11/9


Paulo Sergio ni l-a oferit pe Weldon vârf de lance, i-a pus pe Diogo Valente în stânga și pe Maah în dreapta brazilianului, iar pe Hora l-a făcut un fel de Rui Pedro fără plete. În rest, lancea lui PS a prezentat numai patru fundași (cei mai buni), cu Godemeche și Sepsi în fața lor. Ultimul pe listă, cu voia dumneavoastră, Felgueiras, în poartă. De ce am început invers? Pentru că așa te duci la un meci pe care trebuie să-l câștigi obligatoriu („ca o finală”, ca să citez din Rada), cu atacanții în față. Deși – datorită dublei cu Inter – nu noi eram de data asta echipa venită de pe plajă, neconectată la meciurile oficiale, parcă vasluienii au avut totuși ocaziile cele mai clare. În prima repriză CFR a jucat cu mai puțin avânt și nerv decât în Europa League, dar sigur era de vină oboseala, nu desconsiderarea competiției. Jucătorii nu mi s-au părut nici foarte în vână, nici foarte inspirați în faza ofensivă, cu puține combinații periculoase.

Un meci destul de fad, care trena și parcă aștepta greșeala cuiva. Fără să strălucească, vulpoiul Weldon a avut grijă ca acea greșeală să vină în careul lor și se părea că soarta ne surâde. Ne-a surâs, dar nu ne-a râs cu gura până la urechi. Cadu a ratat inimaginabil lovitura de pedeapsă, la o fază în care am avut impresia că jucătorii vasluieni încercă să execute ei! De altfel, în imagine se vede cum arbitrul le face semn cu mâna dreaptă: ”Hooo! Nu toți deodată!”

Regulamentul de fotbal: ”Art.11 – pct. p, l și m) – La executarea loviturilor de la 11 metri, jucătorul Diogo Valente nu are voie să părăsească cum îl taie capul terenul de joc fără încuviințarea arbitrului!”

Echilibrul numeric s-a rupt după ce Cadu l-a rupt stomatologic pe Milanov. Că putea să-l ferească sau nu, greu de decis din reluările TV. Fapta e consumată, meciul jucat. Mi-a fost milă de jucătorul Vasluiului pentru dinții pierduți și i-am înțeles necazul, mai ales că am suferit și eu un episod asemănător în trecut, când, la o miuță nevinovată, un bocanc mi-a retezat doi incisivi. Atunci n-a fost de vină „băiețașul” Cadu (cum îl alintă cu spume la gură Decebal Rădulescu), iar agresorul meu n-a primit cartonaș roșu. Cadu, recidivistul preferat al studioului Digi TV de la pauză și de după meci (i-au pus în cârcă inclusiv scufundarea Titanicului), a greșit tot ce se putea greși din momentul executării loviturii de la 11 metri și până la eliminare, așa că absența lui de pe teren putea fi luată și ca o binefacere pentru CFR. Căpitanul are astfel de momente nefericite, când se lasă copleșit de sentimentul de vinovăție indus de o greșeală personală, își pierde liniștea interioară și cumpătarea, nu mai este același în restul meciului și randamentul lui scade. Din păcate, o eliminare care putea fi absorbită demn de CFR s-a lăsat cu încă una, cea a lui Diogo Valente, vinovat că a părăsit terenul de joc fără încuviințarea arbitrului. După un cartonaș galben luat absolut prostește mai devreme, Diogo Valente l-a văzut pe al doilea galben și pe primul și ultimul roșu din seara asta.

La pauză m-am gândit că Paulo Sergio, cel mai bun antrenor al CFR-ului de la demiterea lui Andone, ar putea să-i dea „Fălcosului” un telefon să-l întrebe cum a organizat apărarea la Istanbul după eliminările lui Aguirre și Garay, pentru că era clar că se anunță un asediu asemănător (mai puțin vremea și starea gazonului).

De la 11 pe 9 încolo s-a jucat „Victorie” la poarta lui Felgueiras (mă rog, așa se numea jocul la o singură poartă la Cluj, când eram mici; la Vaslui s-ar putea să se numească „Egal”). Weldon, care avea și el un cartonaș galben încasat stupid, a fost sacrificat și a intrat Rada. Cu doi jucători ofensivi în minus față de formula de start, CFR n-a mai contat în atac nici măcar prin Hora, revelația meciurilor amicale netelevizate. Rețin un singur corner la care au urcat fundașii centrali Piccolo și Rada, pe care Hora l-a executat mult peste ei, spre fanionul din colțul opus, semn că trebuie să continue tratamentele recomandate de madam vraciul Marijana, cu placentă trasă pe cap, pentru efectul „Bastos”.

