Cine ești tu? Ca să-ți spun cine suntem noi.


Într-unul dintre grupurile ceferiștilor din galaxia Facebook (rețea de socializare renumită pentru efectele colaterale de dezbinare și învrăjbire) – cel al ceferiștilor adevărați, nu fake – s-au adunat până mai alaltăieri 970 bucăți de suflete ceferiste. Totul bine și frumos. Încă 937 newbies și se ajunge la 1907, cifră simbolică. Numai că liniștea susurului de tastatură din intrinsecul grupului moleșit de temperatura de peste 30 grade Celsius la umbră a fost perturbată de spumegarea unui ceferist antic, aflat probabil la peste 40 grade Celsius intravenos. ”Micul Napoleon” a calculat că maxim 200 dintre componenții grupului vor face deplasarea pe Arena Națională, restul de aproximativ 770 fiind useri de umplutură a internetului, ocupați doar cu bătutul tastelor și deloc cu susținerea CFR-ului la fața locului. Reacția mi-a adus aminte de teoria conform căreia rușii au câștigat războiul mondial numărul 2 pentru că rusoaicele au lăsat din brațe plozii și au luat în locul lor puștile, în timp ce nemțoaicele au stat acasă și s-au ocupat de procrearea rasei superioare.

Omul are dreptate pe alocuri, mai ales în punctele esențiale, și pune fără milă degetul ÎN rană (expresia lui). Îl înțeleg. Intuiesc ce-l mână în luptă. Când ajungi de la o medie de 6.000-7.000 de spectatori pe sezon la o asistență de 23.000 în ultima partidă, cea cu trofeul pe masă, e clar ce concluzii se pot trage. Asta nu mă împiedică să mă uit cruciș la o afirmație a prietenului nostru: ”Echipa de fotbal CFR nu are nevoie neapărat de sprijin în spațiul virtual. De acasă poți urla cât vrei, dar pe stadion nu o să te audă nimeni…”. Pe cât de genială e formularea din a doua frază, pe atât de obtuză e ideea exprimată în prima frază! CFR are nevoie de sprijin oriunde și oricând. Ca să duci lumea la meci, spațiul virtual oferă un mijloc de sprijin inestimabil, chiar dacă este sabotat de jocul lipsit de spectaculozitate al echipei din ultima perioadă. O rugăminte: dacă noi, ăștia din spațiul virtual, cei care ne limităm la bătut taste, deranjăm, vă rugăm să ne atenționați din timp, să tragem obloanele! Nu ne convine să fim incluși în categoria suporterilor de mâna a doua, doar pe principiul ”prezența este obligatorie”.

Iar acum, după ce am terminat cu prologul, hai să vedem ce fel de suporteri are CFR-ul. Mai mult ca sigur rezultatul sondajului n-o să ne spună de ce nu vine lumea la stadion, dar măcar o să ne satisfacă curiozitatea. Sunt sigur că mulți dintre voi v-ați întrebat cu cine sunteți în aceeași barcă (sau mai bine zis în același tren). Vă invit să bifați un singur răspuns dintre cele posibile, cel care vă este cel mai aproape de inimă și minte. Judecați bine și votați cinstit! Și stați liniștiți: cei care vor ieși la vot nu vor conduce țara; votul e inofensiv pentru Patrie. În cazul în care motivul pentru care țineți cu CFR (”ținut cu CFR” mi se pare un termen foarte potrivit, pentru că nu permite diferențierea dintre suporteri – unii sunt mai grozavi, alții jalnici) nu se regăsește printre răspunsurile oferite, vă rog să vă precizați poziția la rubrica de comentarii. Mulțumesc!

P.S. – Eu votez deschis: ”din patriotism local” (CFR a rămas una dintre puținele mele legături de ordin pozitiv cu Clujul și mă face să uit pentru 90+ minute de cele negative).

