Totul pentru victorie


„Vreau campionatul cu Astra în 2013!“ – acesta este titlul unui interviu cu Ioan Niculae, apărut în data de 7 iunie 2011 în „Adevărul”. Ioan Niculae e unul dintre cei 4 preşedinţi ai clubului ce va fi adversarul nostru vineri. Conform organigramei clubului, Astra e deja campionă.. la numărul de preşedinţi: Ioan Niculae e al Adunării Generale, Petre Buduru al Comitetului Director, Emanoil Savin este de Onoare, iar Dinu Gheorghe Preşedinte Executiv. În rest este clar: cam tot atâtea sanşe au la titlu, la finalul sezonului 2012-2013, cam câte ne-au rămas şi nouă. Momentan sunt pe podiumul clasamentului, dar ar fi bine ca după meciul direct să facem – cu sportivitate – schimb de locuri. Asta ar însemna să învingem în meciul direct, iar Vasluiul să-şi rupă dinţii muşcând din oțel gălățean. Am legat deja 3 victorii în campionat, hai să mai legăm una, într-un meci ce pare mai dificil decât cele câștigate recent!

Ca să reuşim, Paolo Sergio are datoria sfântă să insufle prospeţime mentală şi poftă de joc jucătorilor (eu nu cred în oboseala fizică sau în lipsa de pregătire fizică a băieţilor – greaua moștenire „Andone” – ci în cea psihică). La kilometri alergaţi (care contează în palmares îmediat după goluri, ocazii de gol, posesie, dominare teritorială, impresie artistică) i-am pus la respect şi pe cei de la Galata. Mai nasol a fost scorul final, dar bine că n-a fost mai rău: putea fi Ibrahimovic turc în locul lui Gooolkan sau cum sărăcia-l cheamă pe ăla de ne-a dat trei!

Din păcate, mă cam deprimă jocul practicat. Suntem atât de aproape de locurile fruntaşe în campionat şi de o calificare în primăvara europeană (adică nu suntem încă abatorizați!), totuşi eu simt o stare de moleşeală, apatie, atât la nivelul echipei cât şi al… „Tribunei”🙂 Îmi lipseşte „febra” dinaintea decisivului meci cu Basel. Hai, toată lumea, trezirea! Și nu e un îndemn religios… Doar de două victorii avem nevoie pentru început, apoi de alte două, că următoarele două vin din inerție şi ne-am pus pe şine.

Probleme în lotul de jucători nu avem, cu excepția celor rupți și deșirați. Dacă sunt trecute corect toate cartonaşele galbene în tabelul lui kiruj (sau rezonabil de corect – lipseşte unul la Camora, altfel nu era suspendat cu Chiajna, şi unul la Sougou, din meciul cu Concordia :)), înseamnă că nu avem vreun suspendat. N-avem nici accidentaţi noi, din fericire și aproape spre mirarea noastră. Iar dacă tot am ajuns cu povestea la tabelul lui kiruj, i-aș recomanda lui Paolo Sergio alcătuirea unei echipe de start în baza notelor acordate pentru jocurile din campionat, centralizate de kiruj. E simplu: cei cu media peste 6 şi disponibili pentru joc sunt: Felgueiras – Ivo Pinto, Piccolo, Camora – Deac (Aguirregaray), Godemeche, Bastos – Sougou, Kapetanos, Rui Pedro. Plus căpitanul Cadu, normal, deoarece stă foarte bine la coeficientul PEF. Oricum am socoti, tot formaţia asta ar fi aproape de cea ideală, dar la chestia cu notele glumesc, desigur. Mi-aduc aminte că, prin anii ’80, selecţionerul Ungariei, Verebes József, era acuzat că face convocările la naţională în funcţie de notele acordate de cotidianul de sport în ultima etapă dinainte de meciul reprezentativei! Dacă mă gândesc mai bine, poate ar trebui să-l verific și pe nea Piți…🙂

