Sărbătoare la Cluj


Nici nu se discută, de-acum încolo data de 2 octombrie trebuie trecută cu vişiniu în orice calendar de rit ceferist. Fraţilor, a venit Manchester United în Gruia! Da, măi, în Gruia! Pe stadionul ăla unde acu’ câţiva ani trebuia să traversezi de-a latul un teren de zgură ca să recuperezi o minge strategic respinsă cu capul de către un adversar, peste gard, de pe terenul principal cu iarbă. În Gruia, unde când ajungi la stadion te simţi ca marii fotbalişti spre sfârşitul unui meci – te ia cu crampe musculare după ce-ai urcat ditamai dealul. În Gruia, pe un stadion de nivel european de 4 stele, niciuna căzătoare. Nu, nu s-a amânat niciun meci de campionat, nu-i amical cu clauze de penibilitate, ci etapa a 2-a din grupa H a competiţiei denumite UEFA CHAMPIONS LEAGUE! În fapt, se întâlnesc ocupantele primelor două locuri în clasament: locul 1 (adică noi!) cu locul 2 (adică ei!). Tot ce contează acum este să ne bucurăm din plin de această sărbătoare, fără să ne gândim în primul rând la rezultat. Apoi, de ne-o ajuta Cel de Sus și ne-o lăsa în plata primului ăl’ de jos (+bonus – vor funcționa brici relația cap-picior la Bastos și ieșirea din ofsaid cu centare perfectă la Sougou) și vom câştiga pe contraatac cel puţin cu 0–0, putem cere decretarea zilei ca sărbătoare legală nelucrătoare. HAI CFR! Succes băieţi! Bag urările de la început, că nu mai am răbdare.

Cred că am şi terminat avancronica acestui meci. Ce altceva mai poţi scrie înaintea unui asemenea partide, fără să repeți ce scrie cu majuscule despre Manchester United și Sir Alex Ferguson în istoria fotbalului (materie obligatorie)? Ce se mai poate spune despre adversari, echipa diavolilor roșii sau a feroviarilor britanici (luați-o cum vă convine) în afara faptului că sunt la prima haltă în Cluj, capitala Transilvaniei?

Să zic că e o echipă fruntaşă dintr-o ţară cu numele Anglia? Că joacă de ceva timp în prima ligă a acelei ţări şi a câştigat campionatul de 19 ori, Cupa Angliei de 11 ori, Cupa Ligii de 4 ori, Champions League de nu ştiu câte ori? Să mă leg de aspectele de ordin financiar și de cele referitoare la baza de fani? Nici măcar nu pot vizualiza cifrele, situate în categoria zecilor de milioane. Să zic că în 134 de ani de existenţă a avut în total nici măcar 20 de antrenori, câţi antrenează la noi la o echipă în mai puţin de un deceniu? N-are sens, cine nu ştie încă toate aceste detalii, le găseşte pe internet.

Să mai prezint loturile celor două echipe? Pe al nostru îl ştim cu toţii pe de rost, iar dintre jucătorii care-l compun pe al lor n-a trecut niciunul pe la Concordia Chiajna sau Apa Plată Biborțeni, ca să sperăm că am identificat o verigă slabă, un loc unde ar fi o franzelă de mâncat.

Să încep să scriu banalităţi cum ar fi că au jucat la ei mai demult iluștri anonimi ca George Best, Sir Bobby Charlton, Eric Cantona, Solkskjaer, Roy Keane sau soțul lui Victoria Beckham?

Să mă apuc să prezint meciul lor de sâmbătă, contra lui Tottenham, pierdut cu 2-3, în formula Lindegaard – Rafael, Rio Ferdinand (min.90+2 Hernandez), Evans, Evra, Nani, Carrick, Scholes, Giggs (min.46 Rooney), Kagawa min.79 Welbeck), van Persie? Aș putea s-o fac, ca să vă sperii că United nu face niciodată un meci întreg prost, că ”diavolii” nu pot fi considerați morți și îngropați nici la scorul periculos de 2-0, nici la cel reconfortant de 3-1. Dar nu vreau să vă sperii. Vreau să vă păstrez încrezători. Mai bine vă spun că acel meci n-a fost relevant, chiar dacă a adus Manchester Utd. la un incredibil total de 9 goluri primite în 6 etape de Premier League! Să estimăm mai bine că jucătorii nu s-au putut concentra la londonezi, că le-a stat tuturor gândul la meciul de marţi, din CL, din țara vampirilor care sug puncte.

