Râmniceii


„Are balta peşte!”, s-ar spune după acest amical chirurgical. CFR-ul şi-a luat tacticos undiţele de competiţie şi s-a dus la pescuit goluri în râmnicul vâlcean, nimic mai mult decât un heleşteu bogat şi darnic, cu totul altceva decât copcile nemţeşti sau austriece de la începutul stagiului. Probabil acum, la final de curs, ni se predă şi seminarul „Ce este şi cum se confecţionează un gol”. Şi cum repetiţia e mama învăţăturii e cel mai bine să dai cât mai multe goluri, nu?

Clar, faţă de meciul cu Nistru Otaci, CFR-ul a jucat olecuţă mai bine azi. Da, doar că trebuie ţinut cont, din nou şi din nou (ca de fiecare dată vă trag de mânecă), de faptul că azi au jucat titularii, sâmbătă rezervele. Apoi şi de faptul că poate basarabenii erau o echipă cam de divizia B de la noi, dar vâlcenii sunt cam pe buza către C. Cam aşa se pot explica anumite diferenţe de joc, de scor.

Să luăm totuşi câteva lucruri bune văzute. Toată lumea se închină acum lui Bastos. Până mai ieri culpabil, azi, dintr-o dată, erou. Da, a dat 4 pase de gol. Prima într-adevăr bună, dar la care dacă era Kapetanos şi nu Sougou (contra unui mânz) nu avea cum să fie nimic, a doua, la cornerul bătut pentru golul de 2-0, a treia la care a vrut de fapt doar să tragă şi Sougou a avut reflex de voleibalist, reparând eroare, iar la a patra, a făcut ceea ce nu ştia să facă Traore – să dea pasele obligatorii de dat. Nimic de zis, pe lângă astea a mai avut alte câteva diagonale, pase frumoase şi fixe de pe-o parte pe alta, căci spaţiu era destul. Dar… E doar un meci. Ca să fie credibil, Bastos trebuie să repete ceea ce a făcut azi şi într-o situaţie în care adversarii nu vor mai fi copleşiti de ai noştri, nu vor mai lăsa spaţii imense, mai ceva ca o echipă de africani de la Cupa pe Naţiuni recent încheiată. Altfel, nimic de spus: am avut o morişcă de pase cum doar în prima etapă a campionatului, în acel 2-0 cu Astra ne-a mai ieşit. Totuşi nu pot uita situaţiile hilare când Mureşan şi Cadu au fost aspiratoare de mingi, nimic nu avea cum să treacă de ei. Puteam juca şi 2 contra 10 şi nu cred că pierdeam. Pe flancuri s-a jucat tontoroiul cu oponenţii, brazilienii le-au ascuns mingea unor adversari care, de admiraţie, cred că mai aveau puţin şi începeau să aplaude. Cât despre eficacitatea golgheterului Cadu propun ca măcar pentru un meci Kapetanos să fie trecut în defensivă şi Cadu să fie atacant central. Cred că am avea doar de câştigat de pe o astfel de mutare. Deja atacanţii noştri se cam întrec cu gluma în privinţa lipsei de goluri şi, iertat să-mi fie scepticismul proverbial dar, într-o situaţie oficială când nu vom putea ataca tot timpul cu 7-8 jucători ca azi, oare cine şi cum va marca? Singurul care într-adevăr e mereu în formă pare a fi Sougou, cel mai eficient jucător şi în tur şi continuator al tradiţiei şi în retur, mai mult ca sigur. Azi chiar mi-a părut rău pentru tinerii aceia puşi în faţa sa. Era mult prea inegală lupta dintre ei şi starul nostru, luat pe gratis.

Nu-s multe de spus la o partidă la care Stăncioiu ar fi putut liniştit să asculte muzică la căşti, în care Cadu era Chuck Norris în teren şi în care până şi Godemeche, de voie, de nevoie venea să tragă la poartă, iar Rui Pedro şi Bastos erau barcelonezi pe lângă bieţii vâlceni, uimiţi de onoarea de a juca împotriva CFR-ului în campionatul românesc desfăşurat acum în Antalya. Putem vorbi de goluri, de acea tresărire voioasă pe care ne-o dă fiecare reuşită dar eu m-aş gândi mai mult la ce a fost problematic, la ce a scârţâit.