Legat de adversari, tare nu-mi place citatul următor. Vorba unui cronicar gesepist: „Astra are un joc greoi, incomod, dar cu eficacitate maximă la smuls puncte din nimic”. Au patru victorii şi un egal în cele 7 meciuri jucate în deplasare în acest campionat. Au bătut la Bistriţa, Braşov, U (parcă au o afinitate pentru Transilvania) şi Rapid, au făcut egal cu Viitorul Constanţa, pierzând doar la Ceahlăul şi Oţelul (probabil o slăbiciune pentru Moldova). Statistica meciurilor directe, jucate în Gruia, consfinţeşte doar 3 întâlniri. În două am câştigat cu 1-0, respectiv 2-0, iar o partidă s-a terminat la egalitate, 2-2 (s-a disputat în 2010, pe vremea lui Mandorlini, ne-am văzut prea repede cu sacii în vagoane; e vorba de meciul în care Sasa Bjelanovic a încercat să-i „înşele” vigilenţa lui Teo Crăciunescu, rupându-şi piciorul, dar nu a reuşit şi a primit un binemeritat cartonaş galben pentru simulare).

Ultimul meci din campionat, contra celor de la Petrolul (1-1), Astra l-a jucat în următoarea componenţă:

Lung jr. – Seydu Yahaya, Găman, Andrei Mureşan, Bărboianu – Budescu, Takayuki Seto, Distefano, Morais jr. – Ivanovski, Tembo

Rezerve: Gavrilaș, Ben Youssef, Bukari, Kende, Vădrariu, William, Fatai.

Antrenor: Valentin Sinescu.

Suspendați: nu au;

Accidentat: Măţel.

Am numărat vreo 11 „giurgiuveni” de peste hotare. Și se mai spune că CFR-ul are echipă de străini…

În pronosticarea scorului final nu mă (mai) bag, dar, uite, încep să am o stare cu furnicături, stress, nervi, morcovi, ceea ce în cazul meu se dovedeşte de multe ori a fi un semn bun în perspectiva jocurilor echipei. HAI CFR! Trebuie să învingem, nu contează cum, cu câte contraatacuri și câți Kapetanoși. Nu este loc acum de experimente. Ascultați-vă antrenorul și jucaţi ce ştiţi voi mai bine: urât, cu superautobază, la întâmplare, cu gol ricoşat din fanionul de la colţul terenului, oricum vreţi şi puteţi voi… numai să câştigaţi! Totul trebuie centrat pe rezultat(e). Va fi timp destul la iarnă să implementăm fotbalul total, spectaculos, tiki-takacizat. CFR! CFR! CFR! Numele tău e victorie! Nu ți-l uita!!!

Meciul se va disputa vineri, 16 noiembrie 2012, ora 19.00, Stadion Dr. Constantin Rădulescu.

25 comments

  1. Pentru maine io-mi doresc sa batem Braga cu 0.5 la 0. E singurul meci care conteaza anul asta. La anul imi doresc sa batem oaia. Si ca sa fie 3 dorinte: pe 9 decembrie vreau sa castige alegerile Angela Merkel.

    Apreciază

  2. Este un meci de care îmi este teamă avănd în vedere jocul echipei noastre şi starea de apatie (menţionată de Caneto) care se manifestă la întreg clubul, deja în campionat echipa s-a obişnuit cu poziţia din clasament. Acest meci trebuie abordat cu seriozitate maximă, altfel vom pierde puncte importante, mai ales că ne luptăm şi cu Astra pt. podium iar meciurile directe vor conta. Aştept să văd ceva de la noul antrenor, ceva, ceva, cât de puţin. Aştept să văd revenirea celor accidentaţi : Deac, Ganea, Vass – e ciudat că nu au fost recuperaţi încă, altă dată ne recuperam repede jucătorii. Sper într-o victorie, fie ea chiar şi chinuită – va fi un meci greu. HAI CFR !

