Un plonjon de la Zalău până pe Old Trafford


Poate a fost un plonjon mic pentru omenire, dar cu siguranță imens pentru el și familia sa. Poartă numărul 61 pe spatele tricoului și sigla CFR-ului pe piept. A ajuns recent pe lista oficială înaintată de clubul CFR la UEFA și, odată cu aceasta, pe Old Trafford, în fotbalul mai mult decât mare, martor și participant la cea mai frumoasă victorie feroviară din istorie. Are un nume ușor de ținut minte (și facil de „internaționalizat” peste ani, dacă va ieși din el ceea ce-și dorește):

CRISTIAN MAN

Dacă va ajunge vreodată goalkeeper în Premiership, parcă-l aud pe Gary Lineker la “Match of the Day” admirându-i paradele: “That’s my Man!” Nu are încă o poreclă, dar asta nu-i grav la vârsta de 18 ani. Are tot timpul din lume să se aleagă cu una. Dacă va ajunge ceea ce-și dorește, dacă va călca răbdător pe urmele lui „Super Mario” (și chiar îl va depăși) e ușor de preconizat care va fi aceasta. Folosiți tot prefixul „Super” și observați ce poate ieși…🙂

S-a născut la Zalău, la data de 13 iunie 1994, iar acum a ajuns la Cluj și la înălțimea de 1,83 m. Da, știu, e „mic”, exact ca Beto, dar știu și că e încă în creștere. 13… Hmmm… Măcar a fost luni, nu vineri. 13 iunie 1994. O fi fost o zi bună de născut viitori portari? Dacă pe Cristi îl mai încearcă cea mai mică îndoială, am să-i fericesc eu ziua. DA, a fost o zi bună de născut portari! Onorată asistență, avem precedentul Mickey van der Hart, al treilea portar al Ajaxului, care a avut deja „onoarea” să încaseze goluri pentru Olanda U-18 și U-19! Născut în 13/06/1994! Pentru Mickey a fost poate mai ușor, avându-l ca tată pe Cornelius (”Cor”), un fundaș olandez celebru, dar – hei! – valoarea nu are pile!

De la vârsta de 10 ani, Cristi a fost „crescut” de Viitorul Zalău, iar în 2008 a fost preluat de cei de la LPS Banatul Timișoara. În 2009 devenea campion al României la juniori cu echipa bănățeană și era selecționat în lotul național de juniori. A fost momentul când a fost „ochit” de cei de la CFR (semn că-i acuzăm cam pe nedrept că privesc doar peste graniță!). Acum aproape 3 ani a fost invitat la probe de joc în Gruia. Se pare că dealul i-a priit, probele n-au mers rău, din moment ce i s-a propus să rămână în lot. Din întreaga echipă de campioni a bănățenilor, a fost singurul pe care oficialii feroviari l-au dorit și pe care l-au adus în Gruia, semn că cineva a văzut/mirosit ceva special la sălăjean. Doar nu degeaba fusese desemnat cel mai bun portar român la categoria sa de vârstă!

Are la activ meciuri jucate la echipa a doua, iar unii dintre suporterii care citesc aceste rânduri poate-și aduc aminte de debutul său la prima echipă, din amicalul cu Sănătatea (1-1). În iarna care vine sunt șanse mari ca Paulo Sérgio să-l ia în cantonament cu echipa mare, fapt ce l-ar putea ajuta să-și ia „majoratul” în fotbal. La anul termină junioratul și speră să continue la CFR. Urmează o perioadă importantă pentru tânărul portar, la finalul căreia i se poate încununa munca, perseverența și talentul. Emoțiile sunt mari, dar mai mare pare hotărârea de a reuși acolo unde alți junior ai CFR-ului n-au răzbit. Pentru un club cu o droaie de trofee interne și – în sfârșit! – cu confirmare peste hotare, promovarea tinerilor din pepiniera proprie rămâne una dintre viitoarele provocări, alături de găsirea unui Ferguson. Dar până la anul mai este timp suficient de perfecționat, demonstrat și confirmat. Să vedem deocamdată cine este Cristian Man și cum/din ce aluat se fabrică portarii în Ardeal, într-o discuție amicală cu tânărul portar.

