atât de pasionat de tactica. Fotbalul american e cel mai tacticizat sport. Absolut fiecare faza e planificat. Nimic nu e lăsat la voia întâmplarii. Niciodată. Era o vreme în care, la fel ca și tine, nu înțelegeam ce poate sa le placa la sportul asta. Unul arunca o minge și altul aleargă sa o prindă și apoi mai sprinteaza o tura pana în terenul de țintă. Asta pana am avut ocazia sa vad 2 meciuri ale celor de la Giants. Am fost prins de atmosfera (recunosc, mai mult de majorete…omg! Eu și Achilles avem ceva în comun!) și am început sa urmăresc fotbalul american și am înțeles ca e mult mai mult decât ceea ce, în mod greșit, credeam eu.

              Apreciază

            • Casa de piatra pentru copilul tau, Achilles. Sau de caramida, etc… 🙂 Multumesc pentru video-ul promotional al acestui sport. Spectaculos. Am avut rabdare pana prin min 6:20 sa-l urmaresc… 🙂 … Interesant cum ai ramas tu fidel Cfr-ului si acestui sport intr-o lume ce pare atat de straina de aici, in care copiii tai nu mai stiu romaneste sau daca da, nepotii sigur nu…

              Apreciază

            • Vlade, ai pus degetul pe rana, intr-adevar n-am rabdare sa urmaresc fotbalul american, deci n-are cum sa-mi placa. Cumnatul meu are o vorba de duh, americanii si-au inventat doua sporturi (acesta si base-ball-ul) pe care le practica numai ei ca sa poata fi campioni mondiali non stop la ele, pentru ca nu sufera sa castige altii inaintea lor… 🙂 …

              Apreciază

          • @cfr-istul…la ce condiții de pregătire au, americanii pot sa fie campioni mondiali la orice sport dacă își doresc asta. O poveste relativ relevanta… În fiecare an merg sa-mi vizitez familia în New York. La un moment dat mi-am „rupt” o săptămână și am mers în vizita la un prieten (american) pe care l-am cunoscut în Făgăraș. Eram la cafeaua de dimineață și ma uitam la meciul câștigat de „U” în finala cu Asesoft-ul în 2011. Începe sa se uite și el cu mine. Reacția lui? „Îmi amintește de sala de sport a liceului meu”. Și gadeste-te ca liceul lui era într-un orășel din Washington State (unul dintre cele mai sărace state).

            Apreciază

  13. Achilles, un rezumat de nota 10 ! Luis, legat de presedintele Muresan, avem pareri diametral opuse, dar si de asta este frumos fotbalul, nu ?

    Apreciază

  14. Mi-a placut comentariul tau Achilles in care ti-ai pus tot sufletul si se simte asta. Vad ca si pe tine te doare acest joc la bataie si pe a doua practicat de echipa la comanda lui Miri dupa victoria cu Gazul de la Medias. Si marginalizarea unor jucatori care au confirmat si puteau continua acel joc in viteza cu veniri la primire, pase filtrante si tasniri pentru a primi pe pozitie viitoare si un-doi-uri. Da, si eu cred ca Miri si-a deturnat cariera de antrenor cu aceste schimbari in rau ale jocului si a titularilor. Din ce am citit prin fituicile dambovitene se pare ca vine Sumudica la Cfr. Eu cred ca ne-am grabit cu alungarea a 10 jucatori inainte de iesirea din insolventa. As mai fi asteptat deznodamantul din 26 mai. In ipoteza pesimista avem mare nevoie de multi dintre ei. Pentru ca din nou s-ar aduce numai jucatori liberi de contract pe salarii moca, fara prime de instalare si de joc. Sa fim optimisti, pana la urma tot se va iesi din insolventa cu planul de reorganizare achitat, e foarte posibil sa fie in 26 mai. La 4 zile, in 30 mai vine sentinta finala in cazul dezafilierii U Craiova care daca va fi precum decizia primei instante, va provoca o unda de soc in tot fotbalul mioritic, il va lasa practic fara bani. Banii de la televiziuni se vor directiona catre plata datoriilor FRF + LPF in solidar cu Nasul’ si cu Corleone’. Pana la incredibila suma de 240 de milioane de euro. Hai Cfr!!!

    Apreciază

    • LPF nu are de ce se plătească datorii. Daca e cazul, FRF-ul trebuie sa plătească. Craiova a fost dezafiliata de catre Comitetul Executiv al FRF nu de catre LPF. Si chiar si asa…intra FRF-ul in faliment. Big deal. Se face alta federație care se reafiliaza la UEFA/FRF. În cel mai rau caz se pierde o campanie de calificare a nationalei si poate un an de cupe europene.