Înainte de toate aş atenţiona azi în priviţa fundaşilor de bandă. Poate că Nicoară n-a prea avut unde să urce. De pe partea lui Bastos şi Rui plecau mereu către centru, aşa că el degeaba ar fi urcat căci probabil n-ar fi avut cu cine pasa. Vranjes a dat un gol dar azi m-aş fi aşteptat să fie o adevarătă macetă în jungla aia vraişte a adversarilor. Şi, cel mai deranjant subiect, centrările de slabă calitate, mai ales cele venite de la Lionn. Cât de greu o fi să dai o centrare de Doamne-Ajută? Una care să nu meargă la firul ierbii (când intenţia era să centreze la cap), una care să nu depăşească în înălţime tot careul mare, una de om de bandă şi nu de jucător care se simte obligat de fişa postului să mai şi centreze. Dacă lui Sougou i se pot ierta anumite execuţii, fiindcă el are mereu alternativa de a merge către poartă, în schimb, la Lionn această scuză nu există. El trebuie să centreze sau… Iar acum, fără să fac neapărat o legătură directă, mă gândesc la faptul că Sepsi a ajuns la Tg. Mureş. Nu merita oare postul ăsta de fundaş dreapta, total deficitar la noi, o alternativă? Sau, poate o avem în persoana lui Maftei? Degeaba îl văd uneori pe brazilianul de pe dreapta apărării noastre cu chef de dribling, croind cărări prin apărarea unor echipe mediocre (cum a fost de pildă şi cazul Mioveniului în campionat). În opinia mea, fiecare jucător trebuie, înainte de toate, să-şi rezolve sarcinile postului său şi de-abia apoi să încerce şi chestiuni extra. Iar Lionn e tare dator şi la centrări dar şi la acoperirea părţii sale în apărare.

Despre restul nu se pot spune prea multe.Au jucat prea puţin spre deloc. Nu cred că se poate face analiza unei miuţe, fie ea şi televizate. Cred totuşi că un meci CFR – CFR II era mai elocvent, era mai echilibrat decat cel de azi. E bine că ne-am încordat muşchii, un 5-0 exact ca cel de acum un an, din 19 februarie 2011, cu FC Bihor, de pe CUG. Ce-a urmat după acea demonstraţie de forţă ştim cu toţii, chiar dacă şi atunci comentariile (inclusiv cele televizate) erau mai mult decât elogioase. Chiar dacă echipa dă semne de trezire, nu pot uita cum ceva acolo nu era deloc în regulă la ultimele partide cât de cât rezonabile ca echilibru al forţelor. Mi-e teamă, sincer teamă, să nu fie un monstru adormit sub pătura asta liniştitoare, de fotbal lejer…

Autor: Albusibiu

0 comments

  1. …meci de antrenament(bun sau slab), un meci de pregatire(bun sau slab),scheme de joc(reusite sau nu) ,cristalizari ale unor relatii de joc, atat inseamna aceste amicale… insa…tu.. nu, „uiti” ,dar cine esti tu pana la urma ? si chiar daca dupa aceasta intrebare am sa imi ridic (inca odata) o sumedenie de „suporteri” in cap …sa iti spun eu cine esti… Un simplu spectator,suporter si-atat…analizezi,iti dai cu presupusul,faci, dai tu analize (?!) dar esti si vei ramane(poate) vesnic, un simplu spectator…dar pentru binele tau o sa iti dau un …sfat: sa nu uiti niciodata asta…un pas mic pentru mine ,dar un pas imens pentru umanitate…capisi my friend? ce e dincolo de aceste cuvinte?

    Apreciază

    • Dantesc, presupun ca ai vrut sa argumentezi ceva, punctual, despre ceea ce am scris. Dar, din cate vad, ai considerat ca tot ceea ce am scris se rezuma la mine. Asta e toata argumentatia ta, da? N-am dreptate pentru ca sunt un nimeni. Da, stii, cred ca in a doua parte a afirmatiei, ai dreptate, nu am pretins ca as fi cineva. Chiar nu am licenta Pro, nu am nici informatii bomba de la club, dar, chiar si dilentant, de regula, cand afirm ceva o fac cu argumente. Pot sa am sau sa nu am dreptate, dar macar realizez o constructie ideatica in jur… Intelegi oare care e chestiunea?