Când am văzut ce panaramă de meci a rezultat din nou în Liga lui Mitică, m-am gândit adânc de ce ar veni jucători de valoare în acest campionat, să-i dospească valoarea și să ajute indirect CFR-ul în drumul său spre „the next level”? Numai ca să tragă și ei la poarta lui Felgueiras? Deși meciul s-a dus naibii înainte de pauză, iar CFR trebuia de acum să apere eroic un 0-0 care nu-i folosea practic la nimic, ci era doar o fudulie morală, am rămas cu ochii lipiți de monitor, fascinat. Nu m-am rupt o clipă de paradele lui Super Super Super Mario, doar cât să-mi pun pe o felie de franzelă o felie de cașcaval și o felie subțire de șuncă din Pădurea Neagră, de unde izvorăște Dunărea. Șunca asta din Schwarzwald e subțire de se vede prin ea, dar e super super super la gust! Are doar puțină grăsime pe margine, dar grăsimea nu-i râncedă și-i îmbogățește gustul șuncii. M-am întors rapid la meci. Era 0-0 și Vasluiul rata la o singură poartă. La cea în care era „nevândutul la timp” Felguieras. Era palpitant, așa că am dat scurt fuga la bucătărie, că mai era șuncă din Black Forest, de unde izvorăște Donau…

Mingea n-a vrut nicicum să intre în poarta CFR-ului, gând la gând cu mine, că nici eu n-am dorit. Arbitrul a prelungit meciul cu 4 minute, să-i mai dea o șansă lui Hizo să facă infarct, dar tot cum a început s-a și terminat: FC Vaslui – CFR Cluj 0-0. Cursa de urmărire a Stelei continuă la nivel declarativ. Azi ne-am mai apropiat cu un punct de Steaua, iar Steaua s-a mai îndepărtat cu 3 puncte de noi. Măcar am câștigat la general disputa cu Vasluiul: 3-0 la Cluj, 0-0 la Vaslui. Poate contează pentru locul doi. Felicitări băieților care au rezistat până la capăt și n-au ieșit de pe teren masacrați, victime.

Life is good, fotbalul e doar un spectacol, moving on.

P.S. (not A1): Până la închiderea la șliț a edițiilor gazetelor de sport centrale, nu am aflat dacă propunerea finanțatorului Arpad Paszkany de retragere a cetățeniei române pentru malpraxis portughezului Ricardo Cadu a fost sau nu aprobată de forurile competente.

0 comments

  1. Partea cea mai suspecta e ca Hotegan, desi era probabil cu spatele si/sau ocupat cu protestele jucatorilor, l-a vazut pe Valente ca a iesit de pe teren, dar nu i-a vazut pe cei 5 vasluieni din fata sa care mai aveau un pic si executau ei penalty-ul. Cred ca Valente a fost eliminat pentru ca la penalty a intrat cu 25 cm in careu, iar Hotegan nu l-a vazut, dar l-a tinut minte si cu prima ocazie i-a dat al doilea galben. Bietul Valente, credea ca este schimbat si s-a dus linistit sa bea o gura de apa. Una peste alta, Hotegan a arbitrat destul de corect, fara o tenta prea vizibila (exeptand momentele cheie), asa ca poate raporta cu sufletul impacat „misiune indeplinita” in actiunea „FC Branza Imputita ia campionatul”.

    Apreciază

  2. Sunt foarte interesante „efectele psihologice” în fotbal. Cu 2 oameni în plus, Vaslui nu a avut mai multe ocazii decât ar fi avut , să zicem, 11 contra 11. Mobilizarea celor 4+4 în faţa lui Felghe a fost una de studiu psihologic, situaţia creată i-a descumpănit mai mult pe vasluieni.

    Apreciază

  3. 1)articolul 11 ,bun de retinut asta,:)))
    2)de ce nimeni la tv nu zice nimic de faptul ca daca salageanu nu era acolo la respingere,cadu o baga in poarta fiind foarte aproape iar portarul era intins pe jos(vezi reluari)?