*****

Tribuna CFR: Cristi, hai să ne întoarcem un pic în timp, nu chiar până la stadiul de embrion, dar pe aproape. Te-ai „născut” portar… de când te știi sau te-au reprofilat cei de la Viitorul Zalău dintr-un jucător de câmp sub nivelul lui Messi? Care au fost primele tale cuvinte pe gazonul vieții: „mănuși” sau „ghete de fotbal”? Ce-i cereai Moșului?

Cristian Man: Când am mers prima dată la fotbal eram foarte hotărât să devin jucător de câmp, dar nu s-a putut: aveam suflu sistolic și oboseam destul de repede. Am vorbit cu antrenorul și m-a pus în poartă, pentru că acolo nu trebuia să alerg și să fac chiar așa de mult efort, și astfel am putut continua cu fotbalul. În poartă am rămas până în prezent și chiar nu-mi pare rău deloc de această alegere. Păi Moșului… vă dați seama că, pe lângă dulciurile și jucăriile pe care le doream la acea vârstă, i-am cerut foarte insistent și o minge de fotbal. Într-un an am primit acea minge și eram atât de fericit încât dormeam și noaptea cu ea lângă mine în pat.

Tribuna CFR: Aha! O apărai încă de pe atunci!…🙂 Dacă tot suntem la începuturi, poate n-ar strica să-ți ofer ocazia de a adresa niște mulțumiri gen „Oscar”. Uneori, în viață, ajungem să spunem prea târziu „mulțumesc” celor care merită. Așadar, ce antrenori/oameni ar merita niște simple mulțumiri pentru că te-au ajutat, ți-au marcat cariera și, de fapt, viața?

Cristian Man: Țin să le mulțumesc foarte mult părinților mei, pentru că au fost lângă mine și la bine și la rău, m-au sprijinit de la început și m-au susținut așa cum au putut ei mai bine. Pe plan sportiv, aș vrea să-i mulțumesc domnului Daniel Sabău, antrenorul de la Viitorul Zalău, cel care a avut răbdare cu mine și a încercat să mă învețe cât mai multe lucruri utile. Țin să-i mulțumesc și-i sunt recunoscător. Aș mai dori să-i mulțumesc foarte mult si domnului Cristian Petcu și, nu în ultimul rând, domnului William Harasim, cel care mi-a fost antrenor de portari la Timișoara. Dânsul m-a învățat cu adevărat tainele postului de portar, a avut încredere în mine încă din prima clipă de când am sosit la Timișoara și m-a ajutat foarte mult pentru a-mi dezvolta talentul de portar.

Tribuna CFR: Bănuiesc că nu-i cazul să te întreb dacă fotbalul e o chestiune serioasă, majoră, pentru tine, sau doar un hobby. Când un puști sacrifică confortul scaunului de la PC și pleacă de tânăr de la Zalău la Timișoara, iar apoi de la Timișoara la Cluj, în urmărirea unui ideal, pentru mine asta înseamnă treabă foarte serioasă, nu doar încercarea mării cu degetul! Înseamnă curaj, voință și sacrificiu personal, la care se adaugă sacrificiu, efort și spijin din partea familiei. Am să te întreb însă altceva: cât de mult a contat pentru tine faptul că, fiind campion național de juniori cu Banatul Timișoara, de tine s-a interesat CFR din Cluj? Aveai încă de atunci o doză de apreciere pentru clubul din Gruia sau erai unul dintre tinerii fotbaliști care țin de mici cu Dinamo și semnează cu Steaua? Cât de important e clubul CFR pentru tine în acest moment și cât de mult îți dorești să ajungi portar (titular, de ce nu?) la CFR, înaintea oricărei alte echipe din lume, incluzând aici Barcelona :)?

