Andone, Bastos cui pasează?


Dacă ne-am imaginat că numai în Liga 1 se judecă cu talere inegale, după interes sau conform comenzii, ne-am înșelat. Liga campionilor ne oferă și ea momente în care un ins cu fluier e pentru unii ciumă, pentru alții mumă. Faze aproape identice, decizii diametral opuse. Nimic grav, exceptând faultul de la accidentarea lui Sougou, la faza respectivă se impunea un cartonaș intens colorat. A mai fost și un pui de offside la faza golului (motiv care mă face să nu-l condamn pe Cadu pentru scăparea din marcaj a lui Van Persie). Nu credeam să văd tendință în CL. Dar meciul e mai important și nu cred că fluierașul a fost determinant.

Un gol briliant (felicitări trioului Bastos, Sougou, Kapetanos) ne-a dat speranțe, o greșeală mare de portar au făcut scorul primei reprize. O schimbare stupidă a făcut și ea diferența, Luis Alberto în locul accidentatului Sougou. Nu, n-a fost un joc slab al lui Alberto, a fost o schimbare prost făcută, de un antrenor căruia cred că mușchii fesieri i-au intrat în contractură. Ferguson și-a declarat teama de Bastos, Andone a avut gentilețea de a-l lăsa fără emoții ori spaime, izolându-l pe brazilian. Da, datorită lui Ando, Bastos a fost în imposiblitatea de a repeta jocul bun de la Braga. Cum să-l repete? Rămăsese singur. Au fost faze în care l-am văzut privind disperat în toate direcțiile căutând un coechipier cu care să combine ofensiv. A alergat, a arătat ambiție, determinare, a vrut să joace, păcat.

Repriza secundă a început cu o altă gafă la care a subscris Felgueiras, nedecis și de această dată. Nedecis el, supus greșelii și surprins de fază au fost și Rada și mai ales Sepsi, care nu a reușit să iasă la Rooney și să blocheze pasa luminoasă spre goleadorul olandez . Scorul devine 2-1 și diferența de calitate colectivă se vede mai clar decât diferența de calitate individuală. Intrarea lui Bjelanovici n-a adus nimic, chiar dacă personal mizam pe prospețimea sa. N-avea cum să aducă totuși ceva, în pofida speranțelor, în teren au fost pe benzi fundași în exces. Nu avea cine să vină din lateral și să fructifice devierile croatului, cum nu avea cine să-i furnizeze mingi în careul advers. Antrenorul l-a transformat în mână moartă, într-un fel de om în minus. Nicoară a rămas din nou pe bancă.

N-a fost nici șansa de partea noastră. Intrarea prea târzie a lui Nicoară a readus viteza în jocul nostru, acea viteză pe care am avut-o în debutul partidei, până la schimbarea lui Sougou. Degeaba superba și rapida acțiune pe dreapta la care Bastos apare pe colţul scurt. Reluarea spectaculoasă cu capul a brazilianului e respinsă magistral de De Gea. A fost faza care a arătat ce se putea întâmpla cu Nicoară în teren. Putea fi 2-2.

Andone, numele tău e înfrângere. Numele tău e înfrângere pentru că mentalitatea de echipă mică poate aduce rezultate întâmplătoare, dar nu poate aduce victorii constante. Ulciorul nu merge de multe ori la apă. Povestea aceea cu cel care centrează, dă și cu capul, funcționează doar în mintea fălcosului, pe teren Bastos și-a dat seama că e exclus. Câtă diferență între abordarea lui Trombetta cu Chelsea și abordarea lui Andone.  Doar un novice într-ale antrenoratului putea visa 1-1 până la final. Atunci am și jucat, acum parcă ne-am chinuit să le luăm mingea pentru a le-o da repede înapoi. Păcat de efortul echipei, o tactică perdantă ne-a privat de un rezultat bun. Atât la cald, pentru că uneori dezamăgirea face vorbele mai dure chiar decât ne dorim.  Una peste alta, am pierdut strict pe greșeli proprii.