    Apreciază

    • Da, asa e, Muresan este suspendat pentru cumul de 4 cartonase galbene. Imi pare bine ca am folosit ca sursa tabelul lui Kiruj (doar asta este scopul intocmirii lui, sa ne folosim de el, nu?), macar au iesit la iveala si se pot remedia micile scapari🙂 Ca un facut, lui Muri nu i-a iesit peste 6 media notelor obtinute in campionat, asa ca am scapat de rusinea de-a fi trecut un jucator suspendat in echipa de start🙂

      Apreciază

  3. @Caneto : 1……de acord cu observaţia vizavi de pregătirea fizică, cu care , zic şi eu, nu e nicio problemă, în schimb la „mentalul” stăm ceva mai prost. 2……De acord şi cu îndemnul cu „trezirea”, dă-o-n colo de DIICOT şi DNA, noi să susţinem echipa, care să ne răsplătească cu o victorie şi punct. 3……La Sougou ai dreptate, am pus galbenul (de fapt a şi fost afişat în softul de notare, dar la prelucrare mi-o căzut -probabil- o picătură de pălincă peste ciornele mele şi am uitat…). Cu Camora trebuie să verific, poate a primit cândva în „preistoria” softului de notare, când recuperam nişte etape de început în marş forţat, şi aceste date le-am preluat şi eu de unde am putut. Dacă ai o informaţie exactă, să-mi spui, te rog, să nu pierd timpul cu căutatul. 4……şi, în final, absolut de acord : oricum, dar victorie să fie ! Cu cotul, cu şoldul, cu arbitrul, chiar mă lasă indiferent. Victorie să fie HAI CFR !!

    Apreciază

        • Dupa cum spune Saul, Muri este suspendat pentru meci, deci si la el lipseste un galben. Link-ul dat de Calin e cel mai bun sa stim situatia cartonaselor, dar numai pana cand pui la punct tabelul🙂 Tu ai nevoie si de meciurile in care au obtinut jucatorii cartonasele, iar cel mai sigur e aici

          Apreciază

          • Caneto, se pare ca si bastos va sta in tribune meciu asta..Are si el 4 cartonase, alaturi de Muri, Camora, si … Nicoara (nu ca ar conta foarte mult la el..:)) Cred ca suntem foarte suciti uneori…Cand jucam mai „rau” si castigam, nu-i bine…Cand jucam „frumos” si pierdem, iar nu-i bine..Eu zic totusi ca punctele acumulate conteaza pana la urma, oricare ar fi jocul. La iarna vom avea destul timp ca sa se faca o pregatire ca la carte.

            Apreciază

            • In link-ul dat de Calin nu figureaza cartonasele galbene obtinute in ultima etapa (sau nu toate, nu stiu). Nicoara, Camora si Bastos au stat deja pentru cate 4 galbene, ultimul la Turnu Severin. La Chiajna, conform tabel kiruj, Bastos a luat al cincilea galben, deci poate juca azi.

              Apreciază

  4. Caneto, m-am trezit din nou in Romania dupa o escapada(una de business) cu escale prin Europa, ti-am urmat sfatul. Cu regretul ca n-am vazut precedentele doua meciuri abia astept victoria cu Astra. Am apucat in schimb sa vad teatrul ieftin de la Constanta. Acum e clar ca marele nostru interes este sa-i vedem in zeghe pe toti becali si-s destui. Ma gandeam cum unii ne propuneau un imaculat G. Popescu drept presedinte FRF, acum vedem ca el e doar un servitor la curtea hotilor becali. ––––––
    Ii las pe ordinari de o parte si ma gandesc ca nici nu stiu ce-i bine pentru noi la meciul cu Astra, cand am fost lamentabili si ca joc si ca rezultate in liga mai marelui intre escroci, am castigat in CL. Cand ne-am incantat cu jocul si cu rezultatul intern, am fost jalnici in CL. Ce sa-mi doresc pe maine? Evident victoria as fi tentat sa spun, dar daca as sti ca o infrangere ne asigura victoria cu Braga tare mi-as dori-o. ––––––-
    Cine imi spune unde dispare entuziasmul jucatorilor? Cum a disparut toata stiinta de la meciul cu Brasovul pana la cel cu Galata? Cine-mi spune cum inventeaza Cadu unele gafe colosale tocmai cand nimeni nu se asteapta? Cum de el a ajuns sa fie semnatarul unor autogoluri memorabile (cu Bordeaux, cu Bayern, au fost cateva si-n campionat)? In sufletul meu a fost mereu ceva ce ma indemna la retinere in privinta lui, pur si simplu, din punctul meu de vedere nu e jucatorul de care sa ma atasez precum a fost sau e cazul la Culio, Trica, Toni, recent Kapetanos, Sougou, Camora etc. E vorba de jucatori pe care ii vad sau i-am vazut implicati si generosi in efort. Capitanul (nu l-as acuza de vanzari de meciuri) mi-a parut adesea implicat in culise, oare de ce?

