„Fotbal” despre CFR – file de arhivă (2)


Dacă vă amintiți, în episodul anterior lăsasem CFR-ul în anul 1968, pe ultimul loc din Seria a II-a a Diviziei B, mult mai aproape de Divizia C decât de o calificare în Cupa Orașelor Târguri. Atât de jos în clasament, încât revista „Fotbal” nu prea avea nici timp, nici spațiu (probabil nici interes) să se ocupe și de meciurile feroviarilor clujeni în pagina dedicată diviziilor inferioare. Doar atât găsim în numerele revistei din acea primăvară: etapa, scorul și clasamentul. Mai bine decât nimic. Așa că în acest episod putem trece în revistă, la foc automat, mai multe etape din returul 1967-1968, urmărind evoluția în clasament a echipei conduse de Dr. Constantin Rădulescu.

***

O primă repriză încurajatoare la Arad, contra liderului, dar CFR nu poate răsturna clasamentul și încasează două goluri în repriza secundă. Debut de retur cu înfrângere.

***

Antrenorul-doctor (sau mai bine zis doctorul-antrenor) Constantin Rădulescu găsește în troșcoletă niște vitamine speciale, le administrează jucătorilor, și CFR trece peste dezamăgirea primei etape, învingând la scor de neprezentare Gazul. [caneto, marcatorii?]

***

CFR prinde gustul victoriilor și al punctelor. 2-0 cu Minerul Baia Mare, scor și meci rezolvat până la pauză. [caneto, marcatorii?]

Ciudată situația golgeterilor din Seria a II-a: echipele din ultima parte a clasamentului dau primii trei clasați!

***

La început de aprilie, CFR scoate un punct la Câmpia-Turzii, în derby-ul „sufrimientului”. [caneto, marcatorul?] Nu-i rău, dacă te gândești că toate contracandidatele la retrogradare au încasat-o în această etapă.

La numărul 97 se cuvine o mică paranteză. Într-un articol amplu, pe o pagină întreagă (imensă!), Eftimie Ionescu făcea un apel disperat către toate forțele de muncă angajate în campionatul primei divizii. Postez aici doar titlul articolului, ca să observați că această problemă nu este caracteristică doar timpurilor moderne, ci persistă dintotdeauna și va dăinui pe vecie, forever… Singura mică/mare diferență e că autorul îndemnului lua în calcul la acea vreme numai jucătorii și antrenorii, nu și purtătorii de valize cu sau fără cifru, dar pline.

***

Sărim peste numărul 98 – lipsă din arhivă (dar cu victorie! hei, hei! – și ajungem la capătul episodului de astăzi, săltând CFR-ul de pe ultimul loc pe un loc neretrogradabil și cu golaveraj pozitiv. 2-0 cu Olimpia Oradea (câte echipe aveau și bihorenii/crișenii ăștia, frate?!); câte un gol pe repriză. [caneto, marcatorii?] Chiar dacă revista „Fotbal” n-a considerat meciul destul de important sau palpitant pentru a posta o cronică a partidei, în paginile numărului 99 găsim o fotografie cu CFR-ul atacând pătimaș, cu înaintași viguroși, poarta Olimpiei. În fundal, se poate vedea chiar și cu ochiul liber că tribunele nu sunt goale!

52 comments

  1. Pe site-ul oficial al clubului apare un update cu „modificarea schimbarii”. O fi bine, o fi rau…vom vedea luni seara. Mi-ar parea tare rau sa vad din nou primatele mU iste facandu-si de cap in tribuna a doua. Poate ca cei din conducere au de gand o renovare a toaletelor si a unei parti din tribuna:) Ar fi momentul sa ne mobilizam si sa ne aducem prietenii la stadion,sa nu fim dominati numeric si sonor la noi acasa. In loc sa ma bucur linistit de meci, voi fi traumatizat vizual si auditiv de manifestarile grobiene ale unor frustrati. De traume fizice si olfactive nu se pune problema,din pozitia din care vad eu meciul, dar sunt suficiente cele amintite la inceput. Hai CFR!!!