Cristian Man: Țin să vă asigur că performanța reușită cu cei de la Banatul Timișoara a fost una minunată, o realizare foarte importantă pentru mine la acea vreme. Am fost pe deplin fericit, deoarece atunci am reușit să câștigam finala la penalty-uri, în fața Stelei, după 1-1 la sfârșitul timpul regulamentar. La penalty-uri am reușit să scot două lovituri și cred că am ajutat destul de mult la câștigarea meciului și a trofeului. Cei de la CFR s-au interesat de mine după vreo 2 ani – dacă nu mă înșel – după ce am jucat contra lor la un turneu zonal disputat la Craiova și mi-au înaintat propunerea de a veni la Cluj. Da, pot să spun că apreciam încă de mic copil clubul CFR, deoarece era din Ardeal și destul de aproape de orașul în care m-am născut. Am fost foarte fericit și onorat să aud că sunt interesați de mine. În momentul actual, clubul CFR e foarte important pentru mine, deoarece îmi poate oferi mediul și șansa de a promova până la nivelul Ligii 1. Chiar îmi doresc enorm să debutez la această echipă și sper și o să încerc să dau totul din mine ca să demonstrez că merit să joc și că se pot baza pe mine într-un meci de Liga 1, când va fi nevoie. Doresc foarte mult să rămân la Cluj și să continui la CFR, să ajut echipa cu prestațiile mele!

Tribuna CFR: Care sunt punctele forte, calitățile principale, atu-urile care-ți dau cea mai mare încredere în tine și constituie baza convingerii că vei reuși în cariera de portar? Poți să te lauzi fără milă cu detenta, respingerile, poziționarea, jocul 1 la 1, respingerea penalty-urilor sau mai știu eu ce… Pe de altă parte (așa, în șoaptă, numai între noi, să nu audă adversarii și să ia notițe…) care consideri că sunt punctele la care mai trebuie să lucrezi din greu, tehnicile pe care trebuie să le mai șlefuiești, ca să-ți reduci la limită vulnerabilitatea și să-ți mărești valoarea și randamentul?

Cristian Man: Eu zic că unul dintre punctele mele forte este jocul de picior, care este foarte important în ziua de astăzi la un portar. Am abilitatea de a lovi mingea precis și cu stângul și cu dreptul. Ieșirile pe centrări, chiar și situațiile de 1 contra 1, sunt alte avantaje ale mele și zic eu că mă descurc foarte bine la aceste capitole. Pot să spun că am inspirație și noroc la loviturile de la 11 metri, că doar mai trebuie și un pic de noroc, pe lângă simțul de a anticipa unde o să tragă adversarul. Am mici probleme la mingile cu pământul în lateral, dar am să mă zbat să rezolv în scurt timp și acest aspect și să fie totul ok.

Tribuna CFR: Ești genul de portar „vocal”, care-și dirijează și „mână-n luptă” fără sfială apărarea, chiar dacă e alcătuită din veterani ce au tendința să arunce priviri tăioase în spate, ba poate chiar și câte o înjurătură în portugheză?🙂 Sau ești prea concentrat pe propria evoluție, preocupat de propriile intervenții, de plasament, atent să nu greșești?

Cristian Man: Sincer să fiu, când sunt pe teren nu țin cont dacă e Cadu sau cine știe ce alt fundaș în fața porții. În sensul că eu îmi fac treaba, iar treaba mea e și de a comunica cu coechipierii și de a dirija defensiva, pentru a-mi face în primul rând mie „viața mai ușoară” în poartă. Desigur, într-un limbaj decent, nu cu înjurături, Doamne ferește! Cu cuvinte care să-i ajute. Chiar sunt un portar care comunică în permanență și până și fundași vor fi de acord cu acest lucru. Îi ajut si eu pe ei, dar și ei pe mine…

Tribuna CFR: Se știe că la portarii tineri – mai mult decât la jucătorii de câmp, pentru că, de la regulament citire, portarii sunt ceva mai puțintei în primul unsprezece – șansele de a prinde echipa sunt mai reduse și așteptarea mai lungă. Din păcate – dar ăsta e fotbalul și așa a fost întotdeauna – șansa poate fi reprezentată de accidentarea/suspendarea portarului titular și accidentarea/eliminarea portarului de rezervă sau alt complex de împrejurări. Portarii tineri trebuie să se înarmeze cu răbdare și să aștepte o conjunctură favorabilă. Ai fost al treilea portar pe foaia oficială de joc a CFR-ului în marele meci de la Manchester. Te-a bântuit totuși, chiar și numai pentru câteva fracțiuni de secundă, gândul că poate-poate… cine știe?… printr-o minune… vei juca contra lui Rooney și Giggs? Te-a copleșit experiența Old Trafford sau te-a ambiționat și mai tare? Consideră-te liber să povestești chiar fără să te chinui să răspunzi la toate întrebările noastre…