158 comments

  1. Andone va invata din greseli ca orice om cu cap … cu timpul, ca noi toti restul oamenilor care nu facem totdeauna cele mai bune alegeri. Eu cred ca e chiar paradoxal si inuman sa ceri schimbarea lui dupa o infrangere cu MU.
    Sa ne bucuram ca am vazut un meci CFR-MU live in Cluj.

    Apreciază

    • Am repetat de mai multe ori nu am cerut si nici nu cred ca cineva a cerut demisia lui Andone. Nu cred ca e cineva care sa o doreasca acum. personal cred in puterea lui Ando de-a invata rapid din greseli, cred in onestitatea lui, cum am mai spus, cred ca e cel mai onest antrenor din liga lui mitica si asta cred ca-l va ajuta in a gasi cele mai bune solutii, chiar daca vor fi si momente presarate cu balbe. Am semnalat greselile pe care le-am vazut eu, poate le-am exagerat, poate sunt si altele, dar le-am semnalat pentru ca am convingerea ca-i pot fi de ajutor. Am informatii ca citeste Tribuna.

      Apreciază

  2. N-am vrut sa scriu nimic pt ca am fost prea nervos aseara,la finalul meciului. Am ratat o sansa uriasa,aceea de a scoate un rezultat bun cu o mare echipa. Ne-au lipsit multe,va las pe voi sa vorbiti despre tactica,mie imi pare rau ca am irosit asa o sansa. Am crezut pana in min 93 intr-un egal care n-a mai venit. Am trait la intensitate maxima,am incurajat echipa,am injurat arbitrul si anumite situatii,in nici un caz pe jucatorii nostri,asa cum au facut-o unii. Peste toate insa,a fost o seara de sarbatoare,stricata usor de lipsa noastra de exprimare,atitudine si mijloace. Sau,poate,doar atat putem?

    Apreciază

    • Saul marturisesc ca am trait cu speranta meciul si eu, iar la ratarea lui Bastos era cat pe ce sa sarbatoresc egalarea, ochii mei cautau mingea in plasa, nu-mi venea sa cred ca nu e acolo. Tocmai intensitatea la care am trait meciul m-a facut sa cred ca ne trebuia doar un pic de curaj ca sa obtinem un punct. Cu injuratura n-am sa fiu de acord niciodata, indiferent cui ii este adresata. Ce-i care isi injura favoritii nu sunt spectatori sunt doar niste frustrati carora fotbalul le scoate la suprafata micimea morala, sunt asemeni betivului de 1,45m si 38 de kg care odata alcolizat sare la bataie cu oricine. Mi-ar placea sa avem o solutie sa-i izolam. Probabil ei sunt cei ce-si fluiera uneori jucatorii si echipa, cand de fapt ar fi nevoie de incurajari.

      Apreciază

  3. Mi-as fi dorit sa am ocazia sa-l critic pe Sabau pentru un 1-2 cu M.U. in C.L.:) Cred ca marea problema la CFR este discrepanta valorica dintre compartimentul defensiv si cel ofensiv, in favoarea clara a celui din urma. Pina acum, cel putin in campionat, atacul a facut minuni, cistigind 2 titluri in ciuda gafelor din aparare, venite aproape meci de meci. Acum si patronul vrea profit. Iar profitul il scoti mult mai repede revigorind sau inventind mijlocasi si atacanti, decit fundasi si portari. Insa antrenorii isi dau seama de subtirimea apararii, asa ca incearca sa o compenseze cu un joc defensiv, deloc pe placul suporterilor. Sunt convins ca antrenorii, daca ar avea un cuplu de fundasi centrali, si un portar de certa valoare, ar juca altceva. Este cunoscut faptul ca apararea iti cistiga un campionat. Greu de explciat cum de o echipa ca CFR nu are o aparare beton. Nici macar nu costa foarte mult, doar ca profitul la revinzare este mai mic, sau chiar inexistent. E drept, a fost cazul Pereira, dar atunci a fost vorba de avintul tineretii, acum nu cred ca patronul ar mai da peste 2 milioane nici macar pentru o vedeta consacrata. Ca o concluzie: daca ai o aparare sigura, iti permiti riscuri in atac, jucind ofensiv. Daca nu, nu.