      Dar in cazul de fata, daca vrei NEAPARAT sa vorbim despre „ce este dincolo” de cuvinte si de aparente (nu dincoace), nu pot decat sa ma mir cum de fiecare data cand scrii tu aici, scrie si Ioana Rarau pe facebook, exact in acelasi timp (e deja a VII-a oara cand prind „coincidenta” in care nu cred), in aceeasi maniera, exact cu aceleasi greseli simptomatice de ortografie si cu aceeasi intrare de pe facebook incoace catre site… Ce legatura o fi intre voi doi in afara de faptul ca trimiteai prin ea mesaje catre mine acum vreo cateva luni, cand eram (exact ca si acum) tot un biet/simplu spectator? Nu afirm, chiar daca se aduna argumentele, doar intreb…

      Dar ceva stiu sigur si cred ca-ti aduci aminte si tu. Inainte de toate, mai tii minte, Dantesc, in 8 septembrie 2011, cand ma rugai sa-ti popularizez mesajul tocmai pe mine, in fapt un banal spectator?🙂 Nu ar fi fost mai bine sa-ti aduci ATUNCI (nu acum) aminte de acest aspect?

      Apreciază

    • Dupa cum ai ridicat problema,e clar ca esti un om dinlauntrul clubului,si mi e si mai usor sa ghicesc cine;nimeni altul decat Alin Mintenam.
      Albule,la cat l-ai facut pe asta cu sare si otet.. e de inteles ca abia asteapta sa ti gaseasca ceva in prun si sa ti scuture ciresul.

      Apreciază

      • Poate o fi Conceicao, caci pe acela l-am contestat si mai varstos la vremea lui. Nu, sunt pur si simplu atitudini pe care nu le pot suporta: hai sa desconsideram emitentul unei pareri ca sa-i reducem opinia (caci doar opinie este!) la minimum. Si atunci, cum raspunzi unor asemenea replici?

        Apreciază

    • Oi fi cam slab de cap, dar nu prea pricep unde vrei sa bati. Probabil ca nici nu ma priveste. Dar atunci ai gresit locul unde postezi. Poate ii scrii un mail lui Albu.

      Apreciază

    • @Dantesc; Ce-a scris Alex citit-am, in parte sunt de acord, in parte nu, probabil am sa-mi exprim opinia buna rea cum o fi ea.
      De la mataluta nu inteleg nimic, nu ti-a placut meciul? nu au dreptul suporterii ori spectatorii la opinie? Stiam ca pentru ei are loc spectacolul, ca daca ei n-ar fi nici fenomenul n-ar fi. N-am priceput nimic din ce scrii decat ca nu-ti place albu, ei bine nu despre culori se facea vorbire ci de fotbal. Despre asta nu ai nimic de spus? Vad ca dantesti ti-s vorbele, pacat si goale de continut. Arati cu ele ca esti mic, mic, atat de mic incat raul care te roade si pe care vrei sa-l versi spre noi, nu poate produce efecte. Uite… ceva tot ai reusit, m-ai facut sa risipesc cuvinte pe nimic…

      Apreciază

      • Nu-i nici un bai daca nu ai inteles nimic ,cat despre faptul ca iti permiti sa emiti tot felul de judecati referitoare la persoana mea asta ma deranjeaza fiindca nu cred ca am avut onoarea sa ne cunoastem pana acum,dar ma rog vorba ta si TU ai dreptul la o opinie…Numa’ bine iti doresc

