„Fotbal” despre CFR – file de arhivă (15)


Ca să mai îndulcim (prin comparație) recentul egal de la Piatra Neamț, episodul de astăzi ne aduce aminte de două înfrângeri consecutive ale CFR-ului, suferite pe sfârșit de august și început de septembrie 1969. Pierdem „neconcludent” („neconcludent” am pierdut și la Piatra Neamț tot 2 puncte, de altfel) la mineri acasă și apoi suferim în repriza a doua, acasă,  în fața militarilor. Să fie terminatul benzinei din meciul cu Steaua semn de pregătire de vară ratată sau e vorba doar de clasica naivitate a formațiilor nou-promovate? Să sperăm în a doua variantă și să lăsăm pregătirile ratate generațiilor viitoare…

Și totuși, ca să nu încheiem episodul (și săptămâna) într-o notă sumbră, e musai să apelez la tacticile lui Caneto de învăluire a optimismului și de degustare a jumătății pline a paharului pe jumătate gol. Așadar, vă rog să remarcați cum, în episodul 15, CFR Tinerel a zdrobit Jiul în deplasare și Steaua acasă, instalându-se confortabil pe locul secund al clasamentului!

***

21 comments

  1. Văd că CFR nu a efectuat nicio schimbare la Petroşani. Nici nu-i de mirare, rezervele de atunci n-au frecat banca, a trebuit să joace la rezerve-tineret. În plus, noroc cu arbitrul că nu a acordat acel penalty clar ca lumina zilei în min.12! Altfel s-ar fi desfăşurat meciul de la 0-1: câţiva jucători de-ai noştri ieşeau sigur şifonaţi bine de pe teren, era nevoie de schimbări, slăbea echipa de rezerve-tineret, iar scorul final la seniori era 3, 4 sau 5 la 1 pentru gazde.🙂

    Apreciază

  2. Rezultatul meciului cu Steaua nu este concludent (este neconcludent) decât la rezerve-tineret. Sută la mie că vreun mahăr de la partid a trimis un SMS la pauză, altfel nu aveau cum să ne bată.

    Apreciază

  3. Ce timpuri! Rezerviştii tineri ai meapeneului au luat Ţepeluş, au dat de Belea şi au ajuns pe Jantovan cu un viitor general-selecţioner în formaţie.🙂 Matache o fi măcelarul din capitalismul sălbatic de-acum?

    Apreciază

  4. ” … Intr-adevar, nu stiu ce sa spun ! Mai sunt 3 minute pana la batalia vietii noastre de profesionisti, care va fi astazi. Vom invinge ca si echipa, ori ne vom spulbera,centimetru cu centimetru,meci dupa meci,pana la sfarsit. Suntem in IAD acum, Domnilor !! Credeti-ma !! Si, putem ramane aici, inghitind tot rahatul. Ori…, putem sa luptam in continuare,…. ca sa iesim la”Lumina”,sa putem iesi din IAD-ul asta.Cate un centimetru la fiecare pas. Eu nu pot sa fac asta singur, fiindca sunt pre batran. Ma uit in jur si vad fetele voastre tinere si stiu ca;Eu, am facut multe greseli,greseli pe care un om poate sa le faca. Mi-am spulberat toti banii, ma credeti sau nu! I-am alungat pe toti pe care i-am iubit. Iar acum, nu ii mai pot privi in ochi. Stiti !? Cand imbatranesti, toate faptele te ajung din urma. Asa e Viata! Dar, inveti asta doar cand incepi sa pierzi. Iti dai seama ca viata este „un joc cu centimetri” . ASA ESTE SI FOTBALUL ! Pentru ca, in fiecare joc, VIATA-FOTBAL, limita pentru eroare este foarte mica,adica, o jumatate de pas poti fi prea tarziu ori esti prea devreme. Si ,poate ca nu l-ai facut cand trebuie. O jumatate de secunda, daca ai fost prea iute ori prea incet , n-ai putut-o prinde… Centimetrul de care avem nevoie este in jurul nostru.. Este in fiecare miscare din joc,in ficare moment. Cu aceasta echipa,CFR, am luptat pentru acel CENTIMETRU ! Cu aceasta echipa,CFR CLUJ, am tras de noi si de toti din jurul nostru, pentru acel CENTIMETRU… Ne-am infipt unghiile in acel CENTIMETRU.. Pentru ca; noi stiam ca la capatul acelui „fucking Cm” va fi „fucking” diferenta dintre INVINGATORI si INVINSI, dintre A TRAI sau A MURI ! Va spun EU asta : in orice lupta , cel care este hotarat sa moara, va castiga acel Cm !!!! PENTRU CA, ASTA INSEAMNA A TRAI !!! Sunt cativa Cm in fata noastra pe care trebuie sa-i strabatem. Uitati-va la cel de langa voi, uitati-va in ochii lui ! Eu cred ca vei vedea pe cineva care va parcurge acel Cm. cu tine. Veti vedea pe cineva, care se va sacrifica pentru aceasta echipa. Se va sacrifica, pentru ca, stie ca vei face la fel atunci cand el va fi cazut. ASTA ESTE „CFR CLUJ”, DOMNILOR ! Si, acum, putem castiga ca si ECHIPA , ori vom pieri ! Singur , fiecare…..ASTA ESTE FOTBALUL, FRATILOR ! INTODEAUNA A FOST ASA !! Acum, deci, va intreb : CE VETI FACE….??????