 

0 comments

  1. ei,ei,ei 07 eu bateam altundeva in postarea aceea insa lucrurile au derapat intr-o directie pe care nu eu mi-am dorit-o neaparat si nu cred ca derapajul s-a produs din cauza mea…da in fine🙂 tre’ sa recunosc ca si eu am orgoliile mele

    Apreciază

    • Dantesc, fara sa vrea, 07 a sters comentariile de la primul meu articol, dar totusi n-am uitat esenta comentariului tau: “caneto, eu am fost mai norocos ca tine, de la varsta de 9 ani pot merge, fara intrerupere, la meciurile din Gruia”. Sa stii ca este inca valabila chestia cu acel noroc, unii au norocul sa poata sustine echipa de la fata locului, altii nu. Iar “norocul” celor ce nu pot merge la Bucuresti poate imbraca o gramada de forme si, in majoritatea cazurilor, aceste forme ale „norocului” nu tin cont de dorinta unuia sau altuia dintre suporteri.

      Apreciază

      • Caneto postarea mea de pe FB a fost interpretata gresit si am incercat sa explic asta, dar lucrurile au luat o turnura mai putin fericita iar eu m-am aprins. Fiindca ca toata lumea sa stie eu nu am facut referire la tot mediul virtual (de fapt am si specificat asta undeva) ci la cei care in afara de a tot marai ascunsi in spatele unui monitor nu fac nimic altceva.Ba mai mult de atat critica pe toata lumea in stanga si in dreapta ne aducandu-si nici un fel de aport la ceea ce inseamna CFR . O fi critica permanenta si in aceelasi timp fara baze reale constructiva? poate dar eu nu sunt de acord cu asta si de aceea mi-am permis sa marai si eu …

        Apreciază

  2. RESPECT ACEST CLUB MAI MULT CA ORICE SI MAI ALES CONDUCEREA CARE A DAT DOVADA DE FORTA, DE RESPECT SI DE INCREDERE JUCATORILOR SI SUPORTERILOR… CU TOATA STIMA SI RESPECTUL PENTRU FAMILIA CFR 1907 CLUJ!!!!!

    Apreciază

  3. Deja 5 voturi pentru ”alte motive pentru care țin cu CFR”. Hmmm… Mă întreb care or fi acele motive și cum de mie nu mi-au trecut prin minte să le cuprind în sondaj?! Sunteți amabili să le precizați într-un scurt comentariu? Ar fi interesant de știut. Mulțumesc încă o dată!

    Apreciază

  4. Poate ca ar trebui lasati oamenii sa bifeze mai multe optiuni. In ce ma priveste nu pot defini de ce iubesc aceasta echipa, si nici de cand. Poate e si faptul ca sunt ceferist de vreo 5-6 ani, e si faptul ca echipa e mandria Ardealului, ca e cel mai profesionist club si multe altele. A devenit o „cfr”manie pentru mine. Daca ar fi sa pun intr-o oaresce ordine lucrurile care sunt cu adevarat importante pentru mine, cfrmania ar ocupa un loc de frunte. Atat pot sa spun. Hai CFR!

    Apreciază

    • Dubarbier,Culio,Trica,Y.Kone,Deac,Muresan,Panin,Tony,Fabiani,Pereira,Ousmane Viera,Cadu…doar cativa…Cea mai buna echipa ever a CFR-ului, degeaba zice Andone ca acum are cel mai bun lot…nici vorba!!