        Apreciază

        • Maestre persoana domniei tale ma interesat tare putin, nici nu-ti imaginezi cat de putin. M-a interesat ca intr-un fel sau altul ai incercat sa limitezi dreptul cuiva la o parere proprie. M-a deranjat, nu-mi cere sa-ti analizez randurile, ca prea-i mare pierderea de timp, atat dispretul cat si amenintarea din mesaj.
          Orice argumente impotriva celor afirmate de catre albusibiu in textul pe care il comentam le-as fi digerat cu placere, ba chiar le-as fi socotit binevenite.
          Cu totii cred ca stim ce e un amical. Daca asupra pregatirii fizice nu prea am vazut a exista imputari, imi permit a te intreba, de ce oare toti incompetentii de suporteri sunt ingrijorati in privinta reusitelor tactice? Oare suntem toti carcotasi? Oare nu ar fi mai bine ca onor responsabili atoatestiutori sa mai traga cate o privire pe aici, poate se desprinde si o idee folositoare. Pumnul in gura e doar tactica si solutia incompetentului.(am raspuns aici si unor idei postate mai jos)
          In final te asigur ca nimic din ce afirm nu contine nici o urma de nota personala ori de atac la persoana, vorbesc doar despre ideile exprimate public de domnia ta, drept urmare, chiar fara sa fi „avut onoarea sa ne cunoastem pana acum”, imi permit sa le combat (pe ele, pe idei). La randu-mi iti doresc numai si numai succese si izbanzi.
          Despre profesionismul si competenta celor responsabili am dreptul sa ma indoiesc? In ceea ce priveste marketingul si PR crede-ma ca nota lor e patru si are tendinta de scadere.
          Despre profesionismul altora vor vorbi rezultatele, personal imi doresc un nou titlu, dar tare mi-e teama ca drumul, strict din punct de vedere al fotbalului practic in teren, nu e chiar cel mai potrivit.
          Parerile imi apartin si am dreptul sa mi le exprim fara sa cer parerea dantesti dumneavoastra persoane.

          Apreciază

          • Consider ca prin cele spuse iti manifesti ingrijorarea vis-a-vis de faptul ca jocul echipei nu merge in si nu numai viziunea ta…De ce? Raspunsul e destul de simplu : lipseste jucatorul sau jucatorii de creatie,cerebrali(gen Trica,Culio,Hagi,Xavi,Iniesta…:) ) care sa isi asume rolul de coordonatori ai echipei,iar in tiparul asta nici macar Renan cu toate bunele lui nu se incadra. De aici rezida si jocul nespectaculos al echipei dar care pana acum cu mai multa sau mai putina sansa ne-a adus rezultate iar o parte din merite sunt si ale lui JC care totusi sa nu uitam lucreaza cu materialul clientului

            Apreciază

  2. Nu cred ca astfel de atitudini si discutii ne aduc vreun folos, discutiile pro/contra se fac legat de fenomen nu de persoane, pentru a pastra o atmosfera eleganta, este de preferat, sa renuntam la astfel de incrancenari sau chiar daca cineva le-ar incerca nu cred ca este dovada de lasitate sa nu se raspunda la ele, mai degraba este dovada de maturitate.

    Apreciază

    • Da, Mihai, dar o vorba ramasa nedemontata devine adevar, stii? Plus ca, eu n-am facut decat sa-i confirm adevarul – ca sunt un simplu suporter, sau el incerca sa spuna altceva?

      Apreciază

  3. Se pare ca meciul Dantesc-Albu e mai interesant decat CFR-Ramnicu Valcea… Nu le-am vazut pe niciunul, dar am dedus dupa numarul de comentarii aferent fiecaruia. Holmes…Sherlock Holmes!🙂

    Apreciază

    • Nu e vorba de nici un meci🙂 Oricum daca vom juca vreodata fotbal impreuna eu si Alex nu vom putea fi decat oponenti, amandoi fiind portari …(fiindca eu cu statutul de rezerva nu ma impac)
      Apoi,revenind la subiectul disputei ,imi pare nespus de rau daca am jignit pe cineva caci cu siguranta nu asta mi-a fost intentia insa incercam (umil) sa ii atrag atentia ca unii care pana la urma si raspund sunt mult mai calificati in a da verdicte si a face tot felul de analize.
      Alex impreuna cu alti cativa sunt si pot recunoaste asta printre formatorii de opinie in randurile suporterilor ceferisti iar vis-a-vis de acest statut pe care si la asumat trebuie sa fie foarte prudent atunci cand emite o analiza fiindca atat criticile cat si laudele emise pot distorsiona o realitate,iar eu la asta ma refeream atunci cand mi-am permis sa ii atrag atentia,atat nimic mai mult.
      Cat despre meciurile de pregatire indiferent de numele adversarului intalnit nu cred ca sunt foarte concludente, caci tot dupa umila mea parere sunt doar si strict perioade de acumulari fizice si cristalizari ale unor relatii de joc ,atat,nimic mai mult…

      Apreciază

      • Stimate domn, aici este Poiana lui Iocan nu Centrul de Analiza si Evaluare a CFR 1907, aici opinia este la purtator o posteaza si asteapta parerile celorlalti vizavi de opinie nu de propria persoana, iar in ceea ce priveste formatorii de opinie, din cate citesc pe aici fiecare este suficient de matur pentru a-si fi format propria opini. Hai sa pastram impreuna gradul civilizatie instalat din start. Va salut cu stima.