    Apreciază

  4. Tulai, 07, m-ai speriat cu titlul, am crezut ca-i ceva comparatie cu atentatul asupra turnurilor gemene🙂 Nu stiu de ce, dar in repriza a doua am avut impresia ca jucatorii nostri s-au bucurat de faptul ca au ramas doar noua si au scapat de corvoada numita atac. Godemeche si Sepsi se simt ca pestele in apa in aparare, si ca pe uscat in atac🙂 Plus ca daca o continuam tot asa cu adaugarea jucatorilor la lista celor indisponibili (cate 2 pe meci), in scurt timp ajungem sa jucam in noua fara a fi eliminat cineva. Ia sa vedem: Kapetanos, Bjelanovici, Rui Pedro, Muresan, Vass, Sare, Ronny, Ganea, Martinez (accidentati), Cadu, Valente (suspendati), Minca, Nuno Diogo, Kivuvu (scosi din lot), total 14; Felgueiras, Stancioiu, Ivo Pinto, Panin, Piccolo, Rada, Maftei, Camora, Godemeche, Sepsi, Obiora, Celestino, Deac, Hora, Maah, Weldon, Paun, total 17. E de bine, 17 > 14.

    Apreciază

  5. Asta cu „shunka ” m-ai dat gata … !! Io , n-am avut ce face , ca am fost singur acasa (fiind luni si meciurile la mine se transmit la ora 13, 30 , adica 7 ore alt fus ori fusa orara.. ) si frigideru’ era prea deparete de televizor. Deci ,am luat o sticluta de 1,75 l de Kentucky Bourbon, care se numeste „Rebel Yell-1849 si….din minutu’ ala in care o ratat Cadu , viteza de golire s-o marit… Deci , va dati seama cum il suduiam pa popa al , mascariciu , cu nume de rege … ca care l-o facut „cremenal ” pa bietu’ de Cadu. Si scarba crestea pe timp ce-i auzeam pe „turco-corcitii aia de mitici cu aeere da imperialisti balcanici … ” Noroc ca o venit nevasta-mea acasa cu copiii si m-am linistit .. CANETO ! Io in 9/11 am fost foarte aproape de eveniment , da’ m-o lasat indiferent , fiindca stiam ca-i doar o „regizare ” , acum insa , ma sperie „regizarea balcanica .. „…

    Apreciază

  6. Cadu ,Cadu…acum trage ponoasele fiindca nu a recunoscut blatul cu Galata + faptul ca dupa meciul cu Inter nu le-a dat declaratii suficiente presarilor (Cu presa nu te pui bre ! DA?!?!) Faultul a fost de joc nimic cu intentie,nimic cu sau din ura si greseala e impartita Milanov luat de joc si de viteza cu care s-a desfasurat faza a uitat ca nu are ce cauta cu teasta la nivelul picioarelor…Iar Cadu probabil a inchis ochii in momentul ala asteptand sa trozneasca tibii nicidecum maxilare…Asta e oricum eu sincer ma asteptam sa le dam un gol in repriza 2-a numa asa de ciuda !

    Apreciază

  7. Am văzut un meci urât dar INTERESANT. Nu mă număr printre susţinătorii lui Cadu în acest caz, nimănui nu iar fi convenit să primească o lovitură practicată în Muay Thai şi să rămână desfigurat, se putea termina cu decesul adversarului. Consider că aseară am PIERDUT 3 PUNCTE pe mâna lui Cadu şi Valente. Că Valente este o catastrofă adusă cu mari trâmbiţe o ştim cu toţii, mă iau toţi nervii de câte ori îl văd în teren. Dar să ne reîntoarcem la Cadu nu neapărat pt. critici (sunt destui gsp-işti care vor face asta) ci pentru a analiza prestaţia lui în ultimii 2 ani. Constatăm că vedetismul strică pe oricine, iar postul bătut în cuie de către conducere nu face bine. Consider că vina principală aparţine conducerii clubului şi antrenorilor. Nu e prima dată când Cadu gafează (se putea întâmpla oricui), dar am constatat că după fiecare gafă a lui Cadu urmează cu siguranţă o a doua mult mai mare, se pare că psihicul jucătorului nu e atât de puternic cum se credea de către unii. De fiecare dată când a gafat a urmat ulterior eliminarea. Frustrarea provocată de executarea penibilă a loviturii de pedeapsă a provocat accidentul lui Milanov. În locul antrenorului sau a preşedintelui clubului (care ar trebui să îşi cunoască mai bine jucătorul) l-aş fi scos de pe teren imediat după ratarea loviturii din 2 motive: 1. a mai executat identic o lovitură în meciul cu Petrolul, deci nu a învăţat nimic din greşeli 2. datorită frustrării puteau să apară greşeli ulterioare (şi nu este prima dată când aceste apar). Cadu este un bun executant, dar nu trebuie să fie abonat la executarea penaltyurilor, şi alţi jucători sunt şi trebuie să fie în stare să facă acest lucru. Atitudinea lui Cadu nu a fost cea a unui căpitan de echipă, de ceva vreme nu mai putem vorbi despre luciditatea lui Cadu. Nu trebuie mitraliat (a făcut multe pt. club) dar conducerea trebuie să se gândească serios la găsirea unui înlocuitor viabil. Personal consider că jucătorul este în scădere de formă de vreo 2 ani şi nu cred că îşi va mai reveni (iar dacă îşi va reveni va fi şi mai bine). Aseară Vasluiul a fost de bătut chiar şi cu lotul modest pe care îl avem acum, cu condiţia să fi jucat 11 la 11. CE MI-A PLĂCUT ÎN SCHIMB A FOST REDUTA DIN REPRIZA A DOUA. DE CE NU AM JUCAT AŞA ŞI CU INTER ? DACĂ AM AVUT NUMAI FUNDAŞI CARE NUMAI ASTA ŞTIU SĂ FACĂ DE CE AM ÎNCERCAT CU INTER ALTCEVA ? NU NE DĂDEAU 5 DACĂ JUCAM AŞA. AM AVUT IMPRESIA CĂ NE-AM LĂSAT DOBORÂŢI DE INTER, CĂ TOTUL ERA ARANJAT.