      Apreciază

  5. Eu mi-as dori sa fi putut spune ca si tine, CJ 07, ca n-am tinut niciodata cu echipele comuniste din capitala. As putea spune asta, dar n-as fi sincer, pentru ca lucrurile nu stau deloc asa. Am deschis ochii in fotbal cu marea (si frumoasa, de ce nu, chiar daca crescuta urat?) echipa a Stelei, m-am bucurat alaturi de alti romani la acel 5-1 cu IFK Goteborg, la 4-0 -ul cu Galatasaray,etc si m-am intristat la umilinta din finala cu Milan. (Si azi inca mai trece un fior prin mine atunci cand mi-l amintesc sau il revad pe Ruud Gullit; el este Fotbalistul care m-a facut sa ma indragostesc – imbolnavesc?- iremediabil de fotbal). Recunosc, am tinut cu Steaua, si, bineinteles, cu echipa orasului meu, Olimpia SM. De CFR Cluj stiam cate ceva, la fel cum stiam de toate echipele din B din tara asta, si mai cu seama de cele din Ardeal; am crescut cu meciurile de la radio, acolo de unde ii stiam deja pe Ilie Lazar, Iepure, Carlan, Dulca, Nastrut, Tamas, Coroian, Minteuan… Stiam deci cate ceva despre CFR, nu aveam cum sa nu stiu din moment ce primul meci pe care l-am vazut pe stadionul nostru – la o varsta la care sa si inteleg ceva din el – a fost un Olimpia-CFR 2-2. Cate surprize ne rezerva viata: de fotbal aveam sa ma virusez abia in urma golurilor lui Gullit (care m-au devastat) , iar de CFR aveam sa ma indragostesc (dar mult mai tarziu) tot dupa ce si ei mi-au pricinuit o deloc nesemnificativa suferinta, caci PANTIlieS Lazar imi egalase echipa de suflet in ultimul minut. Ii stiam deci pe franari, dar nu pot sa spun ca-i iubeam.Tineam mai mult la ei decat la…Metalul Plopeni sau la Delta Tulcea, de exemplu, dar numai pentru ca erau ardeleni de-ai mei. La fel tin si azi de pilda cu ASA Targu Mures (pt mine tot ASA a ramas) , cu UTA, F.C.Bihor, Zalaul, sau (mai ales) F.C.-ul din Baia Mare. Ca sa fiu sincer pana la capat, am tinut si cu U, si nu pot spune ca o urasc nici astazi. Daca as fi avut norocul sa ma nasc in Cluj, cu siguranta ca dintotdeauna as fi tinut si cu CFR, dar si cu U, la fel cum intotdeauna voi tine cu Olimpia, Somesul SM, sau Victoria Carei . De U ma leaga si o amintire la care tin destul de mult: un meci al lui U cu Dinamo, pe vremea in care la U se formase o echipa frumoasa, cu Rittli, Bratianu, Jula, Pojar, Maier, Cioloboc sau Paul Levente, ultimul dintre ei, tot decar, fiind ”Gullit-ul” meu satmarean. Fratele meu fusese operat in Cluj la un picior inainte de liceu, prilej cu care ne-am si lasat atunci amandoi de fotbal. // Ca sa ma apropii cat de cat de subiect, drumul de la stelist la ceferist l-am parcurs cam in felul urmator: prin liceu imi cazusera in maini niste carti: mai intai ”Jurnalul Fericirii” al lui Nicu Steinhardt, pe urma Gulagul lui Soljenitin, cartile lui Wurmbrand, si… V.Ierunca- ”Fenomenul Pitesti”. Aceasta din urma m-a facut sa-mi fie rusine (si nu atat rusine, cat mai ales scarba) ca mai pot sa tin inca cu ciuma ros-albastra, cu echipa care, si prin care, comunistii au putut sa subjuge, zeci de ani, neamul asta. Iata de ce, la meciul din ultima etapa din urma cu cateva saptamani mi-as fi dorit sa aud, in pauza, sau inaintea jocului, melodia phoenicsilor-”In umbra marelui URSS”. Eu sigur as fi gustat-o din plin. Intre paranteze fie spus, daca tot v-ati intrebat ce-ar fi de facut ca sa ne-ajutam si altfel echipa decat prin mersul la stadion, poate ca unora dintre cunoscutii vostri care se mandresc ca ”steaua (lor) e numai una”, n-ar fi chiar rea sugestia de a pune in doua dupa amieze mana macar pe cartea lui Ierunca…Desigur ca dupa ”despartirea” de Steaua drumul meu pana la iubirea alb-visinie de astazi n-a fost tocmai scurt: cautam mereu sa ma lipesc sufleteste de una dintre echipele frumoase sau cinstite de pe la noi, dar abia atunci am ajuns sa patrund cu adevarat sensul proverbului ”dragoste cu sila…”. Celebrul -de vreme ce-a murit- Steve Jobs, zicea odata sa cauti in viata ceea ce iubesti, si sa nu te descurajezi niciodata in cautarile tale: atunci cand iti vei gasi dragostea, pasiunea, vei sti imediat. Eu cred ca avea multa dreptate S.J., iar in cazul iubirii mele fata de CFR lucrurile au stat exact la fel. A fost nevoie insa ca in Gruia sa poposeasca la un moment dat DORINEL MUNTEANU, unul dintre oamenii pe care cu siguranta ca i-as fi avut ca model daca nu aparea povestea cu operatia fratelui meu, sau daca ne ramanea tot dl.KHNOBLAU antrenor la copiii si juniorii Olimpiei, sau daca…In sfarsit, a venit intr-o buna zi Dorinel in Gruia, iar de atunci am stiut ca nimeni, niciodata, nu mi-o va scoate pe CFR din suflet. Nici mie, si nici fetelor mele, care, pe la doi ani, imi canta deja imnul CFR-ului… Sper ca nu v-am plictisit prea tare cu ”jurnalul fericirii” mele alb-visinii, mi-am spus-o ca sa va ajut sa intelegeti mai bine ( asta v-ati propus, nu?) cine suntem noi franarii. PS: O sugestie PENTRU CEI CARE TOT CAUTA RASPUNS LA CAUZA NUMARULUI REDUS DE SUPORTERI DIN TRIBUNE, DAR MAI NUMEROS DE LA TASTATURA: poate ca n-ar fi rau ca o vreme, la postarile noastre, fiecare dintre noi sa mai adaugam inca doua litere, cele ale judetelor noastre. De ex: CJ, SM, SJ, BH, SB, etc. Cred ca ne-ar ajuta sa intelegem mai bine ca CFR-ul e iubita si la multi km departare de Cluj Napoca, nu numai sub Feleac. Si am sti si mai bine nu numai cine suntem, dar si de unde suntem noi franarii, ceea ce nu cred ca ar fi chiar de lepadat. HAI CFR!