    Apreciază

    • Daca este adevarat ce spui,atunci conducerea noastra draga ,cu aceasta decizie a alungat suporterii CFR-ului ,care vroiau sa mearga la meci,abonati si neabonati.Sa le fie rusine ,pentru doi lei de cinci bani ne pun securitatea in primejdie.Nu va suparati pe mine dar mi se face scarba de atata inconsecventa,si de lipsa lor de respect.Am sa merg la meci ,dar imi vine sa vomit de scarba,de scarba huliganilor si a conducerii CFR-ului.Cine a spus ca-i doare in „paula” de noi a avut dreptate.Na merg sa borasc.Hai CFR!!!+!.
      PS.Va rog sa ma scuzati ,dar mi s-a intors stomacul pe dos.

      Apreciază

        • Cum adica au cedat? Ce sa cedeze? Ati vazut voi o declaratie din partea Cfr-ului care interzice accesul publicului in tribune? Eu n-am vazut ! Lasati fituicile astea de rahat, prostosport si mai nou stiridesport care nu fac altceva decat incita la violenta, inventeaza si sufera de scenarita. Stati linistiti ca Muresan a luat masuri, nu vor mai fi atatia in tribune nici cu biletele la liber, sunt convins, iar daca se vor manifesta la fel ca data trecuta vor fi taxati imediat. Lasati-o mai moale cu limbajul asta de mahala la adresa conducerii (specific huliganilor din groapa) pana nu stim cum s-a organizat securitatea noastra.

          Apreciază

          • Man , ai vazut anuntul de ieri de pe PAGINA OFICIALA A CLUBULUI http://www.cfr1907.ro/, daca tu nu l-ai observat nu inseamna ca nu existat. Rezumat:
            -se vind bilete doar la peluza celor de la U, pret 50 lei, doar luni si doar de la ora 12 la ora 18.
            Nu ii mai peria ca nu merita. Pacat ca nu am facut print screen. Si dupa mintea ta de ce crezi ca e update la anunt?

            Apreciază

            • Intr-adevar n-am vazut anuntul de ieri, nu ma exprim, dar astazi nu apare. Mai apar cel putin 6 update-uri pe pagina cu biletele, la abonamente, la meciuri amicale etc. La noi tot ce apare e update…

              Apreciază

          • Halley,cu tot respectul,dar nu am folosit limbaj de mahala +plus ca mi-am cerut scuze daca am fost mai „vulgar”(am scri paula nu altceva).Dar daca intrii pe siteul oficial vei vedea ca iar vor sta langa noi in T2.Nu este normal ca azi declari un lucru si maine faci pe invers.Si inca ceva ,dupa meciul cu Astra am stat pana au iesit toti jucatorii + IM si l-am aplaudat,deci nu am nimic cu conducerea ,dar in cazul de fata sunt inconstienti,si lipsiti de respect fata de noi punandu-ne intro situatia in care integritatea noastra fizica este pusa in pericol.

            Apreciază

            • Nu te scuza, pb ca s-a referit la mine. Chiar nu ma intereseaza pararea unor aplaudaci despre mine , poate sa ridice osanale in continuare. Faptul ca nu a gasit nimic pe site, ca nu ma gasesti nici o urma inseamna ca asa o fi fost.

              Apreciază

          • Ar fi bine sa citesti inainte de a incepe sa acuzi. Update-ul a fost facut la anuntul lansat tot de conducere cu o zi inainte tot pe site-ul oficial. Ne crezi niste tampiti care punem botul la ce scriu miticii in laturile lor?

            Apreciază

            • Am eu un print-screen la anuntul de ieri dar intreb eu… pe cine mai ajuta asta? Si eu sunt deosebit de dezamagit de decizia conducerii de azi…Nu se face asa ceva, pur si simplu nu se face ! O intorci radical in mai putin de 24 de ore si dai satisfactie unor primitivi care oricum nu vor invata nimic din asta…Din cate am inteles si ca o justificare in schimbarea deciziei au fost invocate presiunile venite dinspre FRF ,Liga Profesionista si Jandarmeria Cluj,pe de o parte pe cealalta parte si desi eu nu cred in asta s-a invocat si si factorul economic…Am impresia ca si politicul si-a bagat coada si in consecinta tocana’i gata ! Oricum imi e sila,extrem de sila si nici o tona de lamaie nu m-ar ajuta sa trec peste aceasta stare….