        Apreciază

      • Dantesc, va trebui sa te hotarasti. Pana la urma ce sunt? Formator de opinie (ce deformat suna!!) sau un simplu suporter? Eu nu am cerut sau asumat primul rol, nici nu incerc sa manevrez gandirea cuiva, altfel decat de a-l face pe el insusi sa gandeasca. Am aceasta incredere si consideratie fata de cei care citesc ca ei nu iau nimic de-a gata. Scriu doar ceea ce gandesc EU si, implicit, ceea ce as vrea sa citesc eu. Daca imi formez singur o opinie asta face din mine un formator de opinie?? De multe ori am preferat sa le spun scrierilor mele „comentarii”, nu analize, nu editoriale – fiindca nu vreau sa le incadrez intr-un gen jurnalistic.

        In privinta prudentei, am sa-ti spun ca asta e mama inactiunii. Prudenta te poate face sa opresti absolut orice s-ar putea scrie, fiindca, de regula, totul poate fi contestat, mereu se va gasi cineva care sa nu iti impartaseasca parerea (exista o stiinta a parerii?!) sau dozajul. Sa umblam deci cu manusi, lasand mereu in fata o ambiguitate diplomatica sau, mai bine, sa spunem lucrurile pe sleau, pozitive sau negative, dar macar sa gandim?!

        Solutia este sa scrii, de bine sau de rau (depinde cum vezi lucrurile si exact in proportia pe care o consideri necesara), dar motivand, cat se poate de amplu, orice afirmatie. Si tocmai de asta textele mele urca uneori peste 15-20.000 de semne. Atunci, am pretentia ca cei care contesta (ca sunt 1 sau 1000) sa vina cu acelasi gen de discurs, nu unul care sa incerce sa-ti puna etichete pe care nu ti le-ai asumat niciodata (ba chiar te-ai ferit de ele, deschis), spunandu-ti, la final, „Cine te crezi?!”.

        Apreciază

        • Ok ,fi te rog atent la asta : „Solutia este sa scrii, de bine sau de rau (depinde cum vezi lucrurile si exact in proportia pe care o consideri necesara), dar motivand, cat se poate de amplu, orice afirmatie.” si daca mi-am permis sa te citez am facut-o cu un singur scop fiindca am o singura intrebare la care bineinteles imi permit sa astept un raspuns …Uita-te te rog peste comentariile tale si spune-mi sau evidentiaza-mi intr-un mod cat mai clar cu putinta cand ai scris ultima data de bine de CFR.
          Cat despre restul lucrurilor ramase in suspensie o sa imi permit sa nu iti raspund acum,aici fiindca o sa incerc sa te contrazic de acum inainte (daca o sa am si motive) doar si strict legat de fenomenul fotbal.

          Apreciază

          • Dantesc, probabil te va scandaliza ceea ce zic, dar momentan nu am cum sa vad lucrurile in roz si sunt un pic ingrijorat de felul in care se ascunde ideea „CFR e gol in joc”. Tocmai de aceea si faceam acele paralele cu ceea ce s-a intamplat in urma cu un an… Stiu, stiu, vechile pareri ce tin de „suntem pe locul 2”, dar, daca nu castigam anul asta campionatul, cu tot ceea ce avem sau am putea avea „in mana” este numai vina noastra, ar trebui sa fim net superiori celorlalte echipe din Romania (structura, organizarea si felul oamenilor ar trebui sa ne permita lejer) iar asta, ca si cazna a jocului nu se prea vede…

            Acum apasa te rog pe CTRL+F in browser si da cautare „lucruri bune”. Mergi apoi 2 articole mai demult si cauta acolo, in acelasi fel „Pentru meciul de azi, impresia este într-adevăr mai bună”. Cauta si tonul optimist in care am descris plecarea lui Renan, iar exemplele ar putea continua daca le-ai cauta. Ce vreau sa-ti spun este ca poti vedea ca exista uneori si o doza de lucruri pozitive in fiecare pozitie a mea, ceea ce e laudabil e scris deseori (ca e prea mult sau prea putin asta e altceva).