Poate ar trebui să vă spun că n-a venit Scholes, cel care a dus mijlocul echipei ani în șir și încă nu s-a săturat. Degeaba, să-ţi fie clar Scholes, oricum nu ne interesa un eventual transfer al tău la CFR. Eşti experimentat, dar bătrân, și, oricum, momentan nu ne interesează piața engleză de jucători. Nici Carrick n-a venit la Cluj și sper să-i pară rău. O să regret doar absența lui Giggs, poate ultima șansă din cariera galezului să joace pe un gazon transilvan, dar nu foarte tare. Prefer să nu-l văd pe Ryan câștigând meciul de unul singur. Să vă prezint informaţia că Phil Jones (operat la genunchi, revine la 20.10.2012), Smalling (operat la metatars, revine 07.10.2012), A.Young (contuzie la genunchi, revine 20.10.2012), Vidic (recidivă, revine 19.11.2012), Valencia (gleznă cu probleme, posibil să fie recuperat până azi, dar asta nu mai are importanță – n-a fost convocat) figurează pe lista indisponibililor? Avem şi noi accidentaţii noştri, au şi ei un lot suficient de numeros ca să-i poată înlocui.

Are vreo importanţă că înainte de plecarea la Cluj au participat la antrenament 24 de jucători: De Gea, Johnstone, Lindegaard – portari; Büttner, Evans, Evra, M.Keane, Ferdinand, Rafael, Wootton – fundaşi; Anderson, Cleverley, Fletcher, Giggs, Lingard, Nani, Powell, Scholes, Tunnicliffe – mijlocaşi; Hernandez, Kagawa, Rooney, van Persie, Welbeck – atacanţi?

Să mă apuc să dau declaraţia lui Rooney (“Dacă nu dai maximum din tine într-un meci de CL, poţi fi ușor penalizat, am păţit-o sezonul trecut. Nu trebuie să dăm ocazia să se repete situaţia, așa că va fi un meci foarte important pentru noi la Cluj. Îmi place foarte mult să joc în această competiţie”)? Nu o dau, dar o să-i doresc să o pățească din nou, să se sature de plăcut CL. Sau pe cea a lui Ferguson, din The Mirror, cum că „Nici vorbă să jucăm cu rezervele şi tinerii la Cluj, voi folosi jucătorii experimentaţi. CFR Cluj a învins-o pe Basel în ambele meciuri din play-off şi asta arată la ce nivel sunt. De asemenea, faptul că au câştigat la Braga spune ceva. Nu este o deplasare uşoară pentru noi şi tratăm acest meci foarte serios. În acest moment ei au speranţe de calificare. Joacă acasă cu Manchester United, vor să obţină ceva din acest meci şi apoi sunt într-o postură favorabilă înaintea dublei cu Galatasaray”? N-o dau nici pe asta, este pe paginile tuturor site-urilor de sport, căutați și o veți găsi cu ușurință, în ce limbă doriți. Bine – nu mă pot abţine să nu comentez – m-am prins că scoțianul glumește. Cum să joci, Sir, cu rezervele? Păi, dacă intră din primul minut în teren, jucătorul nu mai este rezervă, ci titular. Rezervă e ăl’ de şede pe bancă și se uită cu jind la ce joacă CFR-ul în teren. Măcar atât pricep și eu din fotbal… Mai interesant mi se pare altceva la Ferguson. Cică 1) a văzut meciul CFR-ului de la Braga și l-a remarcat pe Bastos; și 2) știe că CFR-ul a bătut Baselul de două ori. Hopa, poate aici e colțul de franzelă de mâncat! Adică managerul englezilor n-a studiat serios, în mod direct și cu ochii de Sir decât ultimul meci al CFR-ului?! Păi atunci Andone ar face bine să nu copieze tactica de la Braga și să nu se bazeze în primul rând pe Bastos. Mai mari șanse ar avea Sougou, cel de la Basel, care pare mai… nestudiat! Notă – Dacă Ferguson a încercat doar să ne adoarmă vigilența prin declarații, deșteptarea!, nu vă bazați pe tactica mea.

Să mă apuc să prezint și alte scheme de joc şi variante tactice pentru contracararea jocului lor? N-are sens. Știm cu toţii că nu mă pricep și, oricum, știm că trebuie să baricadăm poarta lui Felgueiras şi să contraatacăm mortal* (* dacă Manchester nu bagă the Bus Station).