              Apreciază

          • Stiti ce este trist in aceasta situatie?Ca toata simpatia acumulata pentru eficienta cu care au redresat echipa ,incepe sa se erodeze din nou.O masura foarte nepotrivita.Ce sa creada suporterul de rand (CFR-ist) cand este expus la tot felul de trivialitati si amenintari,ca sunt sigur ca asta va urma,am fost martor de cateva ori la asa ceva.Hai CFR si sa mergem la meci in orice conditii.

            Apreciază

  2. CFR – Gaz Metan: Mazurakis (min. 17), Uifăleanu (min. 22), Stăncel (min. 81)
    CFR – Minerul Baia Mare: Petrescu (min. 8), Mazurakis (min. 73)
    Ind. Sîrmei – CFR: Petrescu (min. 41)
    CFR – Olimpia Oradea: Alexandru Vasile (min. 33), Földvári (min. 51 – autogol)

    Apreciază

  3. NOTAREA „brigăzii din Axintele” s-a terminat, au fost prezenţi la datorie 19 tribunişti. Media echipei e 6.3, Miri are 6.6. Jucătorul cel mai bine „văzut” este -evident- Dore (8.2), iar dincolo îl găsim pe „salvatorul” Jazvici, cu 4.7. Salvatorul lui Florin, am vrut să spun…:) HAI CFR!!!

    Apreciază

  4. Off topic la articolul lui 07 (multumim!) si on topic la subiectul biletelor (poate citeste si conducerea tribuna ):

    – Pret bilet la meciul cu u oriunde pe stadion: 200 RON
    – Abonatii au primele doua zile prioritate timp in care pot achizitiona pe baza abonamentului si a buletinului 2 bilete
    – Pe baza abonamentului, abonati primesc 85% reducere (ca la farmaciile Catena, x% reducere pe baza cardului de fidelitate).
    – Dupa poate cumpara oricine

    Nu cred ca un cfr-ist normal la cap care e si abonat ar lua bilete pentru uisti, sau chiar daca l-as da unui var sau unui vecin care e suporter a celor din vale, sigur nu l-as da daca as stii ca ii recalcitrant, violent, etc.

    p.s. De dragul artei: 50 de lei in tarc, pret psihologic sa iesim si noi pe plus si sa scoata bani daca vor sa vada spectacolul. Asta si daca unuia dintre abonatii cfr-ului ii vine idea sa faca bisnita cu cele 2 bilete.

    Apreciază

      • Stiu, dar atunci cred ca se dadeau 5 bilete sau fara numar per abonat. La 2 bilete le dai chiar cui simti tu ca are nevoie + ca te gandesti de doua ori daca ala cui i le dai, daca e usit e in stare sa sparga o buda sau nu. Si daca iti si scanez buletinul din nou sau cel putin imi notez ca biletele cutare le-am dat abonatului x, dupa cele intamplate in primavara si abonatii nostri ar fi mai responsabil daca ar lua un bilet pentru vreun prieten din vale. In plus, fata de acum cativa ani, s-au mai filtrat abonati si cei care au ramas langa echipa nu au ramas doar de dragul performantei, deci iarasi vad abonatii actuali mai cu discernamant.

        Apreciază

      • Ioane, stau si ma intreb … Atunci ce plm de cfrist mai e si ala care cumpara bilete ptr uisti ? Da o dracu de treaba, deja mi e scarba de meciurilee cu gibonii clujului, doamne ajuta sa pice in b sa nu mai aud de ei o vreme …

        Apreciază

  5. Pacat ca exceptionalul retur al CFR-ului condus de dr. Radulescu a cazut in umbra problemei cu biletele . Atunci, poate n-o sa credeti, dar eram mai fericit la performanta de a scapa de la retrogradare decat la oricare titlu sau trofeu obtinut in era Paszkanyi . Nu intru in amanunte, cei care erau suporteri de pe-atunci ai CFR-ului, sunt sigur ca ma inteleg perfect . Pt acest remember emotionant, un sincer multan lui 07 ! PS .Eu nu-s nervos ca Luis ca la meciul de luni poate intra oricine . Sunt nervos pt luarea unei masuri radicale si apoi abdicare totala in doar 24 de ore ! Asta e , nu-mi convine sa fim de rasul curcilor, indiferent de care sunt motivele reale ale abdicarii . Daca n-ai sange in instalatie, las-o mai moale cu declaratiile, pozele de justificare si cu masurile radicale, ca nu te faci doar pe tine de rusine, ci intreaga miscare ceferista !!!