    Apreciază

      • De ce surprinzatoare? Dorinel chiar a fost la momentul respectiv un brand care i-a facut pe multi sa priveasca mult mai atent si inspre CFR. El a venit in Gruia atunci cand inca ar mai fi putut juca linistit pentru Steaua, iar CFR chiar nu insemna inca mare lucru prin Liga I. Chiar cred ca la momentul respectiv a fost o lovitura de imagine aducerea lui la CFR. Poate ca n-ar fi rau sa se incerce tot asa ceva si in momentele acestea, un nume mare, chiar la apus de cariera, ar putea schimba mult in bine imaginea clubului nostru si castiga alti suporteri si azi. Pe Dorinel l-am apreciat – nu apreciat, admirat – mereu pentru modestia lui si mai ales pentru seriozitatea lui pe care nu stiu cine i-o va mai egala repede. M-am bucurat atunci cand a reusit sa-l depaseasca pe Hagi la numarul selectiilor din nationala, pentru ca asta imi spune mie cel mai mult, si va spune si peste ani, despre cine a fost, si ceea ce a insemnat Dorinel Munteanu pentru fotbalul romanesc: omul ramas mereu in umbra vedetelor si al altora mai talentati decat el, dar care si-a depasit toti colegii prin harnicia, seriozitatea si modestia lui.

        Apreciază

      • Bravo tie! Eu intotdeauna am avut o parerea foarte buna despre iubitorii fotbalului din Arad. Cred ca sunt printre putinii din tara care inainte de Steaua sau Dinamo isi iubesc echipa propriului oras si se mandresc cu ea.