Să menţionez că meciul va fi arbitrat de Alberto Undiano Mallenco, ajutat de asistenţii Roberto Diaz Perez del Palomar şi Jesus Calvo Guadamuro (şi de asistenţii suplimentari Carlos Gomez şi Javier Estrada Fernandez, plus arbitrul de rezervă Juan Carlos Yuste Jimenez)? Ce contează cine ne arbitrează, cât timp ştim sigur că nu-i un arbitru străin, din România, al cărui nume începe cu ”Ba” și se termină cu ”aj”. Sunt sigur că va fi un arbitraj corect, care nu va pune botul la simulările lui Nicoară și tragerile de timp ale lui De Gea. Apropo de spanioli, am verificat: arbitrul de centru și portarul Manchesterului nu-s din același sat! Primul e din Pamplona, iar al doilea din Madrid. M-am liniștit…

Sper că toate aceste aspecte pe care nu are rost să le menţionez în avancronică nu vor induce ideea de admiraţie și supuşenie faţă de Manchester United. De data aceasta trebuie să lăsăm consideraţia deoparte, noi în tribune, iar jucătorii în tunelul de sub acestea. Să tratăm echipa engleză fair, ca pe un outsider ce este. Man Utd. e sub noi în clasament şi nici statistica directă nu-i de partea ei. Nu ne-a învins niciodată și nici măcar un egal cu noi n-are în palmares. Este momentul ca cel mai bun manager din lume, Sir Alex Ferguson, să-i predea ştafeta lui Sir Andone, iar acesta s-o apuce, chiar dacă (sau tocmai pentru că) nu-i dau prea mulți șanse. Cu încredere, determinare, entuziasm, disciplină tactică, voinţă, sacrificiu și mult noroc putem avea parte de încă o seară magică. Trebuie doar să demonstrăm că Manchester United nu-i Bayern. Baftă! Pentru victorie în limba română, apăsați 1!

33 comments

  1. repet un post: Orezaru’ este chiar indispensabil tribunei? Ca o tine dintr-o jignire in alta…nu ar trebui sa bea inainte de ora 14,00 ….Nu se poate „media” postul lui? „Ca cam” incepe sa ma jigneasca „superintelectualimea dansului”….A fost pur si simplu o intrebare!!! Pe de alta parte: Dl. Lengyel Attila mi-a promis (am ratat o intalnire de 3 ore cu dumnealui) ca in noiembrie va veni cu poze si amintiri incepand de prin ’66….. Pana atunci va rog pe voi tribunisti sa „faceti” intrebari….Merci

    Apreciază

  2. Asta este postul lui Miss.Orezaru’ intelijentu’ : Sir Retardila, mă tem că v-ați pus monoclul pe ochiul care nu trebuie, pt. cã altfel, la o citire (și interpretare) atentă, ați fi constatat că eu nu m-am pus nici în postura de judecător,nici în cea de acuzator iar ironia mi-am păstrat, taman ca să evidentiez acele vremuri din care alteța dvs. făcea parte și cu totul întâmplător și fără vina mea, existam și eu. Chiar dacă nu am „superioritatea” vârstei dumneavoastră, am să consider a fi de proasta inspirație aceasta conversație pe care o aveți, „suplimentata” de lipsa ideilor (după cum dvs. recunoașteți) cu care îmi veniți în întâmpinare. Indirect, cunosc și cauza avidă cu care căutați motiv sa mă contestați mereu, dar vă asigur că prin mine,veți găsi înțelegerea și suportul care v-au lipsit în perioada în care ați fost ințãrcat. Tăte bune.

    Tzatzele ma-tii (cu cratima, ca nu pot sa-i spun liniuta) ar fi binevenite la Ion Moina!

    Apreciază

    • Eu nu încurajez disputele dintre suporterii aceleiași echipe, dar nici nu mai pierd timp din viață să fac pe jandarmul. Ori vă sugrumați unul pe altul până la moarte, ori apăsați tasta ”Ignore” când nu mai faceți față. Recomand ultima variantă. Azi jucăm cu Manchester. Restul sunt copilării și porcării care nu mai contează.

      Apreciază

      • În copil regăsesc corespondentul , nu știu cine porcu’. Mă ajuți?🙂
        P. S. – Nu știam că se permit înjurături de ultimă speță pe Tribună!
        Ori îl vaccinați, ori veți avea de pierdut din cauza comportamentului acestui „gentlemen”.
        Dacă vrei să-l transformi într-o legendă a Tribunei, spune-mi, sunt dispus să dau o mână de ajutor.
        Să nu uit de ce am intrat aici…. a!…. da!!! Emoțiile, bată-le vina!
        Baftă CFR! Hajra TzeEfEr!

        Apreciază

    • Retardila, io am primit la un moment dat rugaminti de exprimare moderata de la albusibiu pt mult mai putin. Cu mentiunea ca altfel voi fi banat.
      Ce zici: reusesti sa nu’l provoci pe albu sa judece echidistant intre comentatorii mizerabili ?