    Apreciază

    • Bela ,eu nu sunt nervos,sunt dezamagit exact din cauza pe care ai spus-o tu.Daca recitesti ce am scris mai sus adica „inconsecventa din partea conducerii” sau ca „una zicem azi ,alta facem maine”atunci vei vedea ca problema mea este exact aceasi ca si a ta.Sincer ma doare-n palarie ca ei sunt sau nu in T2,fiindca eu voi fi 99.5 la suta.Trebuie sa se intample ceva foarte grav ca sa nu merg la meci.Si sa stii ca nu mi-e usor,fiindca a doua zi la 5 merg la lucru.Hai CFR!!!+! sa-i umilim pe teren.

      Apreciază

    • Bela,tu nu ai cum sa fi nervos, ca Luis, pt ca nu vei fi prezent luni seara in tribune si nu realizezi ce inseamna sa vezi meciul de langa niste primate. Eu am trait acest sentiment ultima data, la rejucarea partidei care ne-a adus titlul cu nr.3. E cu atat mai frustrant cand lucrurile se intampla in propria ta casa! Hai CFR!!!

      Apreciază

  6. Mai citesc despre ” o veste buna „, UEFA nu ne da cei 270.000 euro cuveniti pt participarea la EL, pt ca avem datorii la fosti jucatori si antrenori . Daca pana la sfarsitul acestei luni nu vom prezenta dovada platilor restante, banii se pierd, ba mai mult, va exista si riscul excluderii din competiile org de UEFA ( daca restantele vor persista ) . Si parca numai cu cateva zile in urma priceputul in de toate IM declara, ca ” noi platim exact cand trebuie, nu dupa o zi, ci cu o zi inainte de termen ” . Se pare ca termenele doctorului nu coincid cu cele ale UEFA …

    Apreciază

  7. Conform regulamentului de azi, am fi fost chiar pe 9, înaintea Sibiului. Eh, ce vremuri!
    A propos de bilete, era frumos ca acestea să se ofere gratis spectatorilor de la meciul cu Astra. Acum e prea târziu, ne mai rămâne să avem 6-o la pauză, iar pentru buna dispoziție și un dram de fair-play, să se audă în boxe, pe toată durata partidei, concertul de anul nou de la Viena.

    Apreciază

      • 07,nu cred ca 6-0 este un scor bun.Vezi tu,si cel de sus a faurit pamantul in 7 zile(cel putin asa se spune) si atunci noi de ce sa fim mai prejos,mai ales ca am mai dat 7 goluri si anul trecut la o echipa.Si sa nu spuneti ca sunt rautacios,sa aiba si ei acolo un gol „golut” mic si neansemnat.Hai CFR!!!+!

        PS
        Si apoi suntem si noi cu nr de inmatriculare cu 7.

        Apreciază

  8. Emotionant retur in ’68. Cred ca suporterii de atunci erau in culmea fericirii. Frumoasa revenire…Eu abia ma nasteam… Cat despre biletele la meciul cu vecinii, au dat-o la intors 180 de grade (doctorul et comp.) Rusinos…

    Apreciază

  9. Nu va mai lăsați angrenati in tot felul de idei aiurea. Toți cei care își vor lua bilete.- nu vor fi mulți – vor putea fi identificati dacă vor fi probleme.

    Apreciază

    • Mda, va fi o consolare pe patul de spital, pe perioada de recuperare.🙂 Dar ai dreptate, nu are rost, tema articolului era altceva, asa ca imi cer scuze pentru ca am deviat de la subiect.

      Apreciază

      • Pe stadion n-o să te bage nimeni în spital. Eventual ajungi la ORL, dacă urechile tale sunt sensibile la înjurături. De obicei, cei care vor cu orice preț să bage pe alții în spital acționează la distanță de stadioane, unde nu sunt camere de supraveghere, și fără să plătească bilete de intrare.