    Apreciază

    • Cadu a jucat cele mai multe meciuri pentru CFR, pe un post destul de ingrat, este pe undeva normal sa aiba la activ si mai multe gafe decat oricare alt jucator (exclusiv Nuno Claro :)). Cred ca se tes si multe legende legate de numele lui. Ca toata lumea, are si el perioade mai putin faste, dar, dupa parerea mea, a fost si este sufletul si motorul echipei.

      Apreciază

  5. Cred si eu ca vom avea un meci greu maine seara. Astra nu are (inca) fatza de campioana, dar nici echipa rea nu e. Duminica trecuta am avut prilejul sa stau de vorba cu unul dintre fotbalistii care activeaza in prezent la una dintre echipele noastre din prima liga, si, intre altele, mi-a spus ca jucatorii care l-au impresionat cel mai mult pana acum sunt… Tembo si Fatai, africanii Astrei (viteza, tehnica, ”frane” foarte bune, schimbari de directie, etc, etc). Ei bine, pe negroteii astia ii vom revedea si noi in Gruia, si ma tem ca le vor da ceva de lucru lentilor nostri fundasi. Pe langa cei doi, poate ca n-ar fi rau sa fim atenti si la Sadat Bukari, un alt african foarte talentat, dar care a trecut in ultima vreme printr-un mare necaz (i-a murit copilul acasa, in Ghana), poate si de-asta n-a impresionat cine stie cum pana acum. Daca ii vom bate insa pe giurgiuveni, vom urca pe locul patru, deja mult mai aproape de ceea ce ne doream. Cred ca si moralul fotbalistilor nostri ar fi foarte bun pentru meciul cu Braga.

    Apreciază

    • Cand a fost sa nu fie, ne-a facut si Herghelegiu, n-a fost nevoie de cei mai impresionanti jucatori din liga🙂 Iar cand a fost sa fie nu ne-a putut dovedi nici Frei🙂

      Apreciază

      • M-ai făcut să fiu nostalgic…În anii ’70 , era un hocheist bunicel, Herghelegiu, ia ghici unde juca, normal că la Steaua…Meciurile cu Stâna erau adevărate „războaie” la M.-Ciuc, patinoarul era să se dărâme (5-6000 de oameni), din păcate am cam pierdut cu ei. Apoi, în anii ’80 victoriile s-au împărţit, iar după 1990 i-am cam bătut pe unde-i prindeam (cu mici excepţii). Metodele de racolare a tinerelor talente din ţară erau identice ca la fotbal ( practic îi luau în armată cu japca), doar aria de selecţie era mai îngustă : ceva din galaţi şi grosul de la noi, din Harghita. Of, of, dacă mă gândesc că în 1977 eram în div.A (şi mai şi băteam acolo SUA), cu mulţi „ciucani” în echipă. Unii dintre ei au murit, din păcate, cu alţii beau prima cafea în fiecare dimineaţă la un birt de lângă gară…Gata cu nostalgia !! HAI CFR !! VREM VICTORIA !!

        Apreciază

  6. Puneti stirea asta pe prima pagina!

    Inscrierile pentru derby-ul Clujului ce va avea loc sambata 24 noiembrie, de la ora 18, se fac dupa urmatorul program:
    sambata si duminica intre 18h-20h
    luni, miercuri si joi intre 19h-21h
    Locatia: Veldensteiner Bierhaus, str. Fortaretei nr. 6
    Pret bilet: 30 lei.
    In cazul in care pretul biletelor va fi mai mic, diferenta va fi returnata fiecarui platitor.

    video

    Apreciază

  7. V-am pus voua, celor destepti, niste intrebari pertinente, pe care le-ati ignorat total. Revin: 1.Lipsa pregătirii psihice. 2. Pregătirea fizică precară. 3. Medicamentaţia fotbaliştilor. Iată unde duce lipsa acestor 3 puncte (înfrângeri dureroase, ca cea din seara asta). Ce face onor conducerea în această direcţie?

    Apreciază

Lasă un comentariu