        Apreciază

      • Nu stiu daca e inspirata sau nu ideea mea cu nickul. Pot sa spun numai ca mi-a venit in urma cu cateva saptamani, dupa un articol jegos a la Buzarin, articol in care spunea ( sau la tv?-nu mai stiu exact, dar tot cam in perioada aceea-) ca noi, ”bozgorii” care spunem ca tinem cu CFR-ul, ii invadam comentariile de la articolele pe care le scrie, dar ca nu ne gaseste nicaieri atunci cand se uita prin tribunele stadionului. Insinua nemernicul ca nu suntem decat niste amarati de postaci platiti de Paszkany, dar care in rest n-avem nicio treaba cu clubul si nu simtim nimic pentru culorile alb si visiniu, si asta dintr-un motiv clar ca lumina zilei pentru ignorantul de el: CFR de fapt nu este iubita nicaieri, nu are suporteri, are numai dusmani, singura care se poate mandri cu fanii ei e bineinteles U; poate ungurii – numai ei – sa tina cu CFR-ul, iar dintre romani, desigur, doar cei mai natafleti. Nu ma intreba ce-mi venea sa-i fac sau sa-i spun atunci, nici azi nu stiu cum as reactiona daca l-as intalni cumva fata in fata! Stiam cat de mult suferim destui dintre noi pentru faptul ca suntem departe de echipa pe care o iubim, stiam chiar si de pe Tribuna ca CFR are suporteri adevarati si-n MM, si-n MS, si-n BV, SB, AB, AR, BH, etc si cu atat mai mult in Cluj. Numai prin Satu Mare pe cati ii cunosc eu, romani si unguri, care tin la echipa noastra si regreta ca nu o pot vedea saptamana de saptamana decat la tv, mai nou nici macar la tv nu prea. Altii fac adevarate sacrificii – si nu cred ca ma joc cu cuvintele cand spun asta – ca sa poata merge in Cluj la cat mai multe dintre meciurile CFR-ului. De atunci s-a nascut in mine curiozitatea de a afla cam care este proportia franarilor: cati sunt din ”capitala”, si cati din ”provincie”. Desigur ca nu se poate face o statistica numai din cei ce posteaza pe Tribuna, dar poate ca macar o idee, cat de cat aproape de realitate, ne-am putea face. Eu as mai fi de asemenea foarte curios sa aflu, si intreb ori de cate ori am ocazia, cam care este in Cluj Napoca procentul de iubitori ai fotbalului care tin cu CFR-ul, cam cat la suta sunt frUstrati, si ce procent dintre clujeni tin cu amandoua. Daca vreunii dintre clujeni au o idee si ar binevoi sa ne spuna si noua, eu le-as fi recunoscator.

        Apreciază

  6. Votat Other: M-am indragostit de ea in studentime, 2003
    Desi in acea vreme tineam cu Rapid,un grup de prieteni din Salaj ce faceau parte din galeria cfr-ului m-au „racolat” cu ei la mai multe meciuri pana am ajuns sa ma indragostesc de CFR. Pana in 2010 am lipsit la foarte putine meciuri de acasa si am facut si cateva deplasari cu echipa plus toate finalele de cupa.
    Datorita unor probleme personale am parasit Clujul si am revenit in orasul natal la vreo 55km de Cluj. Desi sunt relativ aproape, in ultimii 2 ani nu am mai putut veni la vreun meci al echipei iubite! Multa mahnire in suflet din cauza asta dar si bucurie ca am putut purta tricouri, fulare cu CFR ,mandru si fara sa am probleme din cauza asta. Mandru ca sunt CFR-ist!!!