      Apreciază

  3. Caneto, grijă mare la flancul lor stâng! Nani și van ”persanul” nu trebuie să treacă de Ivo Pinto și Cadu. Bagă-l pe Muri mijlocaș defensiv dreapta, să-i ajute. Și încă ceva: atenție la Hernandez, indiferent când va intra pe teren. În rest, marea mea curiozitate este dacă va putea lovi Kapetanos mingea cu capul de lângă Rio. Aștept 3 șuturi ale lui Gabi Mureșan pe poartă. Am visat un 4-3, dar n-am visat și pentru cine! Mă bazez doar pe faptul că n-am visat un 3-4…🙂 Baftă, CFR!

    Apreciază

  4. Hai, ca mai am: Orezila „cunoaste” „cauza avida cu care caut motiv de a-l contesta”….E peste natural, eu nu am nicio cauza constienta de a-l contesta….nici nu-l cunosc…nici nu-l apreciez….nici nu-l contest….nici nu-l cunosc! Pe langa toate astea pentru mine este o nulitate absoluta, intelectaul si/sau fizic…

    Apreciază

  5. Well , good luck !!!!!!!!!!!! Fiindca datorita lui Manchester , Clujul va avea o expunere internationala cum nu prea a avut vreodata ….Vom vedea „Cluj” , in direct , intr-o multime de tari…. Fiindca, unde conteaza , in lume , CFR e ……. CLUJ , from Transilvania ( cum se referea la noi comentatorul englez al meciului cu Braga ) . O buna lovitura de imagine si pentru oras . Si , indiferent de rezultat sper sa iesim de pe teren cu capul sus. Si cu putin noroc , poate vad meciul in direct , daca nu , este dat in reluare , in ” PRIME TIME ” si aici , peste mari si tari… HAI CFR !!!!!!!!!!!!!!! Ce chestie , meci al CFR-ului , in direct plus in reluare la tv-ul meu , nu pe internet .Sa-mi fi spus asta acum 6 ani as fi zis ca esti dus cu pluta…. GO GET „EM BOYS !!!!!!!!!!

    Apreciază

  6. Pierdut meci! Gasitorul e rugat sa restituie macar un punct… Ne-am cam facut de rusine. Acum tre sa uitam de meciul asta, sa ne concentram pe aia cu Stelemioarele. Daca nici acolo nu castigam, ne luam la revedere si de la campionat.

    Apreciază

  7. Am jucat fricos si am pierdut! Am luat doua goluri destul de usoare, s-a accidentat Sougou, apoi Ando nu a avut mana la schimbari, i-a scos pe Kape si Aquirregaray cei care miscasera bine. Se putea mai mult. Am picat moral si asta e adevarata problema. Braga a intrat in carti, iar noi avem o dubla de foc cu Galata, meciuri dupa care putem vedea unde mai avem sanse.

    Apreciază

  8. Keep walking.
    Nu se putea mai mult impotriva lui MU, cum remarcau si comentatorii englezi de la ITV: „rather limited for champions league standards”, adica destul de limitati raportat la nivelul ligii campionilor.
    Locul trei este o tinta reala, iar europa league este competitia mai potrivita pentru potentialul echipei.
    Avem in continuare trei posturi deficitare: fundas central, mijlocas ofensiv si atacant.
    Altfel jos palaria pentru faza golului, pentru efortul depus si dedicatia aratata, pentru forcingul din ultima parte a jocului.

    Apreciază

  9. Ghinion.Cu iesirea lui Sougou totul s-a daramat.In primul rand psihicul jucatorilor iar de acolo a fost usor sa se ajunga unde s-a ajuns.
    Sunt convins ca nu pierdeam daca ramanea Sougou pe teren.Si asta nu ca ar fi jucat el foarte bine defensiv ci faptul ca moralul echipei era bun si deloc fracturat.Egal se putea termina dar nu cred ca pierdeam.No way.
    By the way,nu se putea da rosu lui Evra la intrarea asupra lui Sougou?

    Apreciază

    • Ai dreptate, odata cu iesirea lui Sougou s-a terminat si cu atacul nostru(ca si la Braga de altfel). Nu imi e ciuda ca am pierdut, imi e ciuda ca se putea mai mult, dar nu am avut cu cine!!! A cui e vina ca echipa pe faza de atac depinde de un singur jucator? Nu am spus 2 pentru ca Kapetanos nu mai face nimic daca nu e Sougou pe teren… A cui e vina ca tu ai echipa de contra-atac, dar ai un singur vitezist pe care te poti baza? Il inteleg si pe Andone, se uita spre banca si nu are pe cine sa bage pe teren pentru a creste jocul…. s-a vazut azi cand doi din cei intrati pe teren au fost maini moarte…si aici nu am cum sa nu il remarc pe Bjelanovic care e doar la numar pe teren…. In fine, asta e…. Nu ne-am facut de rusine, DAR SE PUTEA MAI MULT !!!