      Apreciază

      • Plata celor 240 de milioane de euro in solidar FRF+LPF+Nasul’+Corleone’ nu e parerea noastra ci e decizia Tribunalului, adica a primei instante. Acum se judeca recursul si sa vedem in 30 mai daca se mentine sau se modifica aceasta decizie.

        Apreciază

  15. Ia vedeti ce commenturi apar la inmterviul lui Muresan ”

    din vara vom fi mai puternici….in 3 luni de zile sau platit peste 9 mil de euro e clar ca exista cineva ff puternic in spate si sunt enorm de multi bani pt romania . FF probabil CFR va ataca campionatul chiar din acest sezon si la cat de slab e nivelul avem toate sansele sa castigam

    1

    Reply

    Share ›

    Avatar
    luis adrian • 3 hours ago

    Asa sa fie.Dar de unde cele 9″ meleoane”,parca,se vorbea de 5.

    Edit

    Reply

    Share ›

    Avatar
    adrian luis • an hour ago

    5.5 au fost doar datorii plus 1,5 pe salarii….si pe cedarea actiunilor sa platit cel putin 2 mil de euro…deci vezi pe unde ajungi.
    Citind si pe chefere,corn traseaza cam aceleasi idei,chiar daca fara sume de bani.
    Pk ,cat adevar exista sau nu,nu stiu,dar fum fara foc nu iese (Caneto,sa nu-mi vii iar cu reactiile tale chimice)
    Va trimit si linkul
    http://www.prosport.ro/fotbal-intern/liga-1/interviu-iuliu-muresan-anunta-revenirea-cfr-ului-top-vor-pleca-10-jucatori-vrem-ridicam-nivelul-lotului-remaniere-puternica-ne-dorim-cel-inalt-nivel-spune-sasa-balic-motivul-plecarii-larie-viitorul-16311057

    Apreciază

  16. Raspuns la intrebarea mea,acelasi Adrian.

    adrian luis • 19 minutes ago

    se stie cam atat mara se va ocupa de transferuri e ff posibil sa vina inapoi zamfir…paszkany a adus un neamt cu enorm de multi bani…acum nu stie nimeni cat va fi dispus sa investeasca cert e ca bagacean e adus de fatada . Pt romania sau platit enorm de multi bani intr un timp ff scurt. 100% se va ataca titlul chiar din acest sezon …stiu ca va fi schimbat tot lotul in afara de camora horj vor pleca aproape toti . Si ca sa se inteleaga ca sunt bani lui deac i sau dat bani la semnatura si 14 mii pe luna deci e limpede ca bani sunt. Putem lua campionatul ….la cfr sunt oameni care stiu ce jucatori sa aleaga e suficient sa cresti fondul de salarii si poti sa atragi jucatori ff buni chiar liberi de contract.

    Apreciază

  17. Hai cu articolul de vacanta cu Breaking News ca nu e zi fara un transfer nou la new-CFR. Azi e randul spaniolului Urko Vera, atacant,liga a 2-a spaniola.

    Apreciază

  18. http://www.cjsport.ro/fotbal/provocare-miriuta-a-realizat-pentru-cjsport-ro-cel-mai-bun-11-al-ligii-1-pe-budescu-si-baluta-i-as-lua-maine-la-cfr/
    Echipa campionatului in viziunea lui Miri. E asezata in modulul 4-4-2. Vad ca totusi ii plac jucatorii tehnici, Budescu, Deac, Coman, dar si vitezistii Baluta si Hanca pe benzi la mijloc. Spun totusi pentru ca i-a marginalizat pe cei mai tehnici jucatori Cfr-isti Ruiz si Nascimento (cred ca fosti cfr-isti din declaratiile lui IM si Miri, nu sunt sigur inca la Nascimento).

    Apreciază

  19. Si daca tot suntem in vacanta , iar articole noi nu mai apar … sa va tin un pic „in suspans” cu imagini care-ti „scalda ochii”. Vad ca am „numitor comun ” cu vladimir : Fotbalul American si mai ales Majoretele , adica „CHEERLEADERS”…. Poate ca asa vom ajunge sa ne facem „frati de cruce” ca si Winettou cu Old Shatterhand… El va fi fratele meu roshu…Fetele sunt superbe, alese pe spranceana (si platite bine!), fac un spectacol ce nu lipseste de la nici un meci (indiferent de divizie), facand parte din „cultura locului”..https://www.youtube.com/watch?v=t6kjyZbGk7g

    Apreciat de 1 persoană

    • Într-adevăr un an fantastic pentru Falcons. Păcat pentru Superbowl-ul pierdut. Mai ales ca au avut meciul în mana… Dacă Edelman nu resusea „catch-ul” ala „extraterestru” pentru Patriots, probabil ca Falcons ar fi câștigat. Din păcate Brady s-a ales cu încă inel de campion (Doamne cat îl urăsc pe omu’ ala). Sper sa aveți mai mult noroc anul viitor.