    Apreciază

  7. votat other, ajuns, cu dragostea pt fotbal in ranita, la cluj am mers pt prima data pe stadion cu un coleg de facultate ungur ce statea la tribuna veche, singura pe vremea aceea. mi-a placut, iar circumstantele, chiriile extrem de scumpe de la cluj m-au facut sa ajung sa locuiesc intr-un demisol de pe masinistilor. de acolo nu am ratat aproape nici un meci, poate doar cand nu-mi ajungeau banii de bilet sau eram plecat. ce spune florinacio despre dorinel munteanu e foarte adevarat, si eu eram mandru ca un simbol al fotbalului romanesc e antrenor la cfr, ma bucuram enorm cand intra pe teren, si chiar a fost cea mai puternica imagine a clubului.
    scriu si pe net si as merge si la bucuresti dar nu-mi permit. acum sunt departe de cluj si nu-mi permi sa ajung deloc la meciuri, oare sa ma opresc si din a posta pareri?

    Apreciază

    • Ei asi, DeZe, de ce te-ai opri din postat? Nu cred ca asta a vrut sa spuna „inamicul” nostru Dantesc. Iubesti echipa cum o iubim si noi, idem acest site. Asa ca, tine aproape! (Postez asta pana cand „sefii” nostri din acest site – Albu,07, etc. iti vor raspunde si ei, geaba e weekend🙂.

      Apreciază

  8. De ce tin cu CFR – ul ?Am atatea si atatea motive…recunosc sunt un suporter privilegiat ,as dori ca macar o parte dintre ele sa le aveti si voi.Sa incep povestea atasamentului pt.aceasta echipa: eram copil cand l-am cunoscut pe dr.Constantin Radulescu,am avut privilegiul de a primi din mana lui primul fanion al unei echipe ,acest lucru nu se uita!Am vazut primele meciuri live in batrana tribuna din Gruia de care m- am indragostit: atat de aproape de gazon,de efortul jucatorilor,de executiile lor,de tensiunea meciurilor ,de atmosfera calda din tribune,de bucuria dezlantuita dupa goluri.Acolo am vazut primii fotbalisti adevarati:Tegean,Ciocan,Lupu,Szoke,Liviu Mihai,Manu,Batacliu,Coman,Berindei,Albu ,Popa Horea si multi altii.Acolo am trait emotii adevarate de suporter,m-am bucurat si m-am intristat la meciuri frumoase si dramatice chiar de divizia”B” si „C”acolo am trait cu sufletul la gura campanii de promovare sau de evitare a retrogradarii.Acolo am visat la renasterea unei echipe frumoase ca-n ’77-’78 sau ’81-’82.Iar realitatea de astazi mi-a depasit cu mult visele copilariei si adolescentei! Lectia de viata invatata in Gruia a fost(citandu-l pe marele Walt Disney):pentru a-ti atinge visele trebuie sa ai curajul sa crezi in ele si sa le urmezi!

    Apreciază

  9. iubesc CFR-ul pentru tot ce inseamna acest club…tineam si inainte cu CFR pe vremea lui Iepure si Coroian, dar mai ales de la venirea lui Paszkany…pacat de imaginea gri ne este facuta CFR-ului de presa damboviteana

    Apreciază

  10. Eu tin cu CFR pentru ca tatal meu a lucrat la sucursala CFR si a avut privilegiul sa vada echipa senzationala a doctorului Radulescu din anii 70. Dragostea pe care o avea Radulescu pentru acest club l-a prins si pe tatal meu care mi-a transmis totul mai departe mie. Nu cred ca putem sa ii multumim suficient domnului Radulescu, ca daca nu era el, acest club nu ar fi existat astazi. Pasiunea acestui om a tinut acest club in viata in perioade foarte dificile si faptul ca stadionul ii poarta numele e o rasplata mica fata de cat ar merita el defapt.