    Apreciază

    • În primul rând, bun venit pe la noi! /// Întâmplător, analizam o statistică a sezonului 2009-2010, când CFR a câștigat al doilea titlu, cu Mandorlini. Ei bine, apărarea a făcut minuni, chiar cu Nuno Claro în poartă (mulți l-au cam pus la zid în ultima vreme, uitându-i complet perioada când a fost… ”Norocilă”)! Nuno Claro a încasat doar 24 goluri în 31 meciuri (0,77 goluri /meci) și a avut 14 meciuri fără gol primit! Apărarea era formată în zona centrală mai ales din Cadú și Hugo Alcântara. Antrenor era – și-mi place să repet! – Andrea Mandorlini!

      Apreciază

      • @CJ-07-CFR
        Din cite stiu, editia CFR 2010 juca foarte defensiv. In aceste conditii, lunind titlul chiar, nu e chiar flatant pentru ea sa spui ca apararea a facut minuni. Mai degraba atacul, si acum imi vin in minte meciurile cistigate cu 3-2 cu Unirea mea si cu Craiova.
        Ca o paranteza, [entru cei mai tineri. Culorile alb-visiniu de la majoritatea echipelor feroviare provin de la schema de vopsire a garilor din Austro-Ungaria, aceeasi schema fiind preluata si de vechiul Regat

        Apreciază

      • A fost cel mai bun antrenor si probabil ne vom mai gandi mult cu regret la el. cred ca trebuia sa-l pastram, sa tinem cu dintii de el. Erau multe de invatat, de la tactica jocului, la organizarea clubului, de la cresterea juniorilor, la alcatuirea lotului. Mi-l amintesc si acum pe Botone. Nimic nu ma facea sa vad un fotbalist in el si, totusi, de cate ori il trimitea mister in teren aducea echilibru, nu prin tehnica, nu prin pase, doar prin forta, oforta vizibila subordonata tactic. Nu vreau sa vorbesc de schimbarile de registru pe care le vedeam la echipa, nu vreau sa vorbesc nici de siguranta defensiva, cu un Beto in locul lui Claro puteam incheia campionatul cu mai putin de 10 goluri primite. Lui Mandorlini era bine sa i se dea timp de constructie, astazi am fi fost mult mai puternici.

        Apreciază

        • daca a fost adus ando inapoi si cu rezultate bune, de ce nu ar putea fi readus si mandorlini ?🙂 da, stiu, nu costa nimic sa visez. apropo de costa: m-as multumi si cu el🙂

          Apreciază

    • Bun venit. Nu sunt convins ca CFR nu are aparatori, mai degraba nu are un antrenor cu stiinta organizarii defensive. Argumentez si cu echipa lui Bergodi, mai subtire valoric dar mai bine organizata, nu mai vorbesc de Mandorlini care-si invatase aparatorii sa joace in formule diverse, chiar si in formula 3-4-3, de regula cu rezultat asteptat. A fost si Trombeta, un antrenor care a organizat jocul in asa fel incat Roma s-a impiedicat, Chelsea s-a chinuit un meci intreg, etc. Aparatorii de acum, per ansamblu, cred ca sunt mai buni. ________ In alta ordine de idei nu poate juca CFR cu MU ofensiv, solutia e clar apararea grupata si contraatacul, numai ca nu poti miza pe contratac cand nu ai nici un jucator rapid in teren.

      Apreciază

Lasă un comentariu