Cristian Man: Într-adevăr, ca portar tânăr trebuie să ai multă răbdare și să te pregătești mereu, pentru că nu se știe niciodată când ai ocazia să joci. Cum ați spus, cine știe când se accidentează coechipierii și de aceea trebuie să fii pregătit în orice moment. Sunt conștient că trebuie să am această răbdare și să-mi astept rândul, fără nici o supărare. Am să muncesc la fiecare antrenament și am să aștept acea zi în care o să am ocazia de a demonstra ce pot, ce știu și sper că voi impresiona cu evoluțiile mele. Vă spun sincer că la Manchester a fost ceva de vis. De fapt, un vis devenit realitate pentru mine, pentru că am făcut antrenament chiar pe „Teatrul viselor”, pe Old Trafford. Normal, cum cred că oricui altcuiva i-ar fi trecut prin minte, recunosc că și mie mi-a trecut prin cap, când eram pe teren, la antrenament, că ar fi ceva uimitor să apuc să joc pe un asemenea stadion și contra unei echipe așa de mari precum Manchester United! M-am gândit și chiar aveam în imaginație unele faze cu mine din timpul meciului🙂. Cu siguranță m-a ambiționat și mai tare această experiență. Am trăit cu adevărat sentimentele unui fotbalist ajuns într-o competiție de calibrul UEFA Champions League. M-a ambiționat foarte tare când am văzut cu ochii mei cum e să fii acolo, alături de „băieții” de la CFR. Această experiență mi-a adus un plus de determinare și sper ca într-o zi să evoluez și eu la un nivel atât de ridicat!

Tribuna CFR: De la Vasile Iordache pe vechiul Wembley (Anglia-România 0-0, 29 aprilie 1981, 62.500 spectatori – meci pe care ți-l recomand), eu nu țin minte să mai fi văzut un portar al unei echipe românești să apere atât de magistral în Anglia precum Mario Felgueiras pe Old Trafford, în fața unei asistențe de 71.521 spectatori! E greu să crești în umbra unui portar în vogă, care a atras priviri din toată Europa sau succesul acestuia și forma excelentă e și în favoarea ta și te extramotivează? Mă gândesc la vorba aia din bătrâni, cum că meseria se fură…

Cristian Man: Fără discuție, Mario este un portar de mare valoare, foarte talentat și foarte bun. În meciul cu Manchester a apărat extraordinar. Desigur, este greu pentru mine cu el în poartă, dar, cum am mai spus, îmi astept rândul cu răbdare și, pregătindu-mă la fiecare antrenament, poate odată voi avea ocazia să fiu eu în locul lui (sau al altui portar) în poartă. Deocamdată, de la el am foarte multe de învățat. Chiar îmi dă sfaturi la antrenamente: cum să mă poziționez, ce să fac în anumite situații… Și nu mă ajută mult doar el, ci și Edi Stăncioiu! Oricum, când văd cum apără Felgueiras la meciuri și la antrenamente, mă ambiționez și eu, mă încăpățânez să nu mă las mai prejos și încerc să dau tot ce-i mai bun din mine pentru a-i mulțumi pe antrenori și coechipieri cu intervențiile mele, dar și pentru a mă mulțumi pe mine însumi.

Tribuna CFR: Înainte să asiști la prestația magnifică a lui Felgueiras de la Manchester🙂, cine era sau care erau portarii tăi preferați? Crezi că te asemeni la stil cu vreun portar de la noi sau din altă parte?

Cristian Man: E destul de simplu. De când eram mic, idolul meu era Iker Casillas și îndrăznesc să cred că și seamăn destul de mult cu stilul său. Din păcate, el e stângaci…🙂 Dar nu e nicio problemă; pentru mine el tot este un model. Și colegii obișnuiesc să-mi mai spună în glumă „Iker” când scot câte un penalty sau câte un șut dificil.