    Apreciază

  11. CFR-ist adevarat am devenit din 2008, an din care am inceput si sa urasc din tot sufletul echipa mult iubita de la noi, ****** Bucuresti. Totusi am simpatizat cu CFR-ul si pe vremea in care aceasta echipa activa in Intertoto si facea cateva victime cu nume in Europa, St Etienne din Franta, sau Atletic Bilbao din Spania. Mai inainte mi-a atras atentia echipa asta, pe vremea in care castiga net la SM CU 2/3 etape inainte de finalul diviziei B. Anca e primul jucator al acestei echipe care realmente m-a fermecat, caci in acel meci decisiv pentru promovare a fost cu o clasa peste toti cei din teren, marcand parca doua goluri, unul dintre ele direct din lovitura libera.

    Apreciază

  12. Sunt foarte curioasa care sunt cei 3 % care au votat ca CFR e echipa ungureasca !!!
    Sa fie foarte clar : CFR e echipa si campioana ROMANIEI si nu are nici o legatura cu echipele unguresti. Echipa CFR este echipa tuturor CFRistilor, dar in nici un caz nu este si nu va fi echipa ungureasca !
    Sper ca ati inteles mesajul si nu aruncati cu pietre

    Apreciază

    • Dede, cu tot respectul, e ”echipă ungurească”! Ghilimelele sunt foarte importante. [Nu știu dacă ești la curent, dar mulți dintre suporterii CFR-ului sunt mândri că sunt ”bozgori”, chiar dacă nu știu o boabă de maghiară. E doar un joc de-al nostru, bazat pe tâmpeniile lor…] Celor 6 care au votat la acel punct nu li se poate imputa absolut nimic, cel puțin din punctul meu de vedere. E absolut logic ca suporterii maghiari să simtă o afinitate mărită față de CFR în comparație cu celelalte echipe, chiar și numai pentru simplul fapt că finanțatorul e 25% maghiar (75% sas > CFR = echipă săsească?!🙂 ), fără a mai aborda și capitolul istorie. Eu zic să nu facem mare caz și să ne bucurăm că CFR nu e campioana URSS (locul 2 = poate Shakhtar Donetsk).

      Apreciază

  13. sint clujean si merg la meciurile CFR-ului din 1969, de cind jucau pe Municipal. referitor la numarul redus de spectatori, fara indoiala ca de vina e conducerea, care nu are o relatie corecta (consatructiva) cu suporterii. eu merg la meciurile CFR ului sa ii vad pe ai nostri, nu pe adversari, de aceea ma bucur mai mult la un meci cu Sportul sau Ceahlaul decat la un meci cu Stana.

    Apreciază

  14. Ca sa ne dam cu parerea ar trebui sa cunoastem realitatea,adevarul sau o anumita succesiune de evenimente……mergand intro deplasare (la Sibiu ) am ajuns printrun context de imprejurari in masina unui cfrist de-al meu.Inevitabil in discutii au fost pomeniti si adversarii( pe viata ) finantati mai toata istoria lor de primarie.Cfristul meu era ungur si-mi povestea de vremuri din anii 40,50,60……pai majoritatea in oras erau ungurii.Iar CFR era echipa cu suporterii cei mai numerosi si nu numai dintre unguri.
    Dupa anii 60 Clujul creste incet,incet si-si multiplica populatia odata cu cresterea industriei…….
    Tin minte ca la un antrenament Nagy Pisto ne povestea despre culisele unui CM de fotbal(cred 54) cu marea echipa a Ungariei si finala cu nemtii pe care-i batusera in grupe la scor…….asta era istorie pe care ne-o facea Nagy Pisto.Dar acest lucru este valabil in fiecare moment.Tot ce trebuie sa facem este sa deschidem urechile,sa citim sa ne informam……pai noi ce facem acum judecam istoria?Pai este cineva vinovat de ce s-a intamplat?Pai atunci sa luam seama ca sa nu se mai repete trecutul.
    Cand ii aud pe aia din Bucuresti(si nu numai) ca-si dau cu parerea si ne spune cum trebuie sa facem ma ia cu ameteli.Pe urma vin aici in Cluj si ne arata cum se conduce si cum trebuie sa se comporte (vezi Funar si Apostu )
    Asa ca aia 6 care au votat ca-s unguri au avut argumentele lor……ceilalti unguri care tin cu u le au pe ale lor.Iar eu roman get beget(cred eu…)le am pe ale mele votand cu echipa ungureasca.Chiar nu ma deranjeaza ca este etichetata asa de niste ignoranti care luati la bani marunti nu stiu nici sa vorbeasca corect romaneste.
    Chiar ma gandeam cu ce ne ataca pe forum o parte din detractori…..ca noi am ales sa jucam in campionatul Ungariei in timp ce u a plecat in bejenie la Sibiu(Albule in loc sa-ti pierzi timpul pe forumuri trebuia sa ti adopti acolo pe falnicii uisti).Pai hai sa ne gandim un pic ,cine a plecat?Pai jucatorii echipei care de fapt nu erau clujeni ci studenti din tara in marea lor majoritate.Pai jucatorii de la CFR ce trebuiau sa faca ,sa fuga din oras sa demonstreze ca ce?
    Ca si cum in vremurile de restriste doar cei care au plecat din tara sunt adevarati romani.Cetatea se apara si din interiorul ei……deosebit de mandru ca sunt franar