            Apoi, pe de alta parte, chiar daca ar fi sa critic vreo 2 ani la rand ce se intampla la CFR nu vad de ce ar trebui sa schimb EU ceva in felul in care critic, argumentez si, uneori, emit posibile solutii (nu incerc sa fac demagogie), atata vreme cat, sa nu uitam, anul trecut am fost pe locul 10, nu? Uite, te-as intreba eu mai bine: „cand a jucat CFR-ul cu adevarat convingator, ca o mare echipa”?

            Astept asadar cu interes contrazicerile motivate viitoare.

            Apreciază

    • Multumesc, dar eu astept si comentariile complete si ale „celor ce nu le sunt simpatic”. Aici pe site sau altundeva, insa cu referire doar la CFR. E loc sub soare pentru toata lumea, nu?

      Apreciază

  4. Fiecare are dreptul la opinie,important este ca parerile sa fie exprimate civilizat,fara atacuri la persoana si polemici inutile.In acest sens,albu,eu sau oricare alt suporter are dreptul sa-si prezinte si argumenteze opiniile,chiar daca nu este intr-o functie oficiala-remunerata de club;profit de aceasta ocazie sustinand ca se greseste considerand ca asa-zisii oameni de fotbal(de la conducatori la antrenori)sunt posesorii adevarului absolut,ei sunt singurii care se pricep la jocul de fotbal in timp ce noi toti ceilalti suntem ignoranti si trebuie sa ne minunam de cunostintele lor.Eu cel putin am vazut si jucat mult fotbal la viata mea si fara sa dau dovada de falsa modestie cred ca am descifrat destule dintre subtilitatile jocului; previziunile facute de-a lungul anilor,cu privire la un jucator/antrenor/jocul unei echipe la un moment dat,au fost in marea majoritate a cazurilor juste,certificate-cuantificate de rezultate concrete,in ciuda opiniilor contrare ale unor „specialisti”.In concluzie ,nu am nicio problema in a arata si argumenta, atunci cand este cazul, ca unii specialisti platiti cu bani grei se pricep mult mai putin decat par/merita.Spre exemplu am sustinut (vezi comentariul din 31 ian.)in timp ce jucam 4-3-3, ca formula optima de joc pt. lotul actual e 4-2-3-1,vad ca din februarie s-a convins si costa de asta…In plus ,am spus si spun ca dpdv.tactic ,costa e slab si imi permit si-o profetie-nu vom termina campionatul cu el mai sus de locul 3(asta daca va arpi va avea rabdare…).Am sustinut si sustin de asemenea ca o serie de jucatori aflati in pole-position pt. titularizare de catre costa nu merita sa fie in primul 11: godemeche e cel mai slab dintre mijlocasii centrali,pedro nu merita rolul de playmaker,nicoara e subtire,bastos si lionn sunt buni doar in meciurile cu adversari slabi;de zerbi trebuie jucat,dar n-are ce cauta pe dreapta,ci doar in centru.Vom vedea in meciurile oficiale daca am avut sau nu dreptate…

    Apreciază

    • Am să-ți urmăresc comentariile cu și mai mare atenție ca până acum. Sunt de acord că cei care au jucat fotbal (mă rog, relativ recent, nu pe vremea scorurilor de 7-5, 8-3🙂 ) simt mai bine ce se joacă pe teren, vizualizează mai corect tactica de joc și schimbarea ei din mers. Probabil e un reflex dat de experiența personală.
      Te-aș ruga, dacă-ți permite timpul, să încerci să argumentezi (măcar punctual) unele afirmații. De exemplu, ziceai de Godemeche că ar fi cel mai slab mijlocas central. Ce defecte crezi că are sau ce… lipsă a calităților? Pe mine m-a pus serios pe gânduri la meciul de ieri. Pare foarte pasiv, nu manifestă nici un interes să iasă în evidență, să demonstreze că poate trage echipa după el. Să fie din clasa lui Dorsin, cel care a eșuat la CFR pentru că nu s-a strofocat prea tare? Cred că CFR nu mai are nevoie de pioni, care să aștepte mereu de la alții rezolvarea. Modelele ar trebui să fie Culio (cu tot cu defectele sale), Trică, Dubarbier, Pereira… Oameni care nu se fereau de minge, o căutau, o iubeau, încercau să-i impulsioneze pe ceilalți. Nici eu nu cred că vom câștiga campionatul dacă nu găsim un mijlocaș central implicat total în joc, care să nu se ascundă după Gabi Mureșan. Degeaba avem portar, apărare, degeaba îi avem pe Sougou și Weldon (la ultimul am ceva dubii). Dacă nu dominăm centrul terenului, n-o să dominăm nici măcar echipele slabe.