Tribuna CFR: Mă bucur că Iker e „norocosul” tău idol. Chiar speram să-mi spui de el, pentru că este un model fantastic, atât prin valoare, cât și prin vârsta la care s-a impus și prin atașamentul față de club. Alt subiect acum. Nu foarte mulți dintre suporterii CFR-ului cunosc bine „marfa” de care dispune CFR-ul la nivelul juniorilor, chiar dacă unii sunt la curent cu știrile despre trofee naționale obținute la diferite grupe de vârstă. Însă știu sigur că mulți „frânari” visează la o echipă în care să pătrundă și tineri crescuți de club, trup și suflet pentru CFR, chiar și fără cunoștințe de limba portugheză. Ai acum posibilitatea să dai dovadă de altruism și colegialitate și să ne spui câteva nume de tineri fotbaliști aspiranți pe care ți-ai miza banii că vor ajunge fotbaliști de valoare. Nu  e obligatoriu să ne dai și nume de portari…🙂

Cristian Man: Ca să fiu foarte sincer, după părerea mea, după cât îmi dau eu seama, deocamdată nu cred că sunt chiar așa de mulți juniori care ar avea mari șanse imediate. Dar cred că Alexandru Păun, colegul meu de echipă la juniori, va ajunge fotbalist, deoarece este deosebit de talentat și mi se pare că are toate atuurile pentru a deveni un atacant mare, de valoare. Pe lângă el sunt și alți copii talentați, capabili de progres, cărora le doresc mult noroc și sănătate, să poată ajunge undeva sus, să-și împlinească propriul vis.

Tribuna CFR: Probabil întrebarea asta o să sune mai de bătrânel demodat… Totuși, sunt curios cum se mai asortează în ziua de azi latura sportivă cu învățătura? Tu cum ai reușit să împaci cartea cu loabda, mai ales fiind și la distanță de casă? Simți că ai sacrificat totul pentru front, pentru poarta de fotbal, sau ești mulțumit și cu nivelul educational la care ai avut acces? Cât de greu e pentru un puști din Zalău la Timișoara, iar apoi la Cluj?

Cristian Man: A trebuit să fac multe sacrificii când am plecat de acasă, din locul unde eram obișnuit de o viață, ca să merg la Timișoara. Am ajuns să cunosc alte locuri, alți oameni și alți colegi, am ajuns să trăiesc o experiență nouă. A fost greu, dar cu timpul m-am obișnuit și a fost totul în regulă. Normal că din când în când mi se făcea dor de casă, pentru că, din cauza distanței, nu puteam să vin așa de des la Zalău. Dar așa e în fotbal: trebuie să faci mult sacrificii și să fii serios. Eu zic că am sacrificat și am trecut peste multe lucruri pentru fotbal și pentru a-mi îndeplini visul. Cartea cu fotbalul?… Pentru mine, sincer să fiu, se împacă… dar nu excelent🙂. E… ok. Nu pot să zic că e foarte bine, dar nici foarte rău cu școala, dar recunosc că ce mă interesează în primul rând e fotbalul, iar acolo vreau să fiu de nota 10!

Tribuna CFR: La 18 ani putem lăsa deoparte partea cu deziluziile, regretele etc. și să ne ocupăm doar de partea cu satisfacțiile, bucuriile, momentele plăcute…  Poți să ne povestești cel mai emoționant moment, întâmplarea care te-a marcat cel mai tare, bucuria cea mai mare de când ești la Cluj și la CFR, meciul tău cel mai bun? Ceva care te-a făcut să crezi că tot efortul tău și al familiei tale a meritat cu vârf și îndesat?