    Apreciază

    • Cadu este si a fost poate alaturi de Tony,cel mai bun si cel mai util jucator al echipei dealungul timpurilor.Prin simpla prezenta lui in teren echipa se prezenta mai omogena ,mai motivata.Nimeni nu spune ca este un mielusel dar faultul de ieri este un fault obisnuit de joc.Nu se vede la nici o reluare caracterul premeditat al infractiunii.Cadu se repede in viteza sa degajeze mingea,in nici un caz nu se vede ca vrea sa-l rupa pe Milanov.Cred ca zareste capul in ultima secunda dar totusi trage,poate putea sa-si opreasca piciorul dar totusi vrea sa degajeze mingea.Asta este determinare si nu premeditare.Tot asa de adevarat este ca si Milanov probabil vede piciorul venind si totusi baga capul .Este un fault de joc,bineinteles sanctionat just cu eliminare,dar de aici pina la criminal este cale lunga,iar acum citesc prin ziare ca si Bornescu este adaugat pe lista lui de victime.In frageda mea tinerete circula o vorba intre fotbalisti:decit sa plinga mama mea mai bine plinge mama lui.Deci asa vad eu problema,Cadu trebuie aparat si nu condamnat,sint destui detractori la toate nivelele,daca am ajuns rusinea rusinilor.Imi pare rau de Milanov eram mult mai multumit daca il rupea pe Sinmartean

      Apreciază

      • Bine punctat, Attila, şi în tinereţea mea (care se cam suprapune cu a ta) circula aceaşi vorbă, iar în tabăra stoperilor / liberourilor (unde mă număram şi eu) această vorbă era literă de lege. Mai erau şi altele, de genul : „ai grijă că-i un atacant rapid, te duci cu el şi la toaletă”, sau „pune-l pe zgură de câteva ori la început să se liniştească…” (jucam la Venus pe zgura de lângă CMC). Erau vremuri mai simple, fără multe floricele…După mine nici măcar roşu nu trebuia dat, eventual galben, hai, portocaliu…HAI CFR !!

        Apreciază

  8. D.lor , sa-l suspende pe Cadu pina-i cresc dinti de lapte lui Hizo si incruntatului Decebal furiosul. Cind Simartean l-a scos din fotbal pe Deac nu i-am auzit pliscul lui Decebal…!!!

    Apreciază

  9. Arbitrul ar trebui sa’si ceara scuze de la Cadu pt cartonasul rosu. Nu sunt decat 5 dinti. Avantajul ca’si pune altii, necariati.
    Asa cum si’a primit scuze si de la Lacatus pt rosul primit cand i’a impachetat tibia lu’ bacauanul Ardeleanu. Sa nu uitam nici procedeele oki-tzuriko practicate de Mereeeel Radoooi, pt care n’a vazut mai niciodata nimic.
    Sa ne delectam, zic.
    youtube

    Apreciază

Lasă un comentariu