        Apreciază

        • A fost o gluma ,ca raspuns la postarea lui Cristi.Eu nu ma cac pe mine merg la meci ,si de injuraturi ma doare-n cur.Am mai fost langa ei,stiu ce le poate capul.Paradoxal ,chiar ieri am fost la un control medical,stau bine la toate capitolele.:-))

          Apreciază

  10. Cand nu ai toate datele poti sa emiti orice parere.Nimeni nu te poate combate obiectiv.Sa acuzi conducerea ca nu se gandeste la suporterii cfristi da bine,ca este in trend………dar ma gandesc ca nu au intors ei prima decizie gandindu-se la niste teribilisti.Sunt convins ca presiunile au fost prea mari pentru a suporta consecintele unor posibile urmari nedorite.Iar cum jandarmeria a sustinut prezenta primatelor in tribune,asta insemna o incurajare la tot felul de acte reprobabile(mai pe romaneste aveau liber la violenta din partea celor ce trebuiau sa asigure ordinea).Credeti ca merita riscul?
    De multe ori poate cadem in pshihoza cladita de guralivii din vale.Din totdeauna au fost vocali si suporterii nostri au fost dominati de un sentiment de teama.Dar daca nu-ti invingi teama vei ramane la stadiul de lamentari si totdeauna altcineva va fi in culpa.Noi ar trebui sa fim in tribuna si sa ne incurajam echipa,iar de ei se va ocupa organele in drept.
    Le dam o carutza si apoi au timp pana la meciul retur sa behaie.Eu daca as putea le-as da jucatorilor o prima pentru victoria la scor.Pacat ca si acum intr-o perioada foarte buna trebuie sa gandim negativ pentru o mana de insolventi galagiosi si pusi pe galceava.Mai dava-n segunda……..

    Apreciază

    • Periculos este ca s-a creat un precedent.Acest lucru ii va incuraja,si deacu inainte cand vor dori ceva,vor actiona in consecinta,stiind ca ,daca pun presiune se cedeaza in favoarea lor.

      Apreciază

    • Posibil să ai dreptate. La nici o oră după ce a apărut primul comunicat pe site-ul oficial al clubului, pe ştiridesport a apărut următorul update: „Surse din cadrul Jandarmeriei au dezvăluit pentru stiridesport.ro că, la ultima ședință legată de meci, reprezentanți ai conducerii CFR-ului au discutat și varianta în care intrarea la meci se va face fără nicio interdicție.” Nu cred ca preşedintele Mureşan să fie atât de zăpăcit încât să se răzgândească la 5 minute după ce a luat şi a făcut public o hotărâre, fără fi constrâns.

      Apreciază

  11. Luni ma duc si-mi iau bilet la peluza 2, sect 31 sau 32, desi am abonament la tribuna 2. Mai vrea cineva bilet sa sarbatorim victoria cu galeria, oricum si ei is cam putintei, o sa le prinda bine cateva voci in plus…

    Apreciază

  12. Poate ca au devenit nostalgici , ai nostri conducatori …. Asta va fi ultimul meci official pe care U il va juca la noi pe stadion cativa ani de acum incolo…Atunci hai sa fim gazde primitoare , si sa le dam cat pot duce…sa ne tina minte, degraba nu ne mai vedem prin Gruia . Ar fi fost o lovitura de imagine crunta daca nu am fi vandut bilete. Deci „politic” e correct ce facem. Si sa fim seriosi, cati oameni au luat-o in freza pe stadion la CFR in meciurile cu U ? Aud? Oricum , singura teama e , daca va fi sa-i batem rau , sa nu faca ceva bovinele si sa intrerupa meciul. Atat.Si hai sa vedem ce capacitate organizatorica avem in conditii de criza. Plus ca incasarile ar trebui sa acopere „renovarea” . E un derby , sa se joace cu spectatori. Ca ei vor fi mai multi asta este, speram ca nu vor fi foarte bucurosi dupa meci . Daca vrem sa fim o echipa regionala , sa atragem spectatori din transilvania , nu ne comportam ca niste fvcking pussies , care facem pe noi de frica . Ii invitam la noi, ii batem de le suna apa in cap , end of story !!!! Va e frica si credetzi ca nu e atmosfera potrivita ptr a merge la meci? Stati acasa , nu va condamna nimeni .Dar sa atacatzi conducerea ptr hotararea luata ( corecta din punctul meu de vedere ) nu-si are locul in cazul acesta .