Cristian Man: Pot să vă spun fără ezitare că cel mai fericit am fost atunci când am primit telefon și mi s-a spus că trebuie să mă prezint repede la stadion, cu pașaportul, să-mi ridic treningul de prezentare, deoarece am să merg cu echipa în deplasarea din Anglia! Am fost cel mai fericit și am simțit că tot efortul și toate sacrificiile făcute au fost răsplătite. Chiar am rămas fără cuvinte. Mă gândeam, când am aflat că sunt pe lista UEFA, că, dacă tot m-au inclus, Doamne ajută să nu fie doar o formalitate, și să am ocazia să merg și eu cu echipa la un meci! Și în gândul meu era deja încolțită ideea că ce frumos ar fi să merg în deplasare chiar la Manchester, la un meci așa de important și pe un asemenea stadion… De aceea vă tot zic că a fost un vis devenit realitate. Nu mi-a venit să cred că mi se îndeplinea dorința pe care am avut-o cu câteva luni în urmă!… Apoi, aș vrea să menționez că meciul cel mai bun jucat de mine de când sunt la CFR a fost cel cu U Cluj, când am câștigat cu 2-1 în ultimele minute, după o degajare de-a mea. S-a dat golul victoriei la acea fază și am fost foarte mândru și fericit. Și chiar a fost un meci în care am apărat foarte bine, fără greșeală, zic eu. A fost un sentiment foarte plăcut că am reușit să câștigăm în minutul 90, după pasa mea de gol, mai ales că am câștigat în fața rivalei din Cluj.

Tribuna CFR: Probabil am omis să-ți punem întrebări mai inspirate decât cele pe care ți le-am pus deja și ne cerem scuze atât ție, cât și cititorilor. Te lăsăm să repari chiar tu ce se (mai) poate repara. Ce întrebări te așteptai să-ți punem, și nu au venit, și ce răspunsuri ai fi dat, cu cea mai mare plăcere?

Cristian Man: Am mulțumit celor care s-au ocupat de mine în trecut, dar nu vreau să uit să vă mai spun că-i mulțumesc domnului Tudor, antrenorul de portari de la echipa mare, pentru că mă ajută și are încredere în mine. De altfel, când am venit la CFR am dat peste o familie unită, peste antrenori care m-au ajutat enorm și țin să le mulțumesc. E și cazul domnului Horică Cârlan, antrenorul de portari de la juniori, care mi-a fost un real sprijin, m-a învățat multe lucruri bune, a avut încredere în mine, m-a încurajat în permanență și, când am trecut prin momente mai slabe, m-a ajutat să mă ridic din nou, dându-mi necesarul „șut în spate”!🙂 Urez tuturor sărbători fericite și un an nou cât mai bun, atât celor menționați, cât și întregului club CFR și suporterilor! Sunt foarte fericit că mă aflu la o echipă așa mare ca și CFR Cluj, vreau foarte mult să debutez la această echipă și să devin un portar de bază, pe care să se poată baza atât echipa, cât și fanii! Vă mulțumesc!

Tribuna CFR: Mulțumim pentru amabilitate, Cristi, și multă baftă la CFR și în carieră! Sper ca în viitor să devii atât de ocupat cu plonjoanele și salvarea mingilor de gol, încât să nu mai ai timp să ne acorzi decât cel mult un autograf. Sărbători fericite!

*****

Acesta este, în mare, Cristian Man, pariul „Tribunei CFR” pentru poarta CFR-ului. La un club la care problema portarului a fost mereu spinoasă, nu-i va fi ușor să răzbească. Edi câștiga un trofeu al suporterilor, dar tot suporterii se plângeau că „n-avem portar”. Nuno Claro a fost denumit aproape de la început „Norocel”, deși cât noroc poate să încapă când termini fără gol primit 45 din 97 meciuri jucate pentru CFR?! Apoi, să ne amintim câte gafe li s-au permis lui Daniel Fernandes și lui Lars Hirschfeld înainte să fie trași la mal?! De fapt, până la Beto ne-am tot plâns și ne-am șters lacrimile. La Beto ne-am extaziat. După Beto, unii l-au făcut clown. „Super Mario” e acum cel mai bun din parcare și deja ne chinuim să ne stoarcem creierii ce echipă i se potrivește mai bine decât Napoli… Vă spun eu: viața de portar la CFR nu e ușoară! Fiecare portar are doza lui de pitici (dublă la Beto). Poate că simpla încăpățânare de a încerca să devii portar la CFR ține deja de capitolul nebunie. Dar nouă ne plac nebunii frumoși și din această cauză nu ne sfiim să-i susținem.