      Apreciază

    • Foarte fain! Oare cum ar arăta un spectacol al majoretelor în fotbalul românesc? La un meci Pandurii – Voluntari desfăşurat la Turnu Severin în faţa a 112 spectatori. 🙂
      Trupa de majorete cum funcţionează? Fetele sunt angajatele cluburilor? Fac carieră după ce au ajuns să fie alese odată? Se transferă ca fotbaliştii de la un club la altul ori sunt toate localnice?

      Apreciază

      • Ar arata bine, mai ales la noi pe stadion si poate pe National Arena…Da, sunt platite de catre club (de fapt, este FRANCIZA) si angajarile se fac dupa selectii riguroase …Sunt care vin si din alte State (ca doar, se numeste Statele Unite si nu Judetele unite).. Dar, Atlanta ca si Municipalitate are 5,5 milione de locuitori , iar
        Atlanta Metro Area se ridica la 7 milioane.. Mai sunt si alte orase mari: Savannah,Augusta, Athens, Columbus, Lagrange , Gainesville, Rome…Statul Georgia este mai mare decat Ungaria, ajungand la aproape 12 milioane de locuitori.. deci , este de unde alege ! Au „contract de angajat ” si este considerata ca si o profesie sportiva …Apoi , pot sa devina dansatoare , instructoare pentru Licee si alte cluburi…O selectie finala puteti s-o urmariti in clipp-ul urmator : https://www.youtube.com/watch?v=Tn0Jf0Rq1iw

        Apreciază

  20. Da, asa este , Vladimire ; a fost un an deosebit pentru Falcons ! Dar, pacat ca s-a”ratat” Super-Bowl-ul . De fapt nu s-a ratat, fiindca , ultimul „touch-down ” n-a fost „complet”…balonul ne trecand linia de but…Sunt fotografii si analize clare. Dar, Mr. Blanck nu este jiji bi-cali,ori rejile…sa mearga la TAS pentru „a li se decerna titlul”. Apararea a gresit mult, fiind prea permisiva si au fost si cateva greseli ale judecatorilor.Cum se zice la soccer: atacul vinde biletele, dar aprarea castiga campionatul..De aceea spun ca si CFR-ul trebuie sa „construiasca ” , mai intai , apararea si apoi restul… Sunt curios ce se va aduce in vara asta , fiindca stam doar in domnisoara Horj , care rade „ca proasta-n Targ” (vorba lu’ Nea Chisu), atunci cand pierde balonul… Fundasii centrali trebuie sa fie cei mai „stady” jucatori, sa fie doi „barbati adevarati „; unul mai tehnic si unul „ciomagar”… Sa ne spuna Kiruj daca nu-i asa… La anul, insa, Super-Bowl-ul va fi la noi, pe Mercedes Stadium (nu Cluj Arena).. In ce priveste Tom Brady, este favoritul meu ca si Quarter-Back , alaturi de Aaron Rodgers (Peckers) si Colin Kaepernick(49-er)..CFR-istul, multumesc de urari ! Dar, vad ca am acapart „site-ul” si poate „deranjez ” cu prea multa vorbarie … Sa imi spuneti daca este asa si ma retrag. Am considerat ca-i vacanta(pana se reface echipa) si e bine sa fie si un pic de divertisment …

    Apreciază

    • Preferatul meu e Eli Manning. Dar sunt de acord cu tine ca Brady e un quarterback fantastic. Chiar și modul în care a trișat a dovedit inteligenta. Sa se indoape cu steroizi, EPO sau meladonium poate orice prost. Sa calculezi exact ce presiune trebuie sa aibă mingile încât sa treacă de control ca apoi sa se dezumfle datorita temperaturii scăzute de afara și sa facă mai ușoară munca wide-receiver-ul, trebuie creier.