    Apreciază

  13. Avalon, de care hotarare vorbesti ? Cea initiala, cand nu li s-a permis U-istilor ( pe buna dreptate, datorita cauzelor cunoscute ) sau accesul liber, dupa numai 24 de ore ? Rasturnarea deciziei initiale e rusinoasa, eu cel putin, ca si Luis si multi altii, asta am condamnat !

    Apreciază

  14. Saul, postarea lui Luis cred ca te-a lamurit . Tin insa sa subliniez, ca chiar daca din motive medicale de vreo 3 ani am interzis la meciuri ( recomandarea e sa evit si emotiile de la televizor, dar asta n-o pot indeplini ! ), stiu ce-i aia razboi, am participat la n+1, inclusiv SINGUR LANGA GALERIA RAPIDULUI, care nu m-a scalpat pt ca strigam nebuneste, ” hai omorati-ma sa castigam cu 3-0 ! „, plus alte numeroase faze si peripetii . Eu cred ca nimeni nu se teme de nebuni, doar nu stai izolat ( cum am stat eu in Giulesti ), si hai sa fim sinceri, n-au venit nebunii cu sabii ninja, comprtamentul lor e de neacceptat, atat pt trivialitati,cat si pt provocarile permanente sau daunele provocate la wc-uri . In fine, daca vin, sa vina, fortele de ordine sa-si faca datoria ( asta e treaba lui Muri, ca organizator ! ), dar peste toate, echipa sa-si faca datoria si atunci pot striga mult si bine, galeria noastra trebuind sa dea un raspuns scurt si sec : B-ul, B-ul … ! ( asta nu-i injuratura, nu-i trivialitate, nu-i sovinism, dar totusi ce efect devastator are … ).

    Apreciază

  15. Nu este loc de incertitdine si de nehotarare, fara nicio rezerva, trebuie mers pe stadion si incurajata echipa(!); doar suntem la noi acasa si trebuie sa ne facem simtita prezenta si datoria de suporteri adevarati si loiali, mai mult decat oricand, intr-un astfel de meci!; imbucurator este faptul(nu discutam in ce conditii), ca Paszkany a livrat in contul clubului peste 2mil. de euroi(f.f. necesari)-sa fie primiti!- pt. achitarea restantelor salariale,a primelor,a meritelor,etc..(vezi-Gazeta);Hai CFR!

    Apreciază

  16. Am omis(scuze!)sa-i multumesc d-lui A.Paszkany pt. ca se tine de cuvant- „voi fi in continuare langa echipa”,sponsorizand,desi la momentul”parasirii corabiei”si eu am fost in corul de”bocitoare”dezaproband gestul de a ne „abandona”!; mai trebuie sa-i multumim, intr-o oarecare masura si d-lui St. Gadola pt. asigurarea logistica, punand la dispozitie, pt. antrenament, Baza Sportiva”CUG”, desi era in planul fiilor sai sa o demoleze si sa construiasca altceva, numai ca printr-o Hotarare a Consiliului Local Cluj(la initiativa „Ordinului Arhitectilor”), se interzice defrisarea,desfiintarea, destramarea,etc.a parcurilor si a Bazelor(terenurilor) Sportive(sic!);insa, altfel de „multumiri” li se cuvin celor douazeci si…ce daca(?!) de actionari care nu s-au implicat pt. eradicarea litigiilor cu tertii, pt. a nu se ajunge la masuri disciplinare si pecuniare din partea UEFA(!)-daca nu sunt rezolvate pana pe 30 septembrie!-Hai CFR!

    Apreciază

  17. Un comunicat din partea galeriei care poate interesa pe cei ce doresc prezenta in peluza.
    „Comunicat PELUZA VISINIE
    Peluza Visinie a achizitionat toate biletele din Peluza 2 si isi rezerva in totalitate dreptul de a distribui biletele pentru meciul de luni doar in randul suporterilor ceferisti.
    Apropiatii galeriei sau ceferistii care doresc sa achizitioneze bilet o vor face cu nume/prenume pe baza de lista, la casa de bilete special amenajata la Tribuna 2! de la responsabilii galeriei! MAINE (DUMINICA) intre orele 10:00-16:00.
    Pentru detalii suplimentare
    Tel: 0742.606.536 si 0742.621.516
    LUPTA CFR!”

    Apreciază

Lasă un comentariu