      Apreciază

  10. Deoarece nu suportam modul de comentare a meciului de pe TVR1 am inchis sonorul si am dat pe PC pe un post cu comentariu in engleza,post ce s-a dovedit a fi al lui United (merge si acum).Pe scurt: la Cluj au fost cel putin 3 trimisi englezi (printre care Southgate) care au luat si interviu inclusiv in pauza; in studioul de la Londra mai sunt 3 care comenteaza dupa meci si se intretin telefonic cu suporteri DE PE TOATE CONTINENTELE si le raspund la intrebari; parerea comentatorilor englezi:echilibrul s-a rupt dupa iesirea lui Shogou,primul lor gol a fost cu noroc,jocul nu i-a multumit (MU nu flying/zboara) dar scot in evidenta colaborarea Rooney-van Persey,critica pozitionarea fundasilor la centrarea pt. Shogou,lauda prestatia portarului din finalul meciului si,in concluzie,spun ca importante sunt cele 3 pct si totalul de 6 agonisit; parerea suporterilor:nu le place jocul pe care-l practica azi MU,scot in evidenta cuplul Rooney-van Persey dar,in general, nu debordeaza de entuziasm si-i amintesc pe cei care au lipsit; atat comentatorii cat si suporterii puncteaza jocul ,,ciudat,,(pt.ei), din pct.de vedere tactic,la care au asistat.

    Apreciază

  11. dupa minutu 15 mai bine ieseam pe teren ii lasam pe aia sa pasezeze cum au vrut noi ne plimbam langa ei pacat ca avem accidentati nu se poate juca fotbal cu 8 jucatori defensivi si 2 de atac manchester a fost de batut dar nici dupa 2-1 nu am iesit la joc nu am fi pierdut nimic infrangere la 2-1 sau 1-9 e tot infrangere am jucat cu morcovu in cur nu am avut atitudine degeaba nu avem pe cine sa inpinga echipa in sus … pe mine deja ma plictiseste jocu cfr-ului de 2 ori aproape ca am adormit la prima repriza la ce meci plictisitor a fost.

    Apreciază

  12. intrarea lui Nicoara a revigorat atacurile, am urmarit meciul pe Fox Soccer si comentatorii englezi spuneau cat de periculos e Nicoara, si cum le-a trecut glontul pe la ureche cu capul lui Bastos din final. criticau pe MU ca nu au fortat pentru 3-1 si au riscat esecul la final. mi-a placut ca ai nostri au pus reala presiune pe MU in ultimele minute si chiar am fost aproape de un egal, pacat cu Rada, total neinspirat. la fel si Felgueiras care cu 30 de secunde a preferat o pasa in tusa in loc sa deschida jocul spre fundasul central care apoi putea sa trimita o ultima centrare in careu din care cine stie ce ar fi iesit… oricum, azi norocul a fost de partea lor in momentele cheie: gol cu umarul, iesire hazardata Felgueiras la golul 2, interventie excelenta De Gea la capul lui Bastos. nu a fost nicidecum rusinos, duminica putem invinge pe steaua

    Apreciază

  13. Statistica oficiala spune multe:

    33 Possession (%) 67
    12 Total attempts 14
    7 Attempts on target 7
    5 Attempts off target 7
    7 Corners 5

    Desi am avut posesie proasta, cum era de asteptat, am avut superioritate la cornere, egalitate la suturi pe poarta… in meciul cu Braga a fost mult mai dezastruos, dar atunci norocul a tinut cu noi🙂

    Apreciază

  14. Problema e ca si altii vor sesiza ca fara Shogou jocul CFR-ului se simplifica la maximum si ori va fi vanat ori va avea parte de alte tratamente speciale iar atunci cand va lipsi cu totul din teren adversarii nu vor avea batai de cap in abordarea jocului si vor ataca/domina fara emotii.
    Accidentarile numeroase n-au putut fi suplinite pt. ca fiecare jucator in plus are si un salariu (iar lotul e foarte numeros) dar,pe de alta parte,iata ca,daca n-ai solutii viabile in atac nu rezista nici apararea si nici nu poti juca care pe care ,cu orice risc, atunci cand adversarul nu straluceste,fara a mai vorbi ca se rateaza astfel o sansa irepetabila (din multe puncte de vedere).

    Apreciază

Lasă un comentariu