(Pentru Tribuna CFR au „discutat” cu Cristian Man în spațiul virtual CJ-07-CFR și Albusibiu)

29 comments

  1. Spor la treaba si succes superMan! In 5 – 6 ani vei primi si tu un SMS de la Real Madrid: ne-am inteles cu CFR-ul, hai sa semnezi contractul🙂 Post Scriptum (vorba lui Kiruj, la PS Paolo Sergio are exclusivitate :)) Prea multe gafe nu li s-au permis lui Fernandes si Hirschfield. Parca cate una. Primul a aparat in 2 meciuri pentru CFR, al doilea in 5.

    Apreciază

    • Să ai parte numai de bucurii şi de performanţe cât mai remarcabile, Cristi ! Dacă e posibil, la CFR, dacă nu, chiar în altă parte ! Să nu uiţi niciodată de unde ai venit, să ai un respect permanent pentru cei care te-au ajutat să ajungi măcar la acest nivel, Dar să ştii , Cristi, pe lângă respect e nevoie şi de muncă, muncă,..(cum spunea Lenin, îl ştii probabil), şi de noroc. Mai e nevoie şi de un pic de tupeu pozitiv…Aş fi fericit să te văd printre buturile CFR-ului, în meciuri de CL, Cristi ! Să te văd (să te vedem) cum îl tragi de urechi pe Cadu după un luft, pe Piccollo după o bâlbâială în careu…Ai susţinerea noastră necondiţionată, Cristi, totul depinde de tine. Să nu uiţi niciodată să „fii om” Cristi, un ardelean cinstit, muncitor, şi viaţa te va răsplăti. SUCCES !!

      Apreciază

  2. Felicitări regizorilor (Dinu+Albusibiu) pentru această „coproducţie” !! Este de lăudat iniţiativa voastră de-a „trage de limbă” anumiţi jucători de la tineret/juniori, măcar aflăm şi noi (care ne aflăm la o anumită distanţă de „locul faptei”) mai multe detalii, în acelaşi timp poate constitui un imbold pentru aceşti tineri „promovarea”/mediatizarea lor, ţinând cont de reputaţia Tribunei (fără „:)”, chiar aşa văd lucrurile). Dacă PS (care de-acum înainte înseamnă doar Paolo Sergio, ca să nu încurcăm borcanele) continuă să meargă pe acel drum curajos şi adesea imprevizibil, sunt şanse mari să vedem nişte juniori cu perspectivă în lotul mare, poate chiar în pregătirile din această iarnă. Asta şi în contextul în care chiar UEFA sprijină elementele crescute de club, prin lista aia B, sau cum dracu’ se numeşte. În concluzie : iniţiativă foarte bună, dar ea trebuie continuată (nu de alta dar să nu ieşiţi nici voi din formă şi să nu murim nici noi de plictiseală…:)). HAI CFR !!

    Apreciază

    • Ideea este furată de la cei care se ocupă de saitul KVSC. Într-o vreme au făcut o treabă excelentă, luând interviuri foștilor fotbaliști ai CFR-ului, dar și prezentând juniorii și luându-le scurte interviuri. Cei de la KVSC au valorificat din plin avantajul „terenului propriu” și merită felicitări! Noi, cei de pe „terenuri neutre” și „străine”, ne bucurăm de invenția numită internet.🙂

      Apreciază

    • @canad – nu stiam ca esti otelar. Nu de alta, da’ chilianul a semnat cu Galati, e si prezentat, de doua zile, pe site-ul oficial. Prea multa presa de bucuresti dauneaza grav informarii corecte😀

      Apreciază

      • Da sunt otelar in ambitz..Citesc si eu acum si vad ca Otelul l-a luat si nu CFRul. E bun gagiu, mie mi-a placut. Scuze pentru dezinformare. Daca era 1 April scapam mai ieftin.

        Apreciază

  3. mult succes, Cristi, iti dorim din toata inima! sa ai in minte vechiul slogan al ceferistilor: „onoare muncii grele”. mi-as dori ca CFRul sa acorde mai multa atentie juniorilor si sa incerce sa-i promoveze. inca o data, Cristi, mult succes si Sarbatori fericite!