    Apreciază

  15. Eu tin cu CFR pentru ca nu-i echipa romaneasca (25-75%). Asta pentru ca dupa cele ce se petrec in aceste zile mi-e rusine ca eu sunt 0%(roman). Ei bine mi-e rusine intrucat acest mare 0 ingrijoreaza un continent intreg, ba chiar 2. Viktor 25% a dat el, cu mucii-n fasole dar nu chiar ca Victor 0 al nostru. Asa ca ma bucur ca tin cu CFR, ma bucur ca-i 0% romaneasca si sar in sus ca devin si eu 75% MERCHELIOS. Poate acest 75% ne va face candva un fel de Bayern, in loc de un fel de Sahtar (daca pasarea malai viseaza, eu de ce as inchide ochii degeaba?). Revenind la fotbal la inceput am fost manat de patriotism local (copil eram si proaspat ajuns in Cluj, dupa ce fusesem crescut de bunici prin Campia Aradului, la 6 ani eram napadit de mandria de a fi clujean, pe deasupra si locuiam in apropierea arenei din deal), la patriotismul asta s-a adaugat, in ultima vreme si respectul pentru profesionalism.

    Apreciază

  16. Off topic: imi bag piciorul in suficienta dr. Muresan. Povesti de adormit stelisti… Se vede clar ca avem nevoie de cel putin 3 jucatori buni la echipa (nu mai specific posturile, le stim prea bine). Macar de ar fi asa doar la nivel de declaratii… Wake up men! Inca nu-i tarziu!

    Apreciază

  17. Aista a inceput sa inghita posturile, sau mi se intampla doar mie? Ziceam offtopic doar ca m-am saturat de declaratiile doctorului si ca avem nevoie de minim trei jucatori (stiti pe care posturi). Sper ca demagogia omului este pro-zapacirea contracandidatilor si in realitate se mai cauta jucatori…

    Apreciază

    • „Cred că vom pierde în Supercupă, pentru că avem echipă mai slaba şi vom juca in deplasare. Până acum nu am pierdut niciuna dintre finalele pe care le-am disputat, dar ştim că ulciorul nu merge de multe ori la apă. Avem jucători buni pe toate posturile, dar ne-ar mai trebui trei întăriri, insa n-am reusit sa le rezolvam. O alta problemă o poate reprezenta temperatura din România. În Austria erau 22 de grade, de aceea am revenit mai repede în ţară pentru a ne acomoda”, a spus Iuliu Mureşan la sosirea în România. Crezi ca supravietuiau jurnalistii daca auzeau asa ceva?🙂

      Apreciază

Lasă un comentariu