    „CFR CLUJ ” – Always in my mind !!!

    Apreciază

  5. Citind trairile lui Achilles am realizat si eu ca ,comparatia viata-fotbal nu este ceva fortat ci este o realitate,un destin pe care ti-l ofera sau ti-l alegi…….fiind mai prichindel mai iau singur si merg la un meci u-Iasi (cred ca a fost un 1-0 prin anii 80 si 2,3 nu retin sigur).Atmosfera faina cu galerie mare ,am gustat spectacolul,dar nu am fost entuziast.Eu mersesem la CFR la ultimele partide din returul retrogradarii in div.B in ’76 si apoi evident si-n a doua liga.Am realizat atunci ca pentru mine locul in fotbal nu poate fi decat alaturi de CFR si sus in Gruia!Acolo toti imi pareau cunoscuti,familiari,adica din familia cfrista……..
    Mie imi pare ca nu totul este intamplator in acest univers si totul are o logica si fiecare are un destin.Tot asa cred ca performantele din epoca Arpi nu au fost doar rodul infuziei(de capital) si nebuniei acestui om.Toate acele succese au parut dublate sau triplate de factori exteriori mai presus de puterea noastra de intelegere.Mi-aduc aminte de primul trofeu campionat cand a venit victoria catzeiilor cu stoaia.Sau la al doilea cand eram condusi cu 2-0 si om in minus am batut cu 3-2 la ultima faza.Sau la al treilea cu si mai multe faze iesite din cotidian:victorie la catzei in min 92,victorie in min 94 cu Sibiul sau victorie cu mu(evident min 90) revenind de la 2-0………
    In acele momente de multe ori am fost convins ca cineva sigur ne iubeste si are grija de noi!
    Iar in ultima editie cu 10 pct in CL sa bati in 4/5 deplasari imi pare de domeniul SF atata timp cat marea echipa a patriei n-a mai batut in CL de jdeani.
    Acum este normal(sau nu) ca sa fie suporteri cfristi care sa judece fenomenul din jurul echipei doar prin date din bilanturi contabile si nu prin trairile pe care le-au avut in tribuna.Pentru mine primordial este lectia de viata pe care am petrecut-o cu aceasta echipa si nu frustrarea ca nu mai avem posibilitatea sa fim sus(doar cel mai sus acceptabil pentru cativa).
    Daca va fi sa fie, si-n liga 2 a se poate juca,dar pana atunci suntem datori sa sprijinim baietii si spiritul acestei echipe.Deci sus in Gruia alaturi de echipa toti cfristii!

    Apreciază

    • Acelas articol si pe onlinesport dar ambele is destul de vraiste, se fac mixuri intre meciul din2008, primul meci cu U si al 2-lea meci. Se pune direct eticheta ca CFR daca nu castiga meciul nu castiga titlul desi puteam sa castigam si meciul cu oile. In fine.

      Apreciază

  6. Putin m-am mai linistit . Presedintele Muresan, imbracat elegant, cu pantaloni de ultimul racnet, a inspectat antrenamentul de ieri al echipei . In mod cert i-a dat indicatii pretioase lui Trica si asa nu vom mai vedea gafe ca si cu Veres pe post de fundas dreapta . Ca la antrenament participau numai juniorii, e alta poveste …( sursa, inclusiv poza, stiridesport.ro, pe la ora 10, parca )

    Apreciază

  7. La LPF au fost presiuni importante pt. a fi depunctati.Clubul isi pregateste dosarul pt.TAS.Avocatul strain este acelasi ccu care am castigat procesul impotriva FRF in legatura cu nr. de jucatori straini.Decizia finala se va da inaintea terminarii campionatului.E posibil sa revina Petrucci,la Dore sansele de revenire sunt mici.

    Apreciază

Lasă un comentariu