      Apreciază

  5. De bucurie pentru rezultat n-avem ce vorbi. Asta pentru ca ori de cate ori vre-un ramnicean reusea sa ajunga langa un jucator visiniu ma asteptam sa scoata pixul si carnetul pentru autograf.
    M-am bucurat vazand ca exista si ceva scheme tactice repetate. M-am bucurat gandindu-ma ca repetarea repetata trebuie sa aiba si rezultate, adica sa iasa schema.
    Alt motiv de bucurie Bastos uneori se vede ca poate fi implicat, oare cat de des? La el ma mai intreb daca nu cumva nepasarea afisata e izvorata din labilitate psihica. Poate la el reusita monteaza aripi, iar atunci cand nu-i iese devine nepasator si isi pierde capacitatea de mobilizare. Daca e asa inseamna ca ar trebui ajutat, rezolvandu-i-se problema „pisicului” am dobandi un jucator peste, sa zicem, Wesley, la care am vazut ca am tanjit in cateva randuri.
    Ma mai gandesc si la De Zerbi si ma intreb: vrea sau nu vrea? Incep deja sa ma simt Sheakespeare. Italianul, din ce mi-a ramas in memorie, pare a avea mai multe mijloace tactice si chiar tehnice, dar mai ales fantezie, decat Rui Pedro, acesta din urma mi se pare a compensa ba chiar a-i fi superior prin implicare, energie, dinamism si, mai ales, vointa. In fapt cred ca Rui la vointa castiga duelul pt titularizare. Sper ca macar din postura de rezerva De Zerbi sa aiba suficienta vointa ca macar in momente cheie sa-si arate si putirintele.
    Altfel meciul nu cred ca a fost chiar inutil (valoarea adversarului), le-au iesit baietilor destule cat sa le dea incredere la nivel individual, le-au iesit destule cat sa le scada incordarea. Meciul le-a permis sa colaboreze cu reusite suficiente, astfel incat sa le sporeasca solidaritatea si coeziunea. Cam aici cred ca putem gasi utilitate si motiv de satisfactie si nu in nerelevantul 5-0.

    Un of topic. Minca cica vrea la Rapid. Daca s-ar rezolva mai repede ar fi un castig, daca i s-ar face loc lui Tiut. Sunt 2 de daca, mi-e teama ca nu iese.

    Apreciază

  6. Pt.CJ-07-CFR,am sa-ti argumentez de ce il consider cel mai slab mijlocas central pe godemeche:1.nu are personalitate in joc(paseaza doar in lateral si in spate,rar incearca cate o bolta „batraneasca”spre un coechipier liber,nu-l vezi verticalizand,nu-l vezi asumandu-si initiative cu mingea la picior,sta doar la cutie,nu se implica cu adevarat in joc,evoluand in umbra celorlalti)2.este lent si are o arie restransa de actiune3.tehnica mediocra,atat pe faza defensiva(ex.pe la mijlocul reprizei secunde cu valcea de vreo 2 ori a fost intors ca un titirez,luand un galben)cat si in faza ofensiva(ce prost a lovit mingea din pozitie centrala de la 16m)4.nu are joc aerian ,nici sut.4.nu are plasament,anticipatie,inteligenta in joc-calitati importante pe postul care joaca. Compara-l la capitolele respective cu muresan,peralta,sare si celestino si-ai sa vezi ca per total e cel mai subtire.Jucatorii de calitate au personalitate in joc,cand mingea ajunge la ei vezi ca stiu ce sa faca,nu evolueaza crispat incercand sa scape de ea,se deplaseaza cu usurinta si inteligenta,anticipeaza bine fazele si au executii de clasa cu care pot face diferenta.In plus jucatorul de clasa n-are nevoie de prea mult timp sa-si arate valoarea,adaptandu-se rapid(vezi culio,traore,pereira,acum weldon,renan,camora,beto).

    Apreciază

  7. felicitări, Dantesc, pentru atât de murdarul atac la persoană!
    chiar era pericol ca acest sait să fie o oază de civilizație, noroc că există cei ca tine, care să nu permită deraierea de la cutuma mioritică.

    Apreciază

Lasă un comentariu