    Apreciază

  4. Bravo baieti pentru initiativa! Cred ca toti suporterii ceferisti ar vrea sa afle cat mai multe detalii din cadrul clubului, iar un interviu cu cei care sunt crescuti in pepiniera noastra nu poate decat sa ne bucure! Succes Cristi, te asteptam in poarta!!! Sarbatori Fericite tuturor!

    Apreciază

  5. mie personal imi place ca am cazut cu inter macar vina inca o echipa de top la noi + daca nu vindem nici-un jucator si poate aduce max 3 intariri putem sa trecem de ei ca avem echipa buna

    Apreciază

    • Si mie-mi place Inter ca adversar. Nume mare, urias chiar, dar nu tocmai imposibil de invins. Daca invingem suntem cei mai fericiti, daca pierdem… asta e, ne-a eliminat Internazionale Milano. In plus, dupa Beto abia astept sa-i revad si pe Chivu si Alvaro Perreira. HAI CFR!!!

      Apreciază

  6. Bravo Cristi şi la mai mare! Multumim băieţi, pentru interviu. Dacă-i Inter, Inter să fie, Manchesterul Italiei. Am bătut acolo, putem bate şi-n Italia. Noi s-avem echipă, restul contează mai puţin. Hai băieţii, haide CFR!

    Apreciază

  7. Felicitari Cristi, Dinu, Albu! Cristi, cu numele acesta al tau – Man – era clar ca odata si odata trebuia sa pasesti si tu pe gazonul lui … Man United. Ferguson ar cam fi cazul sa te transfere in echipa lui fie si numai pentru numele pe care il porti, nu crezi? 🙂 Iti dai seama ce bine ar arata unspele lui United cu Man in capul listei? Sunt convins ca numele tau ar fi cel mai aplaudat, iar Glory Glory Man United ar suna minunat in urechile ”diavolului” din poarta … Pana atunci insa imi doresc sa te vad cat mai curand in poarta CFR-ului, asa ca, pana una-alta, multumeste-te cu franari in tribune in loc de diavoli rosii. Apropo de CFR si de numele Man, exista vreo legatura de rudenie intre tine fostul nostru fundas din anii 90? MULT SUCCES!

    Apreciază

  8. Măcar ştim şi noi cine-i „balauru'” în şaişpimi. Ştiţi cum e, când ştii care-i boala, măcar ştii la ce să te aştepţi, ce poţi să faci, dispare incertitudinea…OK, ce-am văzut eu, Inter nu mai e ce a fost acu 2 ani când a câştigat CL cu JM , dovadă calificarea anevoioasă şi cu Vaslui, şi cu Hajduk Split. Avantajul lor enorm este că în momentul dublei (14/21 febr.2013) vor avea vreo 8 meciuri de campionat în spate, pe când noi ne vom prezenta după nişte amicale. PS şi conducerea trebuie să facă o startegie atipică pentru pregătirea de iarnă : dacă această dublă va avea prioritate absolută, atât perioadele de cantonament, cât şi locaţiile trebuie alese cu mare grijă, să nu mai vorbesc de adversarii în amicale. Aici va fi nevoie şi de o progresie a valorii adversarului, dar şi de alegerea unora care au -aproximativ- stilul lui Inter. Din puncul meu de vedere vă promit că voi urmări toate meciurile oficiale ale lui Inter (probabil aşa veţi proceda şi voi), şi chiar ar fi interesant să dezbatem nişte idei după meciurile de campionat ale lor, poate ajutăm şi noi echipa noastră cu vreo idee mai răsărită…HAI CFR !!!

    Apreciază

    • La mulți ani! Mulțumiri pentru linkul spre articol. Nu avem de ce să ne supărăm că s-a scris despre Cristi Man încă de acum 2 ani. Noi doar am completat cu ce s-a mai întâmplat important în cariera sa în ultima vreme: antrenamentele alături de Felgueiras, prezența pe Old Trafford etc. Să sperăm că va avea o carieră reușită și nu va trebui să așteptăm până în 2014 ca să mai scriem câte ceva despre el. Nu că i-am dori răul lui Felgueiras…🙂 Numai bine!

      Apreciază

Lasă un comentariu