      Apreciază

      • Un răspuns un pic mai detaliat pentru @cfr-istul. Americanii nu sunt foarte interesați de fotbal (soccer) nu pentru ca nu pot sa fie extraordinari de buni. Nu au niciun motiv sa nu fie. Motivul pentru care fotbalul e adoptat atât de greu în SUA tine de mentalitate. Din mai multe motive. Americanii sunt un popor foarte competitiv. Pentru ei e greu de înțeles ca o competiție se poate termina egal. Tocmai ca sa fie mai ușor de acceptat, în campionatul universitar de fotbal, în caz de egalitate se joaca doua reprize de prelungiri. Chiar și în meciurile din sezonul regulat. Nu întâmplător, americanii au inventat noțiunea de overtime. Multa vreme după ce americanii aveau deja reprize de prelungiri cam în toate sporturile, în Europa înca se mai dădea cu banul pentru stabilirea câștigătoarei în meciurile eliminatorii. Bine, poate nu ar fi rău dacă NFL ar lua exemplul NFL Europe și sa acorde cate o posesie fiecărei echipe. În overtime-ul meciului despre care povesteam cu Achilles mai sus, Patriots au avut un avantaj clar. Un alt motiv pentru care americanii adopta greu fotbalul e mentalitatea jucătorului de fotbal. Ei apreciază luptătorii. Ai încasat un pumn? Stai în picioare și arata cat ești de puternic. Americanii nu or o sa poată înțelege niciodată cum poți sa te tavalesti de durere pentru ca cineva ti-a pus o mana pe umăr.

        Apreciază

  21. Atunci, va mai „bazai” cu-n „clipp” de la un meci ce l-am vazut aseara, „pe viu”, impreuna cu un prieten bun, Nuno Piteira (portughez), proprietar de „academie de soccer” si care are multe „produse vandute” in fotbalul mare. Unul este tanarul Timmerman , fundasul central al USA…De fapt , suntem patru „europeni” : eu, Nuno,i Alex Pama ( olandez , fost Manager la Cambur -Olanda) si Tony Francovich (Bosnia). Care, incercam sa „implementam spiritul european continental ” in mentalitatea tinerilor practicanti de soccer. Fiindca , „spiritul britanic” primeaza, iar Tata Martino (Manager Principal) nu-l prea agreaza . Atlanta United -Dynamo….Houston https://www.youtube.com/watch?v=9f9o6in1bcg

    Apreciază

    • Pare un teren cu gazon artificial. Există în State vreun stadion mare cu gazon natural sau doar mă înşeală faptul că în orice clip de pe orice stadion terenul arată perfect?

      Apreciază

      • Nu este artificial , este de-a-ntregu’ NATURAL… Dar , aici nu sunt „lucratorii ” de la Cluj Arena ori National Arena… Este o industrie foarte dezvoltata in crearea, intretinerea spatiilor verzi, in care se investesc foarte multi bani. Chiar si eu , la casa mea , am un gazon pe o jumatate de acru pe care il „muncesc ca un sclav-fiindca-s singurul sclav din familia mea, pe plantatia proprie (glumesc) si am masinile mele de taiat iarba, de intretinut… In ficare primavara cumpar samanta si il regenerez… Sotia planteaza flori, am pini de temperatura tropicala si magnolii ..Nu pot pune pomi fructiferi, fiindca-s multe animale si pasari..https://www.youtube.com/watch?v=x09fVQ6slWA

        Apreciază

        • Achilles, asta cu spatiile verzi infloreste si pe la noi, tot pe bani multi. Sunt firme care fac spatii verzi superbe (si noi „neam fript” cu una) si le intretin pe bani seriosi. Intamplator si eu practic acasa sportul tunsului ierbii si udatului gradinii, si sotia mea planteaza fel de fel de flori in gradina, aici e numitorul nostru comun, pe langa multe altele din ce am observat. Vlade, nici eu nu pot sa-l inteleg pe Kapetanos cum a putut lesina in acea finala de poveste de pe U Arena cu 3-2 din penalty-ul inventat de arbitrii straini la lesinul subit al grecului nostru cand Szukala i-a pus mana pe umar. Da, da, vorbesc de acel meci in care am luat titlul, dupa rejucarea primului meci cu bataia dintre Cadu si Bornescu. In general nu inteleg simularile. Si cred ca sunt destui care gandesc la fel.

          Apreciază

    • Cristi Coroian a fost play-makerul echipei in era Dorinel Munteanu dar si Sunda. Avea viziune, dadea pase filtrante superbe si avea si executii, a marcat multe goluri. Sper sa se recupereze cat mai repede.

      Apreciază

  22. Daca se iese din insolventa, Miriuta e istorie ! Asta ar trebui sa stie si el ( sau macar s-o considere ca varianta posibila ) , ca atare despre transferuri sa-i lase sa vorbeasca pe cei din conducere, dar la el aceasta boala a vorbirii cu si fara rost este incurabila .

    Apreciază

Lasă un comentariu

